Skip to Content

گفتگو/معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد

زنان یزدی در جلسات مذهبی به دنبال فهم اهداف ائمه اطهار هستند/ الگو پذیری از زنان صدر اسلام


معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) یزد گفت: امروز بحمدالله شاهدیم که زنان ما به بصیرت لازم رسیده اند چرا زنان یزدزی را می بینیم که در جلسات مذهبی به دنبال فهم اهداف ائمه علیهم السلام هستند .

اقدس خاتم الحسینی در گفتگو با خبرنگار یزدبانو اظهار داشت: در پاسخ به این سؤال که "زنان چقدر در جامعه و انقلاب اسلامی تأثیرگذارند" گفت: زنان نیمی از جامعه را تشکیل می دهند و قطعاً تأثیرگذار هستند و اگر به تاریخ نگاه کنیم می بینیم هر تحولی در جامعه از زنان آغاز شده .

وی به وجود زمینه های عرفانی در زنان اشاره کرد و گفت: زنان به خاطر داشتن حالت عرفانی که خداوند به آنان عنایت کرده است زودتر از مردان در مسیر دگرگون شدن قرار می گیرند که هم می تواند از جهت مثبت و هم از جهت منفی ایجاد شود  لذا در انقلاباسلامی  هم زنان ما توانستند نقش خوبی را ایفا کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران حضرت زینب(س) یزد افزود: همانطور که در تاریخ اسلام حضرت خدیجه(س) با تدابیر به موقع و کمکهای روحی و اقتصادی خود پیامبراکرم(ص) را حمایت می کردند و سپس حضرت زهرا(س) مقتدرتر از مادر بزرگوارشان و نیز زینب کبری(س) همچون مادر گرامیشان در حوزه های مختلف برای رشد و حفظ اسلام تلاش کردند و اینها همه توسط  یک زن انجام می شد،وجود چنین الگوهای الهی سبب شد که زنان ما در انقلاب حق را از باطل و سره را از ناسره تشخیص دهند.

خاتم الحسینی در پایان گفت:ملت ایران امام خمینی(ره) را انسان دلسوزی دانست که همانطور که خود امام در سخنانشان می فرمودند که به داد اسلام برسید و واقعاً به داد اسلام رسیدند و امروز بحمدالله شاهدیم که زنان ما به بصیرت لازم رسیده اند چرا که امروز  در جلسات مذهبی به دنبال فهم اهداف ائمه علیهم السلام هستند و خوشبختانه برخی درپی تحقیق در مسائل دین برآمده اند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری