Skip to Content

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

طرح غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان یکی از بهترین و موثرترین برنامه های موفق حوزه بهداشت


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در نشست کشوری غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان در خصوص امنیت و جایگاه بیماریهای غیرواگیر در طرح تحول سلامت ایراد سخن کرد

به گزارش یزدبانو به نقل از یزد رسا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در نشست کشوری غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان در خصوص امنیت و جایگاه بیماریهای غیرواگیر در طرح تحول سلامت ایراد سخن کرد

دکترمحمد حسن لطفی ادامه داد: طرح غربالگری کم کاری تیروئید نوزادان موجب کاهش خسارات و معلولیت های ناشی از این بیماری در جامعه شد. این طرح خدمات شایانی به خانواده های نوزادان کرده است.

لطفی افزود: این برنامه یکی از بهترین و موثرترین برنامه هایی بود که بسیارموفق عمل کرده است.

وی با اشاره به دغدغه  بیماریهای غیرواگیر درعصرحاضر افزود: گفته می شود امروزه 66 درصد باربیماریها را بیماریهای قلبی، سرطانها و حوادث ترافیکی تشکیل می دهند که علی رغم همه تلاشها سلامت اجتماعی جامعه را به خطر می اندازد.

عضوعیات علمی دانشگاه علوم پزشکی  یزد تغذیه ناسالم، استرسها، کم تحرکی و استعمال دخانیات را از جمله چالشها عنوان کرد و افزود: در این حوزه های نیز باید اقدامات کنترلی مناسبی انجام دهیم، این مهم به تنهایی از عهده متولی سلامت ممکن نیست بنابراین در این مورد با همکاری آموزش و پرورش و همکاری های بین بخشی اقدامات آموزشی موثری در این استان در حال اجرا است.

وی از اجرای طرح یاس به منظور کنترل بیماریهای غیرواگیر در یزد خبرداد و افزود: راه اندازی کلینیک های غیرواگیر از ابتدای سالجاری تا اکنون در استان یزد از دیگر اقداماتی است در راستای کنترل بیماریهای غیرواگیر در استان یزد صورت گرفته است.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری