Skip to Content

حکایت مشکلات آرایشگر یزدی؛

سنگ‌اندازی مسئولان در کار یک بنگاه اشتغال‌زا/ فقر بیمه و آتیه مبهم مشکل آرایشگران


صاحب یکی از بزرگ‌ترین آرایشگاه‌های زنانه یزد گفت: از برخی دستگاه‌ها گلایه‌مند هستم چراکه بدون کوچک‌ترین حمایت از جانب دستگاه یا ارگانی زمینه اشتغال جوانان یزدی را فراهم کردم اما نه‌تنها قدردانی ندیدم بلکه در بسیاری از مواقع برخی مسئولان با سنگ‌اندازی سعی دارند به‌نوعی در کارمان وقفه و خلل بیاندازند.

یزدبانو؛ آرايشگري از جمله مشاغلي است كه طي چند دهه گذشته پيشرفت‌هاي بسياري كرده است، درحالی‌که تا چند سال قبل، آرايشگران به‌صورت دوره‌گردي بايد به دنبال مشتري مي‌رفتند و مدل‌های محدود آرايشگري مي‌كردند اما به‌مرورزمان، با متنوع شدن انواع مدل‌هاي آرايشي مو و صورت افراد با راه‌اندازی سالن‌هاي شيك و مجلل خدمات ويژه‌اي را ارائه داده و از بابت اين خدمات درآمدهاي خوبي را كسب می‌کنند؛ اما اين تنها يك روي سكه است؛ چراکه این قشر از جامعه نیز با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

**کسب استاندار جهانی ایزو برای خدمت به مشتری/ سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌ها بجای حمایت از آرایشگاه‌ها

صاحب یکی از بزرگ‌ترین آرایشگاه‌های زنانه یزد در گفتگو با خبرنگار یزدبانو گفت: آرایشگری یک هنر است و هنر همیشه با لطافت و شیرینی خاص خود همراه است اما در مدت اخیر از برخی دستگاه‌ها گلایه‌مند هستم چراکه بدون کوچک‌ترین حمایت از جانب دستگاه یا ارگانی سبب اشتغال جوانان یزدی را فراهم کردم بطوریکه همه افرادی که در این مرکز مشغول به کار هستند از شغلشان راضی‌اند اما نه‌تنها قدردانی و حمایتی از مسئولان ندیدم بلکه در بسیاری از مواقع برخی دستگاه‌ها با سنگ‌اندازی سعی دارند به‌نوعی در کارمان وقفه و خلل بی اندازند.

وی ابراز کرد: تاکنون گاهی به بهانه بهداشت، گاهی به بهانه تعزیرات و یا حتی مبارزه با قاچاق کالا! برخی از وسایل آموزشگاه را توقیف کردند، شاید جالب باشد بدانید در شب عید فطر در اوج شلوغی آرایشگاه یکی از دستگاه‌های نظارتی یک مأمور مرد! را بدون ارائه کارت شناسایی برای بازرسی از آرایشگاهمان که یک آرایشگاه زنانه است فرستادند و عجیب‌تر اینکه این بازرس مرد ضمن برخورد با مشتری، با لحنی زننده دستور داد تمام کابینت‌ها و کمدها را بیرون بریزیم!

بانوی آرایشگر یزدی افزود: حتی یک‌بار لوازم مصرفی آرایشگاه را علیرغم ارائه فاکتور خرید از مرکز معتبر به بهانه کالای قاچاق توقیف کردند! درصورتی‌که من مصرف‌کننده هستم نه فروشنده!

**درخواست برگ سبز برای دستکش یک‌بارمصرف!/ خوشحالم همیشه مشتریان پشتیبانم بودند

وی عنوان کرد: جالب‌تر اینکه حتی برای برخی اقلام مصرفی که از داروخانه‌ها تهیه می‌کنیم مانند ماسک و دستکش یک‌بارمصرف هم از من برگ سبز خواستند! و سؤال من اینجاست این نوع برخورد که اصلاً در شأن یک ارگان دولتی نیست چطور می‌تواند بازدارنده باشد؟

این بانوی کارآفرین خاطرنشان کرد: اما همیشه خوشحال هستم که مشتری‌ها پشتیبان من بودند و اگر تاکنون حمایت مشتری را نداشتم امروز به این موفقیت نمی‌رسیدم.

**شیطنت رسانه‌ای برای تخریب چهره آرایشگاه‌های یزد

وی با اشاره به دردسرسازی برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای آرایشگاه‌های زنانه گفت: اخیراً خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک آرایشگاه در یزد به دلیل عدم پرداخت هزینه آرایش به‌صورت نقدی گریم عروس را خراب کرده و شیرین‌ترین شب یک خانم را به تلخ‌ترین شب او تبدیل کرده است که با پیگیری‌هایی که انجام شد این خبر کاملاً کذب از آب درآمد و از طریق صنف این موضوع هنوز در حال پیگیری قانونی است.

بانوی یزدی با بیان اینکه یزدی‌ها به خاطر فرهنگ غنی دینی انسان‌های منصف و با وجدانی هستند تصریح کرد: همیشه سعی کردیم بیشتر به نفع مشتری کار کنیم به‌طوری‌که در نوع پرداخت هزینه آرایشگاه به‌ویژه برای عروسی و ازدواج اصراری در پرداخت نقدی نداریم و حتی گاهی مواقع با پرداخت بلندمدت دوساله مشتری هم کنار آمدیم.

**رفع مشکلات آرایشگاه‌ها نیازمند پویایی و تحرک تازه‌ای در صنف است

وی ادامه داد: جالب است که از صنف آرایشگاه‌های استان تهران به دلیل کارآفرینی و اشتغال‌زایی موفق مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتم و سؤال اینجاست که چطور استان تهران ما را شناسایی می‌کند و اما در استان یزد دیده نمی‌شویم و چرا امروز که با تلاش خود و برند سازی که خودمان انجام دادیم در مسیر پیشرفت قرار گرفتیم به‌جای حمایت، چوب لای چرخمان می‌کنند؟

فقر بیمه و آتیه مبهم علیرغم فعالیت سنگین آرایشگرها

وی نداشتن بیمه را یکی از معضلات اصلی آرایشگرها عنوان کرد و گفت: گاهی مواقع 16 ساعت ایستاده مشغول کار هستیم و به چشم می‌بینیم که همکاران ما که سابقه بیشتر دارند امروز درگیر چه بیماری‌ها و دردهایی هستند که می‌طلبد با توجه به‌سختی کار آرایشگری مسئولان لااقل برای بیمه این قشر تدبیری داشته باشند.

این بانوی یزدی ادامه داد: البته من همه همکارانم را مجاب کردم تا خودشان بیمه شوند و این مسئله را جدی بگیرند تا دچار مشکلات آتی نشوند.

گاهی به خاطر بی‌انصافی‌ها تصمیم به تعطیلی آرایشگاه گرفتم

وی با بیان اینکه برخورد بی‌انصافانه با آرایشگاه‌هایی که در کارشان موفق هستند نه‌تنها بازخورد خوبی ندارد بلکه باعث می‌شود برای فرار از این نوع برخورد آرایشگاه‌های زیرزمینی رشد پیدا کند تصریح کرد: گاهی دلسردی و کور کردن ذوق آرایشگر باعث می‌شود وی بجای استفاده از مواد مرغوب و درجه یک از کالاهای نامرغوب و آسیب‌رسان استفاده کند که مطمئناً کسی جز مردم ضرر نمی‌کند.

این بانوی آرایشگر یزدی ادامه داد: گاهی به خاطر برخی فشارها، تصمیم گرفتم آرایشگاهم را تعطیل کنم چرا که اگر مکانی که من برای آرایشگاه استفاده می‌کنم را اجاره دهم درآمد بیشتری نصیبم خواهد شد اما علاقه و پشتکار هرگز به من و همکارانم این اجازه را نداد که بخواهیم به خاطر اعمال برخی برخوردهای زننده به حرفه‌مان پشت پا بزنیم.

انتهای پیام/ش




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 3.5 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری