Skip to Content

خانه داری/

روش‎های نگهداری از قارچ


قارچ‌ها منبع غنی از ماده معدنی پتاسیم هستند که به کاهش فشار خون بالا و نیز کاهش خطر سکته مغزی کمک می‌کند؛ قارچ‌ها برای تقویت استخوان‌ها مفید هستند، خستگی را رفع و کمبود ویتامین د را جبران می‌کند.

 یزدبانو:اگر شما هم نگران سیاه شدن قارچ‎ها بعد از خرید آن هستید و برای نگه‎داری طولانی مدت آن دنبال روش‎های بهتری هستید می‌‎توانید از روش‎های زیر استفاده کنید.

ابتدا برای شستشوی قارچ، آنها را زیر آب سرد بگیرید تا ذرات خاك چسبیده به آن جدا شود، مانند هر گونه میوه ای می توان آن را با محلول آب نمک بسیار رقیق شستشو داد ؛ بیش از دو دقیقه در آب نمک نماند .

اگر محل برش در پایه قارچ كمی تغییر رنگ داشت می توان قبل از مصرف برش نازكی از آن را جدا نمود.

طرز نگه‌داری کوتاه مدت قارچ:

اگر قارچ را برای مدت کوتاهی می خواهید نگه داری کنید، بهتر است قبل از مصرف، آن ها را نشویید و داخل پاکت های کاغذی مخصوص میوه و یا در لابه لای روزنامه، در یخچال نگه داری کنید.

طرز نگه‌داری بلند مدت قارچ:

هر چند که می توان قارچ های تمیز شده را به مدت یک ماه در فریزر نگه‌داری کر؛ برای نگه‌داری دراز مدت آن‌ها در منزل ،بهتر است که به یکی از شیوه های زیر عمل نمود:

  •     قارچ ها را در یک پارچه توری می ریزیم و به مدت پنج الی هفت دقیقه در آب در حال جوش، قرار می دهیم، در نهایت پس از حذف آب اضافی با پهن کردن روی یک قطعه پارچه در فریزر منجمد می کنیم.
  •     قارچ ها را ابتدا به مدت 10 دقیقه بخارپز می کنیم؛ آنگاه قارچ های بخار پز شده را با قرار دادن در هوای آزاد خنک و در نهایت منجمد می کنیم.
  •     فارچ ها را تمیز می کنیم و در روغن تفت می دهیم.این قارچ ها در صورت نگه‌داری در ظروف در بسته برای چهار ماه در فریز قابل نگهداری هستند.
  •   قارچ ها را در کره ذوب شده می ریزیم، سپس در فریزر منجمد می کنیم.

روش نگه داری قارچ با تفت دادن:

ابتدا قارچ را هر اندازه و شکلی که دوست دارید خرد کنید و بعد در روغن زیتون یا روغن گردو و یا کره سرخ کنید. فقط قارچ ها را مقداری تفت بدهید و از پختن آن ها به طور کامل پرهیز کنید. سپس بگذارید قارچ ها سرد شوند. داخل بشقاب یا ظرف شیشه ای بریزید. بعد از سرد شدن قارچ ها را به ظرف های کوچک تر مخصوص فریزر منتقل کنید. به هنگام استفاده قارچ ها را به همان شکل در سوپ بیندازید یا این که دوباره آن ها را در روغن یا کره تفت دهید تا آماده ی مصرف شوند.در این روش هوای زیادی وارد ظرف فریزری می شود و هوا باعث می شود از کیفیت ماده ای که فریز می کنید، کاسته شود. برای جلوگیری از این مسئله به هنگام ریختن قارچ ها در ظرف، کمی با قاشق به آن ها فشار وارد کنید تا هوا از میان آن ها خارج شود.

روش سفید نگه داشتن قارچ:

 برای جلوگیری از تیرگی قارچ، کافی است آن را برای پنج دقیقه در یک ظرف آب سرد خیس کنید تا شن های داخل آن بیرون بیاید سپس با یک ابر نرم زیر آب سرد بشویید و حلقه حلقه کنید، سپس یک عدد لیمو ترش کوچک را نصف کنید و آب نیمی از آن را روی قارچ ها بریزید و یا یک مقدار آبلیمو روی آن ها بریزید، در این صورت قارچ های شما سفید و تازه خواهد ماند و با قرار دادن در فریزر  تیره نخواهند شد.

 

انتهای‌پیام/ش




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.

ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری