Skip to Content

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی:

غدیر؛ موجب یاس کفار از نفوذ در دین شد/ اطعام مومنان بهترین عمل در روز عید غدیر


آیت الله سید محمد کاظم مدرسی گفت: واقعیت عظیم غدیر، دشمنان را نسبت به نفوذ در دین مایوس کرد و این است حقیقت غدیر که متاسفانه کمتر به آن پرداخته می شود.

 به گزارش یزدبانو ؛ آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در گفتگو با خبرنگار یزدندا در خصوص دلیل تفاوت عید غدیر با دیگر اعیاد و شاخصه های این روز ضمن تبریک عید غدیر به دوستداران امامت و ولایت گفت: شاخصه  مهم غدیرآن است که مقامی برای مسلمان ها تعیین ومنصبی برای مسلمان ها به صورت رسمی معرفی می شود که در جایگاه این منصب و مقام همین بس که بدون آن نه توحید قابل قبول است ونه نبوت.


امام جمعه حومه شرقی یزد بابیان اینکه مقام ولایت و منصبی که در روز غدیر معرفی شد موجب یاس کفار از نفوذ بر دین می شود اظهار کرد: تعیین امام و ولی از سوی رسول خدا موجب تکمیل دین و اتمام نعمت شد و از این جهت جایگاه بسیار وسیعی را دارد نعمت ولایت و جایگاه بلند و والایی را در اسلام به خودش اختصاص داده است.


وی اذعام کرد: عید الله  اکبر که به عید غدیر اطلاق می شود در بعضی از موتون کهن اسلامی عید آل محمد معرفی شده است.


آیت الله محمد کاظم مدرسی افزود: از نظر من عید غدیر بعد از انقلاب و تحقق جمهوری اسلامی از حالت غربت و از حالت فراموش شدگی خارج شد اما ترویج فرهنگ  غدیر و تبشیر فرهنگ آن باید هم چنان توسعه بیشتری پیدا کند.


وی تصریح کرد: در ترویج فرهنگ غدیر نکته ای که باید تبیین شود، توجه به حقیقت غدیر است و  حقیقت غدیر وقتی روشن می شود که انسان در مورد آن شناخت پیدا کند.


امام جمعه حومه شرقی یزد گفت: آیات « يا ايها الرسول بلغ ما انزل اليک من ربک، فان لم تفعل فما بلغت رسالته و الله يعصمک من الناس»، «الیوم یئس الذین کفروا من دینکم فلا تخشوهم واخشون الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا»، « یـا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَاُولِی الاْمْرِ مِنْکُمْ فَاِنْ تَنـازَعْتُمْ فِی شَیء فَرُدُّوهُ إِلَى اللهِ وَالرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللهِ وَالْیَوْمِ الاْخِرِ ذلِکَ خَیْرٌ وَأَحْسَنُ تَأْوِیلا »، « اِنِّما وَليُّكُمْ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصلَّوهَ وَ يُؤتُونَ الزَّكاهَ وَ هُمْ راكِعُونَ » بیانگر حقیقت عظیم و الهی غدیر هستند و انسان هایی که به حقیقت غدیر پی ببرند مورد توجه فرشتگان مقرب الهی قرار می گیرند وفرشتگان با افتخار با انسان هایی که با حقیقت غدیر آشنا هستند مصاحفه کنند و آسمانیان به این روز افتخار می کنند.


آیت الله مدرسی اذعان کرد: این واقعیت عظیم دشمنان را نسبت به نفوذ در دین مایوس شدند این است حقیقت غدیر که متاسفانه کمتر به آن پرداخته می شود، عید غدیر عید نصب رسمی امیر المومنین است گر چه قبل از آن نیز در زمان پیامبر(ص) حتی در خود مکه هم امیر المومنین به عنوان جانشین پیامبر معرفی شده بودند اما به این گستردگی و با این رسمیت که در هجدهم ماه ذی الحجه سال دهم هجرت اتفاق افتاد، نبود.


وی بابیان اینکه پیامبر(ص) برای دعوات به اسلام اقوام خویش را اطعام داد و اسلام با اطعام شروع شد، روزه، اطعام، هدیه به کودکان، تجلیل از سادات، دعای ندبه و توسل به امام زمان(عج) و صله رحم را از اعمال این روز عنوان کرد.


آیت الله مدرسی اذعان کرد: بهتر از اطعام به صورت وقف باشد تا جاری و مستمر باشد.


انتهای پیام/ک




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری