Skip to Content

نکاتی برای داشتن رژیم غذایی سالم؛

ضرورت هماهنگی رژیم غذایی با سبد خانواده/ تعادل در رژیم غذایی؛ رمز سلامتی


استاد دانشگاه و کارشناس تغذیه با اشاره به ضرورت تغذیه سالم گفت: تغذیه از اجزاء مهم و اثرگذار در شیوه زندگی افراد جامعه است و تعادل در رژیم غذایی سلامتی افراد را به دنبال دارد.

یزدبانو؛ تغذیه سالم به معنای مصرف مقدار مناسب از تمام گروه‌های غذایی است که در نهایت رژیم غذایی مناسب و خوب سلامتی را به ارمغان می‌آورد. رژیم‌های غذایی متنوعی وجود دارد که هر کدام به منظور خاصی در نظر گرفته می‌شوند. باید توجه داشت که رژیم ‌های غذایی استاندارد باشند تا مشکلی برای بدن نداشته باشد.

حسن مظفری در گفتگو با خبرنگار یزدبانو یکی از شروط اساسی سالم زیستن را تغذیه صحیح برشمرد و گفت: تغذیه یكی از اجزاء مهم و اثر گذار در شیوه زندگی افراد جامعه است و می‌تواند خطرات ناشی از بیماری‌های قلبی، سرطان، دیابت و افسردگی را كاهش داده و باعث تقویت حافظه، قوای بالای بدنی و نشاط شود.

این کارشناس تغدیه در رابطه با رژیم غذایی سالم برای کاهش وزن اظهار داشت: رژیم‌‌‌‌های غذایی مناسب برای کاهش وزن  منوط به میزان کالری دریافتی نیست؛ بلکه باید در قالب یک رژیم غذایی مناسب عادات بد غذایی فرد اصلاح و به جای آن عادات غذایی سالم ایجاد شود.

وی ورزش، فعالیت بدنی منظم و انتخاب غذاهای مناسب و مطابق سبد غذایی خانواده را عوامل موثر برای ایجاد رژیم غذایی مناسب و پایدار دانست وافزود: هماهنگی رژیم غذایی با سبد غذایی خانواده باعث ماندگاری آن خواهد شد. برای داشتن رژیم غذایی مناسب باید نحوه پخت غذا، تغییر رفتارهای تغذیه و انجام فعالیت‌های ورزشی را در نظر داشت.

مظفری «تعادل ومیانه‌روی» در رژیم غذایی را یکی از ویژگی‌های رژیم غذایی سالم عنوان کرد و افزود: زیاده روی در مواد غذایی سبب بزور انواع بیماری‌ها می‌شود؛از سویی غالب مردم فكر می كنند برای داشتن رژیم مناسب باید برخی از غذاها حذف شوند در صورتی که در هر رژیم غذایی رعایت اعتدال از اهمیت زیادی برخوردار است.

این استاد برجسته دانشگاه «تنوع و گوناگونی» را از دیگر اصول رژیم غذایی سالم برشمرد و اذعان کرد: منظور از تنوع و گوناگونی، مصرف چند ماده غذایی مختلف از گروه‌های غذایی است؛ چرا که در صورتی می توانیم به طور کامل مواد غذایی مورد نیاز بدن خود را تأمین کنیم که انواع آن را در برنامه رژیم غذایی بگنجانیم.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری