Skip to Content

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد مطرح کرد

ضرورت هماهنگی والدین در تربیت فرزند


معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد با تاکید بر ضرورت هماهنگی بین پدر و مادر در زمینه تربیت فرزند گفت: بهترین شیوه تربیت فرزند داشتن رفتار قاطعانه اما محبت آمیز است.

به گزارش یزدبانو، يوسف حقير در کارگاه آموزش خانوده ویژه والدین نوآموزان پیش‌دبستانی شکوفه‌های ساعی با بیان اینکه حرف‌های والدین وقتی برای فرزند اثرگذار است که خود مجری و عامل آن باشند، اذعان کرد: ضرورت دارد والدین در تربیت خود کوشیده تا الگوی مناسبی برای فرزندانشان باشند؛ اخلاق و رفتار پدر و مادر در ذهن فرزند شکل گرفته و در نهایت شخصیت وی را می‌سازد.

وی افزود: فرزندان راستی گفتار و درستی رفتار پدر و مادر را می بینند، نه امر و نهی‌ های بیهوده‌ای که خود عمل نمی‌کنند.

حقیر با اشاره به اینکه والدین باید به دور از چشم فرزندان اختلاف نظر بین خود را حل کنند، تصریح کرد: باید دقت کنیم رفتارمان در برابر فرزند در هر شرایط و مقطعی یکسان باشد؛ رفتار متفاوت والدین مبنی بر آزادانه و سختگیر قرار دادن توسط هر یک از آنها مشکل آفرین است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تشویق و تنبیه در آموزه‌های دینی و قرآنی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: صاحب‌نظرانی چون مولوی نیز در گذشته تشویق را مورد تاکید قرار داده‌اند؛ این شاعر بزرگ در شعر « از محبت خارها گل می‌شود»، به بهترین نوع تشویق یعنی «محبت کردن» اشاره می‌کند.

حقیر ادامه داد: بوسیدن فرزند به میزان زیادی در پایین آمدن پرخاشگری فرزندان تاثیر دارد؛ امام صادق علیه السلام فرموده‌اند: «فرزندان خود را بسیار ببوسید؛ زیرا برای شما در هر بوسیدن، درجه ای در بهشت است.»

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد  بر ضرورت تربیت فرزندان برای تلاشگر شدن تاکید کرد و گفت: باید بدانیم برای دستیابی به موفقیت، تلاش و کوشش بسیار تاثیر گذارتر از بهره هوشی است.

انتهای پیام/ش




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری