Skip to Content

افراطی گری جنسی؛

راهی که ماهواره فرزندانمان را به آن راهبری می‌کند


ماهواره باعث برهم زدن تعادل جنسی و ایجاد بلوغ جنسی زودرس در فرزندان می شود. و آنها را به سمت افراطی گری جنسی می‌برد واز جمله اهداف آن اباحه‌گری دینی و گرفتن هویت دینی وشخصی افراد است.

به گزارش یزدبانو، به نقل ازصاحب نیوز، اگر باور داشته باشیم که ذهن کودکانمان با چه سرعت و دقتی از عناصر موجود در محیط زندگی شان رنگ می گیرند، نگاهمان به این نعمت های لطیف خدادادی وآنچه به عنوان سرگرمی در اختیارآنها قرارمی دهیم تغییر می یابد. والدین از همان بدو تولد فرزند وشاید قبل از آن در فکر رشدوتعالی فرزندانشان هستندامادراین راستا این نکته حائز اهمیت است که دردنیای پرهیاهوی کنونی وپیشرفت هرروزه ی تکنولوژی کاربرای تربیت این نسل بسیار سخت ودشوارمی باشد.از جمله تکنولوژی های عصرجدیدماهواره ها هستند که بسیار سهل الوصول دراختیار فرزندان اند ومی توانندبه عنوان معضلی بزرگ درراه تربیت فرزندان می باشد.

هزینه های میلیارد دلاری برای ساخت انیمیشن و حتی سریال ویژه‌ کودکان به منظور سرگرمی کودکان ما ساخته می شود و ما غافل از تاثیرگذاری بی حدآنها هستیم.تاثیری که چگونگی آینده یک نسل را رقم می زند.تاثیری که هویت آنها رانیز تحت الشعاع خودقرارداده وفرزندانی با هویتی نابهنجار پیش روی والدین قرارخواهدداد.

بلوغ زودرس ره آورد شوم ماهواره

ماهواره باعث برهم زدن تعادل جنسی و ایجاد بلوغ جنسی زودرس در فرزندان می شود. و آنها را به سمت افراطی گری جنسی می برد واز جمله اهداف آن اباحه گری دینی و گرفتن هویت دینی وشخصی افراد است. کودکان در سنین ۳ تا ۵ سالگی فقط بیننده هستند و قدرت تشخیص میان خوب و بد را ندارند و هر آنچه برای او به نمایش بگذاریم می بیند و به عنوان یک حرکت پسندیده می‌پذیرد. آنها قدرت تفکیک خوب، بد و یا افسانه بودن را ندارند و این باعث می‌شود تا ارزشهای آنها در دنیای واقعی تغییر کند.ازآنجا که کودکان از سن ۴ یا ۵ سالگی وارد مرحله هویت جنسی می‌شوند، بایدوالدین مراقبت های ویژه ای بررفتار وعملکرد کودک خود داشته باشند این مراقبت ها می تواند شامل بازی هاورفتاری باشد که در تنهایی کودک انجام می دهد البته طبق نظر اغلب روانشناسان بایداین مراقبت وکنترل به صورت نامحسوس وغیر مستقیم بوده تا باعث کنجکاوی وتحریک بیشتر کودک نگردد.

از جمله مواردی که دراین راستا والدین باید به آن توجه زیادی داشته باشندتصاویر وذخیره های ذهنی کودک است یکی از تاثیرگذارترین این تصاویر،تصاویر جنسی نامطلوب است که می توانددر برنامه ها ،به خصوص فیلم ها ویا حتی کارتون هایی باشد که از شبکه های غربی ویا فارسی زبان پخش می شود وقتی به این برنامه ها توجه کنیم به راحتی دیده می شود که به هرطریق آزادی مسائل جنسی وعادی جلوه دادن آن درهرسن وجنسی موج می زند درکارتونها بالاخره جایی موضوع را از بازی کودکانه به بازی عاشقانه ای تبدیل می کنند که نقش اصلی داستان را دو جنس مخالف بازی می کنند و تمام تلاش فیلم در ساختن فضای عاطفی واحساسی عمیقی است که بین دو جنس مخالف بوجود می آید حتی ممکن است این دو جنس به ظاهر نوعی از حیوانات باشند اما هدف تلقین ،بوجودآمدن وشکل گرفتن این احساسات در کودکان از همان سنین کودکی می باشد.رقص،درآغوش گرفتن و…هرکدام به نوعی این نکته را برای کودک یادآوری می کند که هیچ حدومرزی برای تو وجودندارد و اصلا باید تونیز اینچنین باشی این در حالی است که ثبت این تصاویر قطعا تاثیر به سزایی در هویت یابی این افراد خواهد گذاشت.مساله قابل توجه این است که حتی درتبلیغاتی که بین برنامه های ماهواره ای پخش می شود نیز این آزادی جنسی وعادی کردن مسائل جنسی به وفور به چشم می خورد واین نشان دهنده این است که روی تک تک این برنامه ها دیدگاه کارشناسانه وهدف مند قرار دارد وچه راحت با استفاده کردن از این شبکه ها آنان را به اهداف خود می رسانیم. ‌

ماهواره باعث برهم زدن تعادل جنسی در انسانها می شود

با توجه به اینکه هویت‌یابی از ۱۴ سالگی آغاز و تا ۲۱ سالگی ادامه پیدا می‌کند، نوجوان در این سنین هویت‌یابی کرده بنابراین باید مراقب الگوهای ذهنی او باشیم. اگر نوجوانی در این سنین به هویت خود نرسد، در ۵۰ یا ۶۰ سالگی هم نمی‌رسد، که این موضوع ارزش این سنین را بیش از پیش آشکار می‌کندحال بادادن تصاویر جنسی زود هنگام به سمت هویتی کودک راراهنمایی می کنیم که بعد جنسی درآن بسیار بزرگ وبزرگ شده است وکودک ونوجوان قبل از رسیدن به بلوغ فکری به بلوغ زود هنگام وزودرس جنسی می رسد. به گزارش خبرگزاری ایسناعضو کمیته تخصصی تدوین سبک زندگی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، ایجاد روابط ناسالم در درون خانواده‌ها به دلیل ضعف تقیدات دینی و بلوغ زودرس در جوانان را از جمله مضرات استفاده از ماهواره و فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: ماهواره باعث برهم زدن تعادل جنسی در انسانها شده و آنها را به سمت افراطی گری جنسی می برد و هدف آن اباحه گری دینی و گرفتن هویت دینی افراد است.

آسیب های بلوغ زودرس جنسی

ازجمله آسیب های بلوغ زودرس جنسی می توان به هدررفت انرژی نوجوانان وبکارگیری انرژی نوجوانی در مسیر غلط نام برد دراین صورت جایی برای رشد استعدادها وتوانمندی های نوجوان باقی نمی ماند وآنها به موجوداتی تک بعدی تبدیل شده که تنها هدفشان ارضاء جنسی است واگر به زمینه دیگری هم بپردازند موفقیت چشم گیری پیدا نخواهند کرد.ازطرفی این برنامه هابه تسخیر ذهن کودکان ونوجوانان پرداخته واعتیادی کاذب رادر آنها ایجاد می کند دراین صورت بی رغبتی به فعالیت های اجتماعی ،کم شدن علاقه به فعالیت های فردی مانندمطالعه کتاب‌های مفید و موثررابه دنبال خواهدداشت.

تربیت صحیح کودکان حقی بروالدین

از جمله موارد مهم در پیش گیری بلوغ زودرس وبه دنبال آن شکل گیری هویت نابهنجار خانواده است چراکه ازجمله حقوقی که بردوش خانواده وبه خصوص والدین می باشد تربیت صحیح می باشد که یکی از وظایف اصلی والدین محسوب می شود درراستای این تربیت صحیح دادن تصاویر ذهنی صحیح وجهت دادن علایق وایجادبینش مثبت ومنطبق با موازین دینی به فرزندان ازاهمیت بسزایی برخوردار است.

ازجمله موارد دیگر نظارت وکنترل بربازی های کودکان توسط والدین می باشدبازی‌های رایانه‌ای خشن می‌تواند تکانه پرخاشگری کودکان را تحریک کند. البته این نکته رانیز بایددرنظرگرفت که بازی‌های رایانه‌‌ای به مقدار کم می‌تواند مفید باشد، زیرا تجسم فضایی کودکان را بیشتر می‌کند. البته شایان ذکراست که بازی‌های رایانه‌ای باید متناسب با سن کودکان و حفظ سلامت روانی او باشد.

یکی دیگراز رهکارهای پیشنهادی ترویج بازی ها والگوهای مثبت توسط رسانه های جمعی به خصوص رسانه های تصویری است چراکه الگوپذیری نوجوانان از هنرپیشه‌ها و ورزشکاران زیاد است. بنابراین رسانه‌‌ها به ویژه صدا و سیما باید الگوهای مناسب را ترویج کننداگر رسانه نتواند الگوی مناسب را برای نوجوانان فراهم کند، آنها ناگزیر کسانی را مدنظر قرار می‌دهند که رفتارهایی مانند سیگار و قلیان‌کشیدن یا حرکات خشن و پرخاشگرانه از خود نشان می‌دهند.وپرداختن به مسائل جنسی برایشان از مهمترین کارهاست.

انتهای پیام/ش

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری