Skip to Content

گزارش/نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد

سیاست های عادلانه و عاقلانه رهبری باعث رجوع کشورها به ایران است/عزت امروز ما مدیون وحدت


آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یزد گفت: حرکت خوب مجلس خبرگان به سفارش امام (ره) درانتخاب رهبری زمینه نفوذ دشمن را به هم ریخت و سیاست های عادلانه و عاقلانه رهبری باعث شد امروز کشورهای منطقه به ما رجوع کنند.

به گزارش خبرنگاریزد بانو، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد درخطبه دوم نمازجمعه این هفته یزد با تسلیت سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به نمازگزاران، یاد و خاطره قیام ۱۵ خرداد و شهدای این روز را گرامیداشت و بر ادامه راه شهدا و امام راحل تأکید کرد.


*رهبری و استقامت و شکوفایی ۲۵ ساله
آیت الله ناصری، انتخاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به رهبری انقلاب اسلامی پس از امام خمینی(ره) را یادآور شد و  به حرکت خوب مجلس خبرگان در انتخاب شایسته رهبری بعد از امام اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: کمک پروردگار بود که با سفارش امام و انتقال آن از سوی احمد آقا به مجلس خبرگان، رهبری شایسته منصوب گشت و تمام برنامه های دشمن را خنثی نمود .
خطیب نماز جمعه یزد تصریح کرد: دراین ۲۵ سال انصافا رهبری با کمک پروردگار تمام مشکلات و توطئه های دشمن را خنثی کرده اند و با وسعت دید و تجربیاتشان امنیت مرزها را حفظ کرده، قدرت دفاعی و علمی کشور را بالا برده اند.
ناصری به هدایت داهیانه و حرکت های عادلانه رهبرانقلاب در این ۲۵ سال بعد از رحلت امام با کشورهای منطقه اشاره نمود و تصریح کرد: سیاست های عادلانه و عاقلانه رهبری باعث شد امروز کشورهای منطقه به ما رجوع کنند و حزب الله لبنان به عنوان لشکر بزرگ ما علیه دشمن  و سوریه باز هم خار چشم دشمنان شود و کشور ما هم حفظ شود.
وی  به رفتار رهبری با دولت ها در این مدت اشاره کرد و گفت: تا به امروز هر دولتی در کشور روی کار آمده ایشان یاری کرده و اشتباهاتشان را اصلاح نموه اند تا با تمام توان کار کنند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد اظهار داشت: رهبری با حفظ نیروها و ایجاد امیدواری و روح نشاط در مردم و جوانان، کشور را حفظ نموده اند که اگر نبود این یکپارچگی و عشق و دلدادگی به رهبر،ما هم مثل مصر و بسیاری از کشور ها می شدیم که عزت امروز  ما مدیون این زحمات است که خدا به شرط وحدت آن را حفظ می کند.


*۱۵ خرداد ۴۲ از روزهای اساسی انقلاب اسلامی
آیت الله ناصری در بخش دیگری از سخنانش، وقایع ۱۵ خرداد ۴۲ را از روزهای اساسی انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: ۱۵ خرداد ۴۲ شروع حرکت و برنامه ریزی برای اصل انقلاب بود و شاه برای خفه کردن انقلاب سعی درترساندن مردم و سرجا نشاندن علما را داشت ولی به نتیجه نرسید زیرا امام از آن فضا برای زمینه سازی و رشد انقلاب بهترین بهره را بردند.


* رسوایی رژیم شاه با اعلامیه فیضیه امام
وی  به جریان مدرسه فیضیه قم اشاره کرد و افزود: ما از تهران برای مراقبت از امام آمده بودیم، رژیم جو وحشتی داخل و بیرون ازشهر قم ایجاد کرده بود و هدفش از این جنایت ساکت کردن مردم بود؛ ولی امام درآن شب که مزدوران چراغ به دست رژیم برای ایجاد وحشت در دل مردم در کوچه ها جاوید شاه می گفتند دستور داده بودند درب منزلشان به روی طلاب مجروح و مردمی که نگران و وحشت زده مراجعه می کردند باز گذاشته شود و اینگونه به مبارزان در آن شرایط دلداری می دادند که "از اینها نترسید که مثل گوسفند سر بریده آخرین نفس ها را می کشد و حتی فرض کنید خمینی کشته شود شما راه را ادامه دهید" .
وی تصریح کرد: در حالی که دشمن به ختم انقلاب فکر می کرد ولی امام این جریان را تازه شروع انقلاب می دیدند و به برادران هم یک نصیحت می کردند که به این مأموران ناسزا نگویید که زبان مؤمن بالاتر از اینهاست .
امام جمعه یزد به نقش اعلامیه امام در مورد جریان فیضیه و افشاگری و بیداری آن پرداخت و تصریح کرد: اعلامیه امام در مورد فیضیه کاری کرد که این جنایت در دنیا مطرح و دهه محرم به بیان آن اختصاص یافت به طوری که نه تنها تمام منابر تهران از جنایت شاه در مدرسه فیضیه می گفتند که از روز هفتم محرم به بعد در تمام منابر روضه فیضیه خوانده می شد و در نتیجه شاه مجبور شد امام را دستگیر کند.


*احیاگری امام از طریق واقعه ۱۵ خرداد
نماینده ولی فقیه در استان به جنایت دیگر رژیم در قلع و قمع معترضان به دستگیری امام در ۱۵ خرداد ۴۲ اشاره کرد و اظهار داشت: با زندانی کردن امام وضع رژیم بدتر شد و مجبور شد امام را آزاد کند ولی با شروع مجدد افشاگری امام از طریق احیای قیام ۱۵ خرداد این بار دست به تبعید امام زد.
آیت الله ناصری برنامه ریزی و مدیریت امام در طول مدت تبعید را سلسله حرکت الهی خواند و خاطرنشان کرد: امام بوسیله جریان ۱۵ خرداد روشن گری می کردند و مراقبت همه جانبه را از انقلاب انجام می دادند که دچار افراط و تفریط نشود و با اعلامیه های روشنگرانه مردم را از فریب توطئه های رژیم مصون نگه می داشتند.
وی در ادامه افزود: سال ۴۸ و۴۹ تز انقلاب ریخته شد و با مراقبت عجیب امام همراه بود بطوری که برنامه های درس و عبادت را در کنار انقلاب با هم داشتند و بالاترین روشنگری در پاریس انجام شد و با رفتن شاه، در بهمن ۵۷ ملت آماده ورود امام خود شد،امامی که مردم او را به رهبری پذیرفته بودند و در این مدت حرکت امام یک حرکت فرهنگی درجهت بیدارگری، دشمن شناسی، نابودی استکبار و هدایت انقلاب بود و تمام تلاش این بود که با کمترین آسیب به مردم باشد.


*امام حاکمیت و بندگی خدا را  برای ملتها می خواست
آیت الله ناصری گفت: امام خالص برای خدا و عاشق مردم بود؛ دین خدا و حاکمیت و بندگی او و رشد ایمان و عقل را برای ملتها می خواست نه بندگی طاغوت را و در راه این هدف ایستادگی می کرد و بدون سستی و با عقلانیت و بر اساس شریعت اسلام پیش می رفت و تمام حرفش این بود که ملتهای دنیا عزیزند و نباید زیر بار ظلم بروند و اجازه ندهند که سرمایه هایشان را دشمنان برده و آنان را  مدتی به مفاسد دنیا مشغول کنند و نباید اجازه دهند برده و تو سری بخورند، عزت و کرامت و دنیا و آخرتشان غارت شود .


*نقشه راه را گم نکنیم
امام جمعه یزد در بخش دیگر خطبه اش نقشه راه را "پیامبر و امیرمؤمنان صلوات الله علیهم اجمعین "دانست و همگان را از تفرقه و عقب گرد برحذرداشت و به حرکت در مسیر کمال انسانی دعوت نمود و لازمه آن را کنار گذاشتن حزب گرایی و نیت پاک و شناخت دوست و دشمن برشمرد.

شرح خطبه اول


*نیکی به فرزند همان تربیت بر اساس فطرت الهی است
آیت الله ناصری در خطبه اول نماز جمعه یزد اظهار داشت: سفارش خداوند و تمام اوصیای الهی  انتخاب مسیر اطاعت و رضایت الهی است .
وی توجه به کسب تقوای الهی را تا زمان ملاقات پروردگار از تأکیدات قرآن برشمرد و افزود: سعی در رسیدن به تقوای الهی که همان برنامه ریزی برای رسیدن به قرب الهی است انسان را از روزمرگی و غفلت جدا می کند و به او متذکر می شود که اعمال او از طریق فرشتگان الهی ثبت و ضبط می شود.
امام جمعه یزد گفت: احسان به فرزند فقط تأمین مادی فرزندان نیست بلکه در حقیقت تربیت او براساس فطرت الهی است که از طریق رفاقت و الفت و نصیحت صورت می گیرد.
ناصری تربیت بر اساس فطرت الهی را طیق فرموده قرآن موجب برتری بر فرشتگان و عدم تربیت الهی را باعث پست تر شدن انسان از حیوان دانست و خاطر نشان ساخت: احسان واقعی به فرزندان همان زنده ساختن فطرت الهی، دادن دین خالص و اخلاق الهی به او از طریق رفاقت، ایجاد الفت و محبت و نصیحت به او است.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری