Skip to Content

گزارش اختصاصی/ رییس جمعیت زنان فرهیخته استان یزد:

زنان یزدی نیازمند فراگیری سواد رسانه ای هستند


رییس جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی با ابراز نگرانی از کمبود محتوای مناسب ویژه زنان در شبکه های اجتماعی گفت : افزایش سواد رسانه ای یکی از نیازمندی های زنان یزدی است.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، سیما راغبیان رییس جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی در نشست فعالان این جمعیت در گردهمایی زن، خانواده و حجاب اظهار کرد : جمعیت زنان فرهیخته از شش سال پیش فعالیت آن آغازشده و در بهمن ماه 94 با برگزاری انتخابات به صورت رسمی فعالیت اجرایی آن آغاز شده است و به صورت ماهیانه جلساتی را برای پیشبرد اهداف خود برگزار می کند.

*اهداف جمعیت
وی یکی از فعالیت های این جمعیت را « ترویج ارزش های نظام اسامی» عنوان کرد و افزود : جمعیت بانوان با هدف ایجاد هماهنگی، همسویی، تعمیق و گسترش فعالیت های بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان و توانمند سازی شخصیت های تأثیرگذار فعالیت می کند و می تواند در بین دستگاههای فرهنگی تعامل  برقرار کند.
این بانوی فرهیخته ادامه داد : توانمند سازی شخصیتهای فعال عرصه دینی با برگزاری کارگاههای آموزشی  یکی دیگر از کارکردهای این جمعیت به شمار می رود زیرا دشمنان فعالند و شبهه هایی که در حوزه دین ایجاد می کنند اگر پاسخگویی نشود به صورت زخمی عمیق در جامعه نفوذ می کند و به همین منظور این جمعیت نیازمند تعامل با حوزه علمیه است.
راغبیان تصریح کرد :  زنان در حوزه خانواده دچار آسیب شدند و حتی والدین نمی توانند به فرزندان کمک کنند و نیازمند شیوه ها و روش های نوین تأثیر گذار با تعامل مشورتی و هم اندیشی مشورتی هستند.


*اهداف کیفی جمعیت
وی گفت : « احیا و بازتولید نگرش ارزشی اسلام و ارائه الگو از هویت زن مسلمان» و « شناسایی و اولویت دهی به آسیب ها و نیازهای فرهنگ دینی بانوان استان» از اهداف کیفی جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی به شمار می رود.
رییس جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی افزود : چهار برنامه «عفاف و حجاب»، «تحکیم بنیان خانواده»، «آسیب های اجتماعی» و « سواد رسانه ای» از اولویت های جمعیت در سال جاری خواهد بود .
راغبیان با ابراز نگرانی نسبت به  کمبود محتوای مفید در فضای مجازی ویژه بانوان اظهار کرد : جوانان ما بیشترین استفاده را از فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی دارند و دوبرابر جمعیت افرادی که از فضای مجازی استفاده می کنند بانوان و دختران هستند و این درحالی است که محتوای مناسبی در اختیار آنا قرار نمی گیرد.
وی افزایش سواد رسانه ای را در قشر زنان خواستار شد و افزود : اگر در ارتقاء و آموزش سواد رسانه ای بانوان در همه گروهها تلاش کنیم آن وقت بانوان به عنوان یک مبلغ در خانواده و اجتماع خود عمل می کنند.
این بانوی مدرس دانشگاه  یکی دیگر از اهداف محتوایی جمعیت بانوان فرهیخته را « زمینه سازی، جهت دهی،هدایت و اثربخشی بانوان فعال بومی عرصه فرهنگ دینی استان » عنوان کرد و گفت : بانوان فعال و اثربخش این عرصه  اغلب ناشناس هستند وشناسایی این افراد در اولویت برنامه های آتی ما برای جذب در جمعیت قرار دارند.
راغبیان بر اولویت دهی برنامه ای و هم اندیشی مشورتی بر اساس بررسی نیازها و آسیب های فرهنگ دینی استان در هماهنگی و تعامل با دستگاههای فرهنگی و تبلیغی جهت پیشبرد اهداف جمعیت تأکید کرد و افزود : «حمایت از ایده ها و تولیدات فکری و فرهنگی فاخر» و « بهره گیری و بهبود، توانمندی های فرهنگی، تبلیغی بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی» و «تشکیل کارگروههای تخصصی فکری در حوزه های مختلف فرهنگی بانوان» از مصوبات قابل پیگیری اعضای جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی به شمار می رود.
وی از حضار خواست تا علاوه بر معرفی بانوان فعال عرصه فرهنگ دینی، پیشنهادات خود را به جمعیت بانوان فرهیخته تبلیغات اسلامی استان یزد تحویل دهند.
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری