Skip to Content


راه اندازی بازارچه های کارآفرینی در مدارس متوسطه اول


محصولات و دست سازه های دانش آموزان دبیرستان فاطمیه شهرستان میبد در اولین بازارچه کارآفرینی ارائه شد.

به گزارش یزدبانو  به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میبد، در راستای ترویج مهارتهای شغلی و اجتماعی و به منظور ایجاد تنوع در محیط یادگیری ، دانش آموزان دبیرستان فاطمیه مهرجرد شهرستان میبد تولیدات و دست سازه های خود را در رشته های سفره آرائی، پخت نان و کلوچه محلی ، عروسک سازی، تهیه غذاهای سنتی، ساخت وسایل تزئینی و موارد دیگر در قالب بازارچه کارآفرینی عرضه نمودند .

لازم به ذکر است بر اساس دستورالعمل وزارتی ،از سال تحصیلی جاری کلیه مدارس متوسطه اول ملزم به اجرای این طرح می باشند.

گفتنی است بازارچه کارآفرینی در دبیرستان فاطمیه مورد بازدید آقای دائمی کارشناس آموزش متوسطه دوره اول ، آقای آبیاری کارشناس آموزش متوسطه دوره دوم و آقای محید زارع کارشناس فنی حرفه ای و کاردانش قرار گرفت .

آقای مجید زارع کارشناس فنی حرفه ای و کاردانش در بازدید از این بازارچه در گفتگو با خبرنگار  بام میبد گفت : با ایجاد بازارچه کارآفرینی که کلیه مدارس موظف به اجرای آن شده اند ، هم دانش آموزان دست سازه خود را به معرض فروش می گذارند و هم اینکه کارهای آنها در معرض دید دانش آموزان دیگر نیز قرار می گیرد.

وی افزود : این دست سازه ها را دانش آموزان با همکاری خانواده ها ارائه می دهند و هدف از اجرای این برنامه در زمینه آشنایی دانش آموزان با کارهای تولیدی و دستی و فروش کار تولیدی  و همچنین خرج و مخارج و کار کردن در زندگی می باشد.

این کارشناس با تاکید بر لزوم ارائه کارهای سنتی و همچنین غذاهایی که مردم در قدیم می خوردند ، در این بازارچه گفت : باید سعی شود با توجه به آن نوع تغذیه که در زندگی مردم قدیم رواج داشت و به خاطر آن سالمتر هم بودند ، غذاهایی نظیر آش گندم ، شولی ، اشکنه ، کوفته با نان خشک و …. در این بازارچه ها عرضه شود و دانش آموزان با ارزش غذایی این خوراکی ها هم آشنا شوند.

انتهای پیام/ص




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری