Skip to Content

مدیر کل ثبت احوال یزد خبر داد

غیر یزدی‎‎ها در 44 درصد طلاق‎‎های استان سهیم هستند


مدیر کل ثبت احوال استان یزد با بیان این که به ازای هر 8 ازدواج یک طلاق در این استان ثبت می‎‎شود، اظهار کرد: در 13 درصد طلاق‎‎های ثبت شده استان، زوجین هر دو غیر یزدی و در 31 درصد یک طرف غیر یزدی بوده است.

 

"سید محمد طباطبایی" در گفت‎‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه یزد، اعلام کرد: آمار ثبت ازدواج استان در شش ماهه نخست امسال را چهار هزار و 506 مورد اعلام كرد و گفت: این تعداد ازدواج ثبت شده در سال 93 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد کاهش داشته که علت اصلی آن کاهش جمعیت در آستانه ازدواج است .

وی با بیان این که نرخ ازدواج استان 9.8 است، نرخ کشوری در این زمینه را 10.1 اعلام و تصریح کرد: تا پایان شهریورماه متوسط سن ازدواج برای مردان یزدی 26.5 و برای زنان 22 به ثبت رسیده است .

یزد در زمره چهار استان دارای کمترین طلاق

طباطبایی آمار طلاق نیمه اول امسال را 612 مورد اعلام کرد و افزود: آمار این رویداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به نسبت ازدواج به طلاق گفت: در استان یزد به ازای هر 8 ازدواج یک طلاق ثبت می‎‎شود و این در حالیست که در کشور به طور متوسط هر 5 ازدواج یک مورد به طلاق می‎‎انجامد .

وی رتبه استان در نرخ طلاق را 28 عنوان کرد و افزود: تنها استان‎های سیستان و بلوچستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری در تعداد طلاق وضعیت بهتری نسبت به استان یزد دارند .

طباطبایی متوسط سن طلاق در مردان را 33 و در زنان  29 سال اعلام کرد و افزود: در 13 درصد طلاق‎‎های ثبت شده استان، زوجین هر دو غیر یزدی و در 31 درصد یک طرف غیر یزدی بوده است.

افزایش هفت درصدی ولادت‎‎های استان

مدیر کل ثبت احوال استان یزد در بخش دیگری از سخنانش براساس آخرین آمار جمعیتی استان، در حال حاضر جمعیت استان یزد یک میلیون و 56 هزار و 318 نفر برآورد شده است که 1.35 درصد از کل جمعیت کشور را شامل می‏‎‎شود.

وی نرخ رشد طبیعی جمعیت استان را 1.52 و تراکم نسبی جمعیت را 14 نفر در هر کیلومتر مربع عنوان کرد .

این مسئول با اشاره به رشد هفت درصدی آمار ولادت استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار کرد: در این مدت 12 هزار و 60 نفر در استان يزد متولد شدند كه این تعداد شامل شش هزار و 230 نوزاد پسر و پنج هزار و 830 نوزاد دختر است.

وی با بیان این که نرخ ولادت استان 22 و نرخ ولادت کشور 19 است، اظهار کرد: استان یزد با ثبت 99.7 درصد ولادت در مهلت قانونی رتبه سوم کشور را در ثبت به‎‎هنگام این رویداد شیرین به خود اختصاص داده است .

یزد، هفتم در شاخص فرزندخواندگی

طباطبایی با اعلام این که نسبت جنسی در نیمه اول سال گذشته 102 بوده است، افزود: این نسبت امسال نشانگر عدد 106 است، بدین معنی که در ازای تولد هر 100 دختر، 106 پسر متولد شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان از ادامه روند انتخاب و فراوانی نام‎‎های نیکو و مذهبی در این استان خبر داد و گفت: امیرعلی، ابوالفضل، اميرحسين، محمد طاها و علی به ترتیب بيشترين اسامي انتخابی خانواده‌هاي يزدي براي پسران و نام‌هاي فاطمه، زهرا، نازنين زهرا ، ریحانه و زينب نیز نام‎‎های برگزیده دختران در نيمه نخست سال جاري بوده است.

وی رتبه استان یزد را در شاخص چند قلوزایی به کل ولادت 21 و در شاخص فرزندخواندگی هفتم عنوان کرد .

کاهش 3 درصدی وفات در استان یزد

طباطبایی همچنین با اعلام آمار وفات استان، تصریح کرد: تا پایان شهريورماه امسال دو هزار و 241 نفر فوت کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.

وی افزود: نرخ وفات استان 4.7 است در حالی که نرخ وفات كشور 4.8 است و نسبت جنسی وفات در استان نیز 124 یعنی به ازای فوت هر 100 زن، فوت 124 مرد به ثبت رسیده است.
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری