Skip to Content

گزارش ویژه یزدبانو از جشنواره شعر ملی رضوی

عالیه مهرابی برگزیده شعر ملی رضوی شد/ جشنواره شعر رضوی همزمان در 200 نقطه جهان


بانوی شاعر برجسته استان در جشنواره ملی شعر رضوی به میزبانی سیرجان استان کرمان جزء هشت شاعر برتر این جشنواره شناخته شد.

به گزارش خبرنگار یزد بانو، بیش از هزار سال از زمان امامت امام رضا (علیه السلام) می گذرد و این امام همام در زمان امامت خیلی از شاعران در محضر حضرتش شعر می سرودند و این امام جواب آنان را با شعر می داد.

20 سال پیش شاعران و ادیبان و مردم کرمان با همه مشکلاتی که برای آنان فراهم شده بود موفق شدند شعر رضوی را از شب شعر به جشنواره تبدیل کنند و بیستمین جشنواره به میزبانی شهر سیرجان استان کرمان از 9 تا 11 شهریور برگزار شد.

شاعران در دو بخش شعر آزاد و شعر رضوی رقابت کردند که در بخش شعر آزاد هشت نفر و در بخشش عر رضوی نیز هشت نفر به عنوان شاعران برتر جشنواره معرفی شدند.

عالیه مهرابی شاعر برگزیده این جشنواره از استان یزد از محل برگزاری این جشنواره در گفتگوی تلفنی با خبرنگار یزدبانواظهار داشت : 5300 اثر ادبی به این جشنواره رسیده است که مشارکت این تعداد آثار نشان می دهد این جشنواره به رویدادی بی نظیر تبدیل شده است.

مهرابی افزود : اصل جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با برگزاری همزمان در 200 نقطه از جهان و مشارکت 70 کشور، بزرگترین رویداد فرهنگی ادبی نظام  مقدس جمهوری اسلامی است.

 

*برگزیدگان بخش شعر رضوی

وی اسامی برگزیدگان این جشنواره در بخش شعر رضوی را شاعران عباس شاه زیدی ، عالیه مهرابی ، مهتاب بناییان بروجنی، الهه ابراهیم زاده، آریا معصومی نژاد، سید مهدی نژاد هاشمی و محمد جواد الهی برشمرد و گفت : از شبنم فرضی زاده نیز در این جشنواره تقدیر شد.

 

*برگزیدگان بخش شعر آزاد

این شاعر برجسته یزدی افزود : هیأت داوران در بخش شعر با موضوع آزاد، هیچ اثری را حائز رتبه‌ی اول ندانستند و در این بخش  با موضوع آزاد، شاعران : حمیدرضا کامرانی، خدابخش صفادل و محسن ناصحی، به ترتیب رتبه‌های دوم تا چهارم، و نسترن موحدی‌نیا و سودابه مهیجی، مشترکا رتبه‌ی پنجم را در رشته‌ی شعر کلاسیک کسب کردند. در رشته‌ی شعر نو در این بخش، علی قراچه‌داغی و نیلوفر زارع، به ترتیب دوم و سوم شدند و از حدیث محمدی و علیرضا دانش‌پژوه تقدیر شد.

مهرابی تصریح کرد : داوری این جشنواره را در بخش شعر رضوی، بهروز یاسمی، قادر طراوت‌پور و اسماعیل امینی، و در بخش شعر با موضوع آزاد، مهدی صمدانی، محمدعلی جوشایی و محمدسعید میرزایی بر عهده داشتند.

شایان ذکر است: تجلیل از پیش‌کسوت شعر ایران، استاد «م.مؤید» بخش ویژه‌ی مراسم اختتامیه‌ی بیستمین جشنواره‌ی سراسری شعر رضوی بود.

گفتنی است : عالیه مهرابی در طول یک سال گذشته توانسته در جشنواره های گوناگون کشوری و بین المللی حضور یابد و صاحب عناوین برتر کشوری شود.
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری