Skip to Content

سزارین خوب یا بد؟

عوارض سزارین بیشتر از زایمان طبیعی است


متاسفانه این روزها زایمان به روش سزارین به یک مد در جامعه تبدیل شده و بسیاری از خانم‌ها بدون هیچ تفکری و تنها به دلیل ترس از درد زایمان طبیعی، سزارین را انتخاب می‌کنند؛ البته انجام عمل سزارین، مزایا و معایبی دارد که لازم است با دقت به آن توجه کرد.

یزدبانو؛ متاسفانه این روزها زایمان به روش سزارین به یک مد در جامعه تبدیل شده و بسیاری از خانم‌ها بدون هیچ تفکری و تنها به دلیل ترس از درد زایمان طبیعی، سزارین را انتخاب می‌کنند.

تا به حال از خود پرسیده‌اید کجا وچگونه باید زایمان کنید؟ کدام روش زایمان برای شما مناسب‌تر خواهد بود؟ اگر می‌خواهید جواب خود را بیابید ادامه مطالب ارائه شده را حتما بخوانید.

زایمان طبیعی:

فرآیندی طبیعی بوده وبدون هیچ مداخله‌ای صورت می‌گیرد ومزایایی بیشتری برای نوزاد ومادر به همراه دارد.

مزایای زایمان طبیعی:

زمان بستری کوتا‌ه‌تر، میزان عفونت کمتر، بهبود سریعتر

زایمان سزارین:

یک جراحی بزرگ در نواحی پوست روی شکم، زیرجلد، فاشیا، عضلات و صفاق شکم ورحم می‌باشد.

سزارین در راستای نجات جان مادر ونوزاد ابداع شده است واصولا از این روش باید به عنوان آخرین راه استفاده کرد.

عوارض زایمان سزارین:

عفونت مثانه یا رحم، آسیب به سیستم ادراری، آسیب به جنین

با توجه به مطالبی که گفته شد چرا مادران  یزدی عمل سزارین را به طور غیر متعارف نسبت به طبیعی ترجیح می‌دهند؟

برخی از متخصصان علت گرایش زنان به این روش زایمان را فرار از درد زایمان اعلام کرده‌اند؛ این در حالی است که زایمان سزارین نیز با درد همراه بوده وعواقب زیادی را در پی دارد.

روند کاهش یا افزایش زایمان سزارین در استان یزد چگونه است؟

دکتر نسرین نصیرزاده جراح ومتخصص زنان وزایمان استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدبانو در این رابطه یادآورشد: خوشبختانه از زمان اجرای طرح تحول سلامت میزان سزارین در بیمارستان‌های دولتی وخصوصی روند این زایمان رو به کاهش یافته است.

نصیرزاده خاطر نشان کرد: عوارض زایمان سزارین بیش از طبیعی می‌باشد.

وی در رابطه با زایمان سزارین عنوان کرد: در روش زایمان سزارین عضلات مادر بریده می‌شود؛ سزارین به خاطر کوچک بودن لگن مادر و قرار گرفتن جفت در کانال زایمان و در نهایت به خطر افتادن جان مادر وجنین به عنوان یک راه حل ابداع شده است تا سلامت مادر و نوزاد حفظ شود.

نصیرزاده علت دیگر افزایش تعداد سزارين را خود مادران باردار بیان کرد وافزود: برخی از مادران بر اين باورند که سزارين يك عمل جراحی ساده وبدون درد می‌باشد؛ در حالی که اینچنین نیست.

انتهای پیام/د




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری