Skip to Content

اختصاصی یزدبانو

روش تهیه دو نوع خیارشور فوری در یزد


برخی بانوان یزدی ترجیح می دهند خیارشور و ترشی را با قیمت های گزاف از بیرون تهیه کنند ولی ما به شما دو نوع روش آسان وسریع وشاید عجیب و غریب را با سرکه و هم بدون سرکه آموزش می دهیم.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، در حالی که نسل قبل یک ریال هم بابت تهیه چاشنی های غذا اعم از رب گوجه فرنگی، رب انار، آبلیمو، آبغوره و...پرداخت نمی کرد و هر چاشنی را در فصل خودش برای مصرف یکسال تهیه می کرد ولی اکنون فروشگاههای مواد غذایی از انواع اینگونه چاشنی ها انباشته شده است و قیمت های گزافی  از سوی خانواده ها برای پهن کردن یک سفره مهمانی و یا شخصی پرداخت می شود.

بهتر است بانوان یزدی که به "قناعت" و " اقتصاد" شهرت یافته اند کمی به فرهنگ و سبک زندگی مادران و مادربزرگ های خود نیم نگاهی بیندازند و به عنوان مدیران خانواده  با روش درست کردن تنقلات و ترشیجات و انواع رب آشنا شوند و از دسترنج خود لذت ببرند.

بسیاری دیگر از بانوان و حتی آقایان از این نقطه ضعف خانواده ها در درست کردن انواع ترشی و خیارشور استفاده می کنند و در بسیاری از مغازه ها به صورت فله ای این مواد فروخته می شود در حالی که می توان به راحتی تهیه کرد.

*تهیه سریع خیارشورنوع اول با سرکه

برای تهیه این خیارشور به نکات زیر عمل کنید:

1- ابتدا خیارسبز ها را بشویید و بگذارد خشک شود و یا با یک دستمال خشک کنید.

2- خیارها را در بطری شیشه ای بریزید.

3- مقداری آب به اندازه کمتر از حجم بطری را در ظرفی ریخته وبا نمک، فلفل، سیر، گلپر، آب غوره، برگ موو ساقه خورد شده شوید مخلوط کنید و روی خیارها در بطری بریزید.

4-در بطری شیشه ای را محکم ببندید و در یک قابلمه مقداری آب بریزید و بطری را درون آب قرار دهید و روی اجاق و شعله ملایم بگذارید.

5- پانزده دقیقه جوشیدن برای بطری خیارشورها کافیست و پس ازخارج کردن بطری و سرد شدن آن می توانید خیارشورها را امتحان کنید و اگر لازم بود چند دقیقه دیگر هم بجوشانید.

در روزهای بعد روش درست کردن شور و ترشی را به شما آموزش می دهیم.

*روش دوم برای درست کردن خیار شور سریع

1- ابتداخیارها را به هر اندازه که باشد پس از شستن و خشک کردن به چهار قسسمت تبدیل کنید.

2- خیار های خرد شده را داخل نایلون فریزر بریزید و سر کیسه را ببندید

3- شوید یا سبزی معطر دیگر را به همراه سیر خرد کنید و نمک را به آن اضافه کنید و در یک کاسه خوب با هم مخلوط کنید.

4- موادی  را که درست کردید در نایلون فریزر بریزید و تکان بدهید .بهتر است برای یک ساعت از جایی آویزان کنید تا آرام آرام تکان بخورد .

5- پس از یک ساعت مواد درون نایلون فریزر  را در بشقاب بریزید و روغن را به آن اضافه کنید.

خیارشور آماده است.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری