Skip to Content

یک مشاور خانواده؛

دخالت بزرگترها؛ از دلایل افزایش طلاق


مشاور خانواده مهمترین دلیل افزایش طلاق در خانواده‌های یزدی را دخالت بزرگترها در زندگی زوج‌های جوان عنوان کرد و افزود: پدر و مادر با دخالت در زندگی زوج های جوان و اهمیت ندادن به نظر آنها موجب بروز اختلاف در آنها می‌شوند.

به گزارش یزدبانو، دکتر ترکمانی مشاوره خانواده در گفتگو با یزد آوا، تصریح کرد: متاسفانه پسرهای یزدی اکثرا وابستگی زیادی به مادر خود دارند و این در زمان ازدواج و زندگی خانوادگی مشکل ساز خواهد بود چرا که پسر با فرمانبرداری از مادر خود زمینه اختلاف و رقابت بین همسر و مادر خود را فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه خانواده‌ها براساس  کیفیت روابط و میزان استحکام به 5 دسته متکامل، متعادل، بیمار، متزلزل و متلاشی تقسیم می‌شوند، افزود: خانواده‌ متعادل خانواده‌ای موفق و بدون افراط و تفریط است که اعضای خانواده همدیگر را درک می کنند و خوش اخلاقی،  محبت، صبر و احترام به یکدیگر و غیره بر آن‌ حاکم است.
این مشاور خانواده با اشاره به اشتغال زنان و تاثیر آن بر بنیان خانواده یکی از مشکلات فعلی جامعه را ارزش قائل نشدن برای بانوان خانه‌دار عنوان کرد و افزود: متاسفانه در جامعه کنونی به  زن خانه دار به عنوان کنیز و خدمتکار نگریسته می‌شود که حتی برای دریافت پول از همسر خود و خرید برای خانه نیز با مشکل مواجه است در حالی که خانم های شاغل از احترام بیشتری نزد همسر خود برخوردارند و با امکانات رفاهی که به واسطه درآمد خود  کسب کردند مورد توجه بیشتر دیگران هستند.
دکتر ترکمانی تصریح کرد: مسئولان باید برای ایجاد احترام و ارزش و دلگرمی برای بانوان خانه‌دار مستمری برای آن‌ها در نظر بگیرند.
وی بیشترین دلیل اشتغال زنان را چشم و هم چشمی دانست و افزود: اگر برای بانوان خانه دار در جامعه ارزش قائل می‌شدند و رقابت مادی وجود نداشت،  شاید زنان شاغل نیز دست از کار می‌کشیدند و به خانه داری و تربیت فرزند می‌پرداختند.
مشاوره خانواده چشم و هم چشمی را بزرگترین مشکل در خانواده‌های یزدی دانست و گفت: متأسفانه خانواده‌ها در همه امور از خرید، ازدواج و مهمانی دادن و گرفتن با هم رقابت مادی دارند و این یکی از دلایل از همین پاشیدگی خانواده‌ها است.
وی چشم و هم چشمی  را بزرگترین مشکل در خانواده‌های یزدی دانست و ادامه داد: متأسفانه خانواده‌ها در همه امور از خرید، ازدواج و مهمانی دادن و گرفتن با هم رقابت مادی دارند و این یکی از دلایل از همین پاشیدگی خانواده‌ها است.
این مشاور خانواده با بیان اینکه کار بانوان بخصوص در پرستاری، معلمی بسیار اهمیت دارد، افزود: بانوان اگر زندگی خود را در معرض خطر ببینند بهتر است به زندگی خود برسند چرا که بسیاری از درآمدهای بانوان شاغل صرف هزینه دادگستری و مرکز ترک اعتیاد و غیره می‌شود.
وی به مسئولان نیز توصیه کرد: میزان ساعت کاری بانوان شاغل را کاهش دهند تا بانوان بهتر بتوانند به امور زندگی خود و تربیت فرزندان بپردازند.
دکتر ترکمانی مشکل مسکن و کار و درآمد را از موانع ازدواج جوانان نام برد و ادامه داد: پسران به دلیل این مشکلات با ازدواج‌های موقت خود را تامین می کنند و تشکیل خانواده نمی‌دهند.
وی با اشاره به کاهش آمار ازدواج در جامعه خاطرنشان کرد: پسران با ازدواج موقت تنوع پذیر می‌شوند و از طرف دیگر زمانی که شاهد مشکلات اختلاف بین خانواده‌ها و  طلاق دیگران هستند تن به ازدواج نمی‌دهند.
این مشاور امور خانواده با بیان اینکه با وجود فضای مجازی احتمال به دام افتادن جوانان وجود دارد،  به پدر و مادرها توصیه کرد: جوانان را با کمک‌های مالی خود در تشکیل خانواده حمایت کنند و آنها را در سن پایین تشویق به ازدواج کنند تا توقعات بالا نداشته باشند.
وی همچنین به مسئولان توصیه کرد: شرایط ساده‌تری را برای دریافت وام توسط جوانان فراهم کنند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری