Skip to Content

گفتگو/ بانوی شاعر یزدی

سرودن قطعه «همدردی» مرهمی بر زخم های کهنه مردم غزه است


افسانه نوری به مناسبت نهم مهرماه گفت : اکنون که آتش خونین جنگ در غزه فروکش کرده است بیاییم با سرودن قطعه ای نو در همدردی با مردم مظلوم فلسطین همردیف بهترین واژه ها و قافیه ها در مرهم زخم های کهنه فلسطین باشیم.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، بانوی شاعر برجسته یزدی نهم مهرماه روز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین را گرامی داشت و افزود : مردم فلسطین بیش از شش دهه است که مورد ظلم اسرائیل غاصب قرار گرفته اند و این زخم کهنه هر روز با جنایات جدیدتری از این رژیم غاصب عمیق تر می شود.
نوری افزود : در یکی دو ماه گذشته شاهد بودیم که رژیم کودک کش اسرائیل برای چندمین بار طی چندین سال گذشته به نوار غزه حمله کرد و با محاصره کامل این منطقه کوچک بیش از دو هزار و 200 کودک و جمعی از مردم فلسطین را به شهادت رساند .
وی تصریح کرد : این جنگ 50 روز به طول انجامید و با مقاومت مردم این منطقه، اسرائیل مجبور به عقب نشینی شد و اکنون تنها کمکی که از ما بر می آید ارسال کمکهای نقدی برای به این مردم داغدیده است.
این شاعر یزدی از مردم به ویژه هنرمندان دعوت کرد تا با حضور در پایگاههای جمع آوری کمکهای مردمی که تا جمعه در یزد برپا خواهد بود با نیت شکرگذاری از خداوند به واسطه نعمت امنیتی که در جمهوری اسلامی برپاست  دین خود را ادا کنند.
نوری گفت : هر چه بخواهیم برای مصیبت و داغ مردم فلسطین شعری بسراییم کم است و واژه ها نمی توانند این عمق جنایت را بیان کنند و تنها بیاییم با کمک های مادی و معنوی خود در سرودن قطعه ای نو برای همدردی با مردم مظلوم فلسطین همردیف بهترین واژه ها  و قافیه های در مرهم زخم های کهنه فلسطین باشیم.
گفتنی است :

افسانه نوری بانوی شاعر یزدی علاوه بر سرودن شعر و چاپ کتاب اشعار خود یکی از فعالان عرصه گردآوری کتاب شعر در استان به شمار می آید و اولين مجموعه ي اشعارش را در سال 1381 در قالب كتابي به نام "صداي پاي غزل" و سه سال بعد در سال 1384 دومين كتابش را با عنوان "مرا ورق بزن"  به چاپ رساند.
از وی مجموعه های دیگری نیز با عناوین "آپارتمانهاي خشتي "شامل اشعار شاعران یزدی، مجموعه شعر زنان يزد با عنوان در "سايه سار مهتاب" به چاپ رسیده است و در چاپ کتب "شعر كوير" ، كتاب "شعر روستا" و كتاب "چاووش " را به همت ارشاد اسلامی یزد گردآوری کرده است.
وی دو کتاب شعر دیگر را نیز در حوزه دفاع مقدس در دست چاپ دارد.
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری