Skip to Content


روایت تصویری از جشنواره غذا و بازی‌های بومی و محلی در ابرکوه


بانوان توانمند روستاهای بخش مرکزی ابرکوه، دست‌پخت و صنایع دست‌ساز خود را در جشنواره به نمایش گذاشتند.

به گزارش یزدبانو به نقل از سرو ابرکوه؛ جشنواره غذاهای سنتی و صنایع‌دستی بانوان توانمند و بازی‌های بومی محلی روستاهای بخش مرکزی ابرکوه، با حضور برخی مسئولین شهرستان و روستاها در سالن ورزشی کوثر به نمایش گذاشته شد.

در این جشنواره که با همکاری بخشداری مرکزی و اداره ورزش و جوانان ابرکوه برگزارشده بود، عباس مهری بخشدار این بخش، ضمن مقایسه غذاهای سنتی و صنعتی اظهار کرد : غذاهای سنتی به دلیل کم‌چرب بودن، داشتن پروتئین مناسب گوشت قرمز و سفید، نداشتن افزودنی‌های مدت‌دار، استفاده از مواد تازه که ویتامین خود را از دست نداده‌اند و... بیشتر برای سلامتی و درمان بیمارهای خاص مفید هستند.

مهری گفت : در همین راستا بخشداری مرکزی تصمیم گرفت جشنواره آشپزی و غذاهای سنتی را باهدف فرهنگ‌سازی استفاده از غذاهای سالم به‌ویژه گیاهی و خانگی، که علاوه بر بحث سلامتی و تندرستی در اقتصاد مقاومتی کمک‌حال خانواده‌ها است، در آستانه چهل‌سالگی انقلاب اسلامی  برپا کند.

وی با اشاره به روستاهای شرکت‌کننده رئیس‌آباد، شمس‌آباد، شهرسب، کلپه، صفی‌آباد، ده عرب، عزیزآباد و مدوئیه، افزود : برپایی این جشنواره‌ها زمینه را برای رو کردن به پخت و تهیه غذاهای محلی و سنتی و کاهش استفاده از غذاهای صنعتی در جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان، فراهم می‌کند.

بخشدار بخش مرکزی خاطرنشان کرد : همچنین امیدواریم بستر توزیع و فروش این صنایع به‌زودی در شهرستان فراهم شود، که تمایل و انگیزه بانوان را برای مشارکت در خلق هنرهای دستی افزایش دهد.

تقدیر از مربیان ورزشی که در این جشنواره همکاری داشتند، بانوان ورزشکار بخش مرکزی و نفرات اول المپیاد روستایی که از مرحله شهرستانی به استانی راه یافتند، عرضه صنایع‌دستی مختلف، اجرای بازی‌های بومی محلی هشت خانه،  دارت، دال پلان و فیریزبی (که برای نخستین بار در ابرکوه برگزار می‌شد)، از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

انتهای پیام/ف




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری