Skip to Content

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد:

روز دختر فرصتی برای توجه خانواده و جامعه به مسائل دختران است


مدیرکل امور بانوان استانداری یزد گفت: نام‌گذاری روز دختر فرصتي است كه توجه خانواده و جامعه را به مسائل دختران جلب كنيم و دختران و بانوان ما جايگاه خودشان را بشناسند.

به گزارش یزدبانو؛ «رقيه كرمانيان» مدیرکل امور بانوان استانداری یزد در همایش دختران، حمایت‌های رواني، اجتماعي و توسعه پايدار ضمن تبريك ايام خجسته ميلاد باسعادت فاطمه معصومه (س) و امام رضا (ع) و دهه كرامت خاطرنشان کرد: با ظهور اسلام و حاکم شدن عقلانیت بر جهالت انسان، شخصیت و كرامت زنان احیا شد و آن‌ها حقوق اجتماعی پیدا کردند.

مدیرکل امور بانوان استانداری یزد افزود: هرچند به‌ظاهر اين نام‌گذاری روز دختر ريشه در عدم ازدواج بانو دارد اما در باطن به دلیل الگوي برجسته براي دختران مسلمان و به‌ویژه شيعه است.

وی تصريح كرد: در جامعه ايران با توجه به تمدن بزرگ و با پشتوانه ديني، با ظهور انقلاب و رهنمودهاي امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري اين كرامت و عدالت جنسيتي را در قانون اساسي كه يكي از مترقی‌ترین قوانين اساسي در دنیا است شاهديم.

كرمانيان خاطرنشان كرد: امروزه دختران و زنان ما با استفاده از امكانات و زیرساخت‌هایی كه وجود دارد با اعتمادبه‌نفس و اطمينان خاطر به ارزيابي صحیح و شناخت واقعي از خود دست يافته و به استعدادها و محدودیت‌های دروني خودشان آگاه هستند و سعي دارند با كسب علم و دانش مهارت و تخصص در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداري یزد با اشاره به اينكه بانوان چون فاطمه زهرا (س)، فاطمه معصومه (س) و حضرت زينب (س) كه ضمن حفظ كرامت انساني و جايگاه ارزشمندشان به‌عنوان يك زن توانستند در عرصه‌های مختلف اجتماعي ورودي موفق داشته باشند، افزود: نام‌گذاری روز دختر فرصتي است كه توجه خانواده و جامعه را به مسائل دختران جلب كنيم و دختران و بانوان ما جايگاه خودشان را بشناسند.

كرمانيان در پايان اظهار اميدواري كرد: اميد داريم ما انسان‌ها به ارزش وجودي خودمان پي ببريم و زنان با اعتماد و خودباوري بتوانند جايگاهي را كه شايسته خليفه خداست به دست آورند.


انتهای پیام/ش

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری