Skip to Content

معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری یزد:

دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی با همکاری هم مشکلات بانوان را حل کنند/ «بسیج» بستری مناسب برای رفع مشکلات اجتماعی


معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری یزد گفت: ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه بانوان در مسیر یافتن راه‌حل برای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ارتباطشان با دانشگاه را تقویت کنند.

به گزارش یزد بانو؛ «غلامحسین دشتی» معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری یزد در جمع تنی چند از مشاور بانوان دستگاه‌های اجرایی یزد اذعان کرد: باید ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه بانوان به‌طور مداوم جلسات هم‌اندیشی داشته باشند و باهم افزایی و هماهنگی به حل مشکلات حوزه بانوان کمک کنند.

وی تصریح کرد: باید ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه بانوان در مسیر یافتن راه‌حل برای مشکلات و آسیب‌های اجتماعی ارتباطشان با دانشگاه را تقویت کرده و آن را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه پایان‌نامه‌ها در حوزه‌های مختلف نوشته و تنها بایگانی می‌شود؛ خاطرنشان کرد: باید پژوهش‌ها به کار گرفته شود؛ مطالعه هر فعالیتی که قرار است برای بانوان انجام گیرد و شناسایی پیامدهای آن باید در دستور کار دانشگاهیان قرار گیرد. این فاصله بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه باعث ضرر جامعه دانشگاه و دستگاه‌ها خواهد شد. چراکه دانشگاه در خیال به تولید علم می‌پردازد و دستگاه‌های اجرایی هم بدون مطالعه فعالیت می‌کنند.

وی با تأکید بر نقش رسانه‌ها در حل مشکلات زنان و خانواده خاطرنشان کرد: ایجاد محتوا با موضوع حقوق زنان، ظرفیت‌ها و فرصت‌های زنان، معرفی جایگاه زن در آفرینش، معرفی ظرفیت وجودی زن، بیان خاطرات نخبگان و زنان موفق برای الگو گیری بانوان باید در دستور کار رسانه‌ها قرار گیرد.

وی بسیج را بستر مناسبی برای کمک به رفع مشکلات و آسیب‌های موجود در جامعه عنوان کرد و افزود: باید بسیج را بستر خدمت به جامعه بدانیم؛ چراکه امام خمینی (ره) در مورد بسیج فرمودند: «دفتر بسیج را اولین و آخرین یعنی خداوند امضاء کرده است».

دشتی با بیان اینکه بسیج به هیچ جناح، تفکر و جریان خاصی جز دین و اسلام وابسته نیست، تصریح کرد: هر جا دیدیم که بسیجی به جناحی گرایش داشت، آن فرد دیگر بسیجی نیست و از جایگاه خود بیرون آمده است.

وی با اشاره به اینکه بسیج سه قسمت بسیج، بسیجی و بسیجی گری دارد، اذعان کرد: یکی فرهنگ و تفکر بسیج است که رنگی جز رنگ خدا ندارد و اگر رنگ امام، مقام معظم رهبری می‌گیرد چون رنگ آن‌ها هم‌رنگ الهی است.

معاون سابق سیاسی امنیتی استانداری یزد ادامه داد: دوم فردی که ویژگی‌های فرهنگ بسیج را در خود ایجاد می‌کند را بسیجی می‌گوییم که درجات مختلفی دارد و بالاترین درجه آن امام است. سوم بسیجی گری، افرادی که با فعالیت‌ها سعی در نشان دادن فرهنگ و تفکر بسیجی دارند و ممکن است در این مسیر به مقام عالی برسند و یا خطایی هم از آنان سر بزند. بعضی از افراد که در تحلیل بسیج دچار خطا می‌شوند و سه مقوله یادشده را با یکدیگر تفکیک نمی‌کنند.

نشست هم اندیشی در خصوص مشکلات و آسیب‌های حوزه بانوان با حضور تنی چند از مشاور بانوان دستگاه‌های اجرایی یزد در محل بسیج جامعه زنان سپاه الغدیر یزد برگزار شد.

انتهای پیام/ش

 




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری