Skip to Content

هشدار برای بانوان یزدی؛

شیوع بیماری واگیر‌دار «زگیل ناحیه تناسلی»


یک متخصص زنان و زایمان در یزد از شیوع بیماری واگیردار زگیل ناحیه تناسلی هشدار داد.


به گزارش یزدبانو، دکتر مژگان کریمی زارچی در گفتگو با خبرنگار یزدبانو خاطر نشان کرد: مهمترین دلیل بیماری واگیردار زگیل ناحیه تناسلی که به تازگی در زنان زیاد دیده شده است، ارتباط جنسی با چند نفر است و این بیماری از طریق ویروسی به نام ویروسHPV (پاپیلوم انسانی) منتشر می‌شود.


کریمی ادامه داد: اکثر مردان و زنانی که دچار این عفونت هستند از این موضوع بی‌اطلاع می‌باشند، زیرا در بدن آن‌ها علائم یا مشکلات بهداشتی ایجاد نمی‌شود؛ اما در برخی موارد با ایجاد زگیل تناسلی، کمر‌درد و مشکلات کلیوی خود را نشان می‌دهد.


این متخصص زنان و زایمان با اشاره به خطرات این بیماری اذعان داشت: ویروسHPV (پاپیلوم انسانی) در شکل کم خطر،در 40 تا 60 درصد زنان، خود را به صورت زگیل ناحیه تناسلی و در شکل پر خطر، به صورت سرطان گردنه رحم نشان می‌دهد.


کریمی در خصوص راه پیشگیری این ویروس گفت: دقت در رفتار جنسی، رعایت بهداشت، فردی، تزریق واکسن گارداسیل، انجام معاینه منظم و آزمایش پاپ اسمیر به صورت سالیانه از راه‌های پیشگیری از این بیماری است.


وی در رابطه با واکسن گارداسیل تصریح کرد: بانوان زیر 29 سال و افرادی که تاکنون رابطه جنسی نداشته‌اند، می‌توانند این واکسن را در داروخانه‌های سازمان هلال‌احمر، دکتر فارابی و دکترچمران یزد خریداری نمایند.


کریمی اثر بخشی واکسن یادشده برای جلوگیری از سرطان 80درصد و برای زگیل ناحیه تناسلی را 100درصد عنوان کرد.


این متخصص زنان و زایمان هشدار داد: برخی کاندوم را وسیله جلوگیری از انتشار این ویروس می‌دانند، در صورتیکه این تفکر اشتباه است و زنان باید در رفتار جنسی خود دقت لازم را به خرج دهند.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری