Skip to Content

یک مدرس حوزه علمیه تشریح کرد

راهکارهای عملی برای تربیت نسل مهدوی


یک مدرس حوزه علمیه با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مهدویت در بین کودکان و جوانان امروز گفت: با به‌کارگیری راه‌های عملی در تربیت نسل مهدوی می‌توان در این زمینه موفق بود.

یزدبانو؛ سیده زهرا میر‌حسینی در گفتگو با خبرنگار یزدبانو آموزش از طریق قصه‌گویی را یکی از راه‌های عملی برای تربیت نسل مهدوی عنوان کرد و افزود: در قرآن و کتب تربیتی، بر قصه و آثار مثبت آن، تکیه‌ی زیادی شده است.

وی با بیان اینکه قصه‌گویی و داستان‌گویی زبان مشترک بین همه‌ی تمدن‌ها و فرهنگها است، اذعان کرد: این روش یکی از بهترین راه‌های نفوذ در افکار و شخصیت انسان‌ها به شمار می رود.

میرحسینی با اشاره به اینکه در قرآن کریم آمده است:«مسلماً برای شما در زندگی رسول خدا (ص) الگویی نیکو می باشد»، تصریح کرد: باید اخلاق فردی، خانوادگی، اجتماعی اهل بیت (ع) و به ویژه امام زمان (ع) در روزگار ظهور و یا سیره‌ی عبادی، مدیریتی، سیاسی و چگونگی برخورد آنان با دوست و دشمن، برای نسل جوان مورد بازخوانی و مرور قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت عزم همگانی برای الگوگیری از سیره‌ی مبارکه‌ی خاندان اهل بیت، آموزش حدیث را از دیگر راه‌های عملی برای تربیت نسل مهدوی خواند و اظهار کرد: یکی از راههای دل بستن به کسی، آشنا بودن با آثار و گفته‌های اوست، لذا اهل‌بیت‌(ع) که کلامشان نور است می توانند انسان‌ها را از تاریکی‌های دل و فکر نجات دهند.

این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: در جهت تربیت نسل مهدوی بایستی با آثار اهل‌بیت(ع) همچون نهج البلاغه و صحیفه‌ی سجادیه اُنس بگیریم.آشنا کردن فرزندان با ترنّم مناجات‌های باقی مانده از خاندان معصومین(ع)، ارادت، محبت و معرفت آن‌ها را به اهل بیت(ع) بیشتر می‌کند.

وی ضرورت آشنا کردن فرزندانمان با آیات قرآنی راجع به حضرت مهدی(عج) را یادآور شد و گفت: بر اساس آنچه محققان جمع‌آوری کرده‌اند، بیش از 200 آیه پیرامون امام زمان(ع) در قرآن وجود دارد.

میرحسینی با بیان اینکه آشنایی با آیات در مورد امام زمان(عج) می‌تواند ما را با صفات و ویژگی‌های یاوران امام مهدی(ع) و همچنین خصوصیات حکومت امام(ع) مأنوس کرده تا زمینه ظهور آن منجی بشریت زودتر تحقق یابد.

وی آموزش زیبایی‌های اخلاقی و شخصیتی اهل بیت(ع)، معرفی دوستان و فدائیان اهل بیت‌(ع) و همچنین معرفی دشمنان اهل‌بیت(ع) و بیان عمق خباثت‌های آنان به فرزندان را از دیگر راه‌های عملی برای تربیت نسل مهدوی عنوان کرد و افزود: از آموزش‌هایی که نوجوانان و جوانان را در زمینه‌ی ایجاد عشق و عمق بخشی به محبت اهل بیت (ع) یاری می‌دهد، معرفی دوستان و دشمنان اهل بیت(ع) است؛ چرا که اگر پایگاه دل و عواطف فرزندان مصروف اشخاصی مقدس همچون حضرت مهدی(ع) و اهل‌بیت(ع) نشود، ممکن است به مسیری باطل کشیده شود و در دام شیادان و جاذبه‌ی فریبنده‌ی دشمنان اهل بیت (ع) قرار گیرد.

انتهای پیام/ش




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری