Skip to Content

منتخب مردم یزد و اشکذر در مجلس درخواست کرد

صنعت نساجی یزد احیا شود


محمدصالح جوکار گفت: بازار پوشاک بازاری نیست که دچار بحران و رکود شود بنابراین صنعت پوشاک می‌تواند صنعتی پایدار برای استان باشد.

به گزارش یزدبانو، محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار یزد رسا، در خصوص ظرفیت‌های استان یزد در زمینه صنعت نساجی و پوشاک گفت: یزد نام‌دارترین شهر در زمینه صنعت نساجی محسوب می‌شده و در واقع نساجی به عنوان صنعتی بود که هم اشتغال ایجاد کرده و هم تولیدات مناسبی داشته است و در گذشته  یزد به‌عنوان برند صنعت نساجی ایران شناخته می‌شد اما به لایل مختلف این صنعت نتوانست با شرایط محیطی وفق پیدا کند و ضربات و آسیب های جدی بر پیکره این صنعت وارد شده است.

وی ادامه داد: طی سالیان اخیر مجددا صنعت نساجی بازسازی شد. همچنین با توجه به شرایط روز و فناوری های مورد نیاز این واحدها توسعه پیدا  کرده و یا واحدهای جدیدی ایجاد شد. از سوی دیگر یزد در تولید برخی منسوجات به خصوص در بحث  تولید پارچه های رومبلی حرف اول را می‌زند.
 

جوکار افزود: خوشبختانه اکنون به مدد کارگاه های کوچکی که در استان راه اندازی شده، صنعت نساجی رو به رشد بوه و جایگاه خوبی در استان مخصوصا در شهر یزد پیدا کرده است.

نماینده منتخب مردم یزد و اشکذر در مجلس عنوان کرد: ما به صنایعی متناسب با شرایط جغرافیای استان نیاز داریم  بدین صورت که صنعتی کم آبخواه با  تولید ثروت بالایی باشد و بتواند میزان اشتغال را به حداکثر برساند در این راستا باید کارگاه های خیاطی و تهیه الگو برای خیاطی را فعال کرد که بتواند صنعت پوشاک در استان پابگیرد و رشد کند.

جوکار افزود: یزد با توجه به موقعیت جغرافیایی در کشور، دسترسی به وسائط حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی، دارا بودن شرایط برای تامین بازارهای داخلی کشور و همچنین صادرات به کشورهای دیگر می‌تواند جایگاه مناسبی را برای ایجاد و توسعه صنعت پوشاک داشته باشد.

وی تصریح کرد: یزد می‌تواند در زمینه پوشاک علاوه بر تامین بازار مصرفی خود استان، مازاد تولیدات را به استان های دیگر و حتی کشورهای همجوار صادر کند و با این اقدام تحول جدی در استان در حوزه اشتغال و تولید ثروت پیدا خواهد شد.

معاون سابق پارلمان سپاه در مجلس عنوان کرد: با وجود اینکه سند آمایش استانی که اکنون تهیه شده سند خوبی است اما باید رویکردمان را تغییر دهیم، علاوه بر اینکه تامین پوشاک در کشور موجب خروج بخش مهمی از ارز به خارج از کشور می‌شود، بخشی از پوشاک نیز به صورت قاچاق به بازار داخلی راه می‌یابد بنابراین استان یزد می‌تواند بهترین الگو را برای تولید پوشاک بنا به شرایط فصلی که در آن قرار دارد ارائه کند.

جوکار اضافه کرد: بازار پوشاک بازاری نیست که دچار بحران و رکود شود چرا که هر ایرانی احتیاج به پوشاک دارد و تعداد لباسی که در طول سال می‌پوشد را باید از بازارتامین کند بنابراین صنعت پوشاک می‌تواند صنعتی پایدار برای استان باشد و از طرفی فارغ التحصیلان زیادی در این رشته در استان داریم که می‌توان همه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنها را در این زمینه به کار بگیریم.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری