Skip to Content


طرح بانوی شاد در اردکان یزد اجرایی شد


مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده فرمانداری اردکان گفت: طرح بانوی شاد بمنظور ارتقای سلامت روان بانوان برای نخستین بار در استان یزد با همکاری زنان اردکانی در این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش یزدبانو به نقل از ایرنا؛ مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده فرمانداری اردکان گفت: طرح بانوی شاد بمنظور ارتقای سلامت روان بانوان برای نخستین بار در استان یزد با همکاری زنان اردکانی در این شهرستان آغاز شده است.بنت الهدی بنایی افزود: طرح بانوی شاد اردکان برای اولین بار در استان یزد حتی در ایران به منظور آموزش عملی راهکارها و روش هایی طراحی شده که از طریق آن بتوان به ارتقای سطح سلامت روان بانوان شهرستان اردکان کمک کرد.

وی آموزش مهارت های شاد زیستن، انجام بازی های شاد و نوستالژیک، آموزش دعاهایی که موجب بهجت و آرامش می شود، مولودی خوانی، اجرای تئاتر و موسیقی های شاد، آموزش الگوی تغذیه مناسب و معرفی مواد غذایی و دم نوش های فرح بخش ، معرفی کتاب هایی که موجب شادی می شوند یا چگونه شاد بودن را آموزش می دهند و آموزش کشت گیاهان آپارتمانی که موجب شادی روان می شود نیز در طول اجرای این طرح برنامه ریزی شده است .


به گفته مشاور فرماندار این طرح که از سه شنبه 19مرداد ماه سالجاری همزمان با دهه مبارک کرامت در پارک بانوان شهرستان اردکان آغاز شده همچنان ادامه دارد .


بنایی در ادامه افزود: حفظ و مراقبت از سلامت روان خانواده، اولین و ضروری ترین نیاز هر جامعه ای است و زنان به عنوان محور خانواده، ‌حساس ترین و مهم ترین نقش را ایفا می کنند. لذا، اصلی ترین وظیفه دولت ها اجرای سیاست هایی است که به ارتقای سطح سلامت روان زنان بینجامد.


وی گفت : لازم است تمامی دستگاه های و نهادهای دولتی و حتی غیر دولتی به دنبال عملیاتی کردن راه هایی جهت ارتقای سلامت خانواده های درگیر با موضوع باشند.


وی افزود: همه انسانها دارای مشکلاتی کمابیش مشابهاز جمله روحی، روانی، عاطفی، اجتماعی، اقتصادی، جسمی و خانوادگی می باشند که بیشتر آنها غیر قابل پیش بینی و انکار است.


این مسئول با بیان اینکه برخی از انسان ها به دلیل داشتن تجربه بیشتر، نوع تربیت خانوادگی و یا ویژگی های شخصیتی در مواجهه با مشکل، تعادل درونی و ثبات زندگی خود را حفظ می کنند تصریح کرد: درمقابل، دیگران دچار آسیب های جدی روانی می شوند و تعادل روانی خود را از دست می دهند.


بنایی در خاتمه ادامه داد: بروز افسردگی های شدید،‌ طلاق های عاطفی، اعتیاد و خودکشی برخی از نتایج آسیب دیدن سلامت روان افراد است که اجرای چنین طرحهایی می تواند در درازمدت به کاهش این آسیب ها در جامعه منجر شود.


اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام / ص




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری