Skip to Content

گزارش میدانی یزدبانو

زنان یزدی، پیگیری سازمان های حقوق بشری در قطع کشتار زنان و کودکان را خواستار شدند


بانوان یزدی در راهپیمایی روز جهانی قدس در گفتگوهای اختصاصی، قطع کشتار زنان و کودکان بی پناه فلسطین و یمن را خواستار شدند و از سازمان های حقوق بشری خواستند در احقاق حقوق فلسطینیان و یمنی ها اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، بانوان یزدی شرکت کننده در مراسم روز جهانی قدس در گفتگو با خبرنگار یزدبانو ضمن اعلام انزجار از جنایات اسرائیل به ویژه در کشتار زنان و کودکان مظلوم و بی دفاع فلسطین و یمن، خواستار پیگیری مجامع حقوق بشری در جلوگیری از جنایات اسرائیل شدند.

حسینی یکی از بانوان بسیجی شرکت کننده در مراسم به نشانه همبستگی با دختران مبارز فلسطینی، چهره خود را با چفیه پوشانده بود و در پاسخ به اینکه چه صحبتی با مردم فلسطین دارید گفت : همانطور که ما در هشت سال دفاع مقدس جنگیدیم مردم فلسطین هم می توانند با وحدت و همبستگی جلوی اسرائیل بایستند و پیروز بشوند.

بانوی یزدی که فرزندش را با کالسکه به راهپیمایی آورده بود در پاسخ به این سئوال که آیا گرمای هوا فرزندتان را اذیت نمی کند؟ و نفس حضور شما در راهپیمایی چیست اظهار کرد : هزاران کودک فلسطینی تا کنون به شهادت رسیده اند و مادرانشان داغدارشده اند و ما برای ابراز همدردی با آنان آمده ایم.

خانم جوکار یکی از بانوان فرهنگی و فعال یزد با در دست داشتن عکس شهید جوکار یکی از سرداران شهید یزد با ابراز خرسندی از حضور خود در راهپیمایی بیان کرد : ما در لبیک به فرمان رهبرمان به این راهپیمایی آمده ایم و به اسرائیل و آمریکا می گوییم که هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
وی از مجامع و سازمان های حقوق بشری خواست تا در قطع کشتار کودکان مظلوم و بی پناه فلسطینی توسط اسرائیل و کودکان و زنان  یمنی که تحت پوشش اسرائیل و با نقاب آل سعود به شهادت می رسند، اقدام سریع انجام دهند.

خواهر شهید عباسعلی دهقانی یکی از هزاران بانوی شرکت کننده در مراسم روز قدس یزد بود که انگیزه حضورش در راهپیمایی را حمایت از رهبر و آرمان های امام خمینی(ره) و حمایت از مردم مظلوم فلسطین عزیز بیان کرد.

دو دختر دانش آموز یزدی هم با در دست داشتن پلا کارد علت حضور خود را اعلام انزجار ظلم و جنایات اسرائیل در فلسطین و سایر نقاط جهان به ویژه در یمن عنوان کردند.

یکی دیگر از بانوان یزدی هم گفت : به فرموده رهبرمون وظیفه هر مسلمانی است که در این راهپیمایی شرکت کنیم و امیدواریم این حضور ما باعث ناامیدی اسرائیل و سران استکبار شود.

خانم فارغ هم در گفتگو با یزدبانو گفت : دفاع از اسلام و قرآن و خط مقدم مبارزه ما همچنان فلسطین است و امیدواریم بتوانیم تا پیروزی نهایی ادامه دهیم و ان شاء الله شهدا کمک کنند و رزمندگان اسلام و حزب الله در هر جای دنیا چه در فلسطین و چه در دفاع از حرم پیروز شوند.

زینب دهقان یکی از دانشجویان یزدی هم که به همراه همسر و فرزندش در این مراسم شرکت کرده بود گفت : این یک وظیفه شرعی و انسانی است و امیدواریم اسرائیل هر چه زودتر نابود شود و حقوق بشر اسلامی در سراسر جهان گسترش یابد.

خانم مرادی یکی از بانوان حوزوی شرکت کننده در مراسم روز جهانی قدس، پیگیری حقوق فلسطینیان در جوامع حقوق بشری را خواستار شد و کشتار زنان و کودکان فلسطینی و یمنی را که هر دو با دخالت اشکار صهیونیست انجام می شود محکوم کرد.

کودکان یزدی هم از اینکه توانسته اند در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند ابراز خوشحالی می کردند و با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی، شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می دادند.

یکی از پسران دانش اموز هم با ساختن ادمک سران استکبار اینگونه خشم و انزجار خود را نسبت به جنایات اسرائیل و حامیان ان اعلام کرد.

گزارش: زهرا صبوحی



Loading the player...
Loading the player...

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری