Skip to Content

مادر یکی از شهدای حماسه فتح خرمشهر در گفتگو با یزد بانو

شنیدن همزمان خبر شهادت پسر و فتح خرمشهر / می گفت: عید من آزادی خرمشهر است


مادر شهید حسین دهقان قطرمی اظهار داشت: پسرم به عنوان یک بسیجی درعملیات بیت المقدس شرکت کرد و همزمان با پخش خبر آزادسازی خرمشهر، خبر شهادت فرزندم را هم آوردند.

فاطمه امیری مادر شهید حسین دهقان قطرمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار یزد بانو باتبریک ولادت با سعادت حضرت علی(ع) و سالروز فتح خرمشهر به مردم دارالعباده و همه بسیجیان اظهار داشت: اوایل جنگ در روستای قطرم از توابع شهرستان بافق زندگی می کردیم و برای ادامه تحصیل بچه ها به یزد آمدیم و حسین در مدرسه شبانه علامه اقبال یزد درس می خواند و روزها کار می کرد.
وی افزود: او از اشغال خرمشهربسیار ناراحت بود و تصمیم گرفت به جبهه برود. به عنوان یک نیروی بسیجی پس از گذراندن یک دوره آموزشی در اصفهان به جبهه اعزام شد.
وی در بیان خاطره ای از شهید گفت : در مدت اشغال خرمشهر او هیچ گاه لباس نو نپوشید و عید نوروز همان سال وقتی از او خواستیم لباس نو برای خودش بخرد گفت: عید من وقتی است که خرمشهر آزاد شود.
مادر شهید اظهار کرد: شب سوم خرداد درعالم خواب حسین را دیدم که لباس سفید نویی پوشیده بود و همه عید را به او تبریک می گفتند . صبح دلم گواهی می داد با حرفی که قبلا حسین زده بود یا خرمشهر آزاد می شود و یا خودش شهید می شود. به آزادی خرمشهر فکر می کردم و با خودم می اندیشیدم اگر خرمشهر آزاد شود و فرزندم به شهادت برسد مسأله ای نیست.
خانم امیری افزود: صبح سوم خرداد 61 منتظر خبری بودم و دل توی دلم نبود تا اینکه از رادیو آهنگ پیروزی رزمندگان در عملیات و آزادسازی خرمشهر پخش می شد. عصر همان روز لبخند شادی آزادی خرمشهر را بر لب داشتیم که خبر شهادت حسین را برایم آوردند.
وی گفت: شهید حسین دهقان قطرمی در گلزار شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد و هنوز در روستای قطرم به عنوان اولین شهید روستا شناخته می شود. هم سن و سالهایش عهد بستند که اسلحه حسین را زمین نگذارند و پس از حسین تا پایان جنگ 10 نفر از جوانان روستا به شهادت رسیدند.
مادر شهید دهقان قطرمی اظهار داشت: او در وصیتنامه اش از من و پدرش خواسته بود تا فرزندانمان را حسینی و زینبی تربیت کنیم و در شهادت او گریه نکنیم و در قسمت دیگری از وصیتنامه اش نوشته است: چه فایده ای دارد انسان در بستر مرگ بمیرد و هدفی برای خود انتخاب نکند.
وی ادامه داد: بعد از شهادت پسرم خداوند فرزند پسر دیگری به ما داد که نامش را حسین گذاشتیم.
 به گزارش یزد بانو و به نقل از وب سایت روستای قطرم به آدرس:http://www.qotrom.ir
شهید: حسین دهقان قطرمی تاریخ تولد: 1343/06/18 تاریخ شهادت: 1361/03/02 محل شهادت: خرمشهر نام عملیات: بیت المقدس قسمتی از شهادت نامه شهید: با درود و سلام بر حضرت مهدی (عج) و نایب بر حقش حضرت آیت ا...خمینی رهبر کل جهان تشیع و سلام و درود بر رزمندگان اسلام و سلام بر شهیدان به خون غلطان راه حق و آزادی. آری امام حسین(ع) می دانست که شهادت در راه خدا افتخار است او همچنین می دانست که سعادت و شهادت برای همه نیست به جز آن کسانی که در راه خدا می روند و شهادت را برای خود کسب می کنند و به لقاء ا... می پیوندند. آری ما باید راه امام حسین (ع) را ادامه دهیم که راه او راه خدا و راه پیامبران و راه روح ا... ها و راه شهیدان بود و ما جوانهای پر شوق شهید می شویم و در راه خدا جان می دهیم و تن به ذلت و خواری نمی دهیم.
 



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری