Skip to Content

علل کاهش جمعیت از زبان یک مدرس حوزه علمیه؛

فرزند هراسی درگرو ضعیف شدن اعتقادات خانواده ها


حجت الاسلام و المسلمین دکتر واعظی گفت: راحت طلبی و سست شدن اعتقادات خانواده ها در تربیت فرزندان موجب شده است بیشتر خانواده ها به جای فرزندآوری به فرزند گریزی روی آورند.

به گزارش یزدبانو، به نقل ازطنین یاس، حجت الاسلام و المسلمین جعفر واعظی مدرس حوزه علمیه و استاد دانشگاه  با بیان اینکه پدیده به تعویق انداختن فرزندآوری وهمچنین نداشتن تمایل خانواده ها به داشتن فرزند، به تازگی در جامعه ما شیوع پیدا کرده است گفت: احتمال اینکه این امر آسیب جدی به بدنه خانواده و سیستم جامعه وارد کند وجود دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه امرزوه عده ای ازخانواده ها مشکلات اقتصادی را بهانه خود قرار داده اند و از آوردن فرزند هراس دارند گفت: در صورتی که این طور نیست، باید شیوه زندگی این گونه خانواده ها عوض شود.

این مدرس با ذکر بودن اینکه عده ای از خانواده ها در پی راحت طلبی هستند ودر تربیت فرزند سست شده اند تصریح کرد: این گونه افراد داشتن فرزند در خانواده را به گونه ای محدود در کارهای خود می دانند چون بزرگ کردن فرزند وقت گیر است موجب می شود مادر خانواده از فعالیت های اجتماعی خود فاصله بگیرد واین امر سبب شده است مادر شاغل نتواند از خواسته های خود دست بکشد و ترجیح می دهد راه فرزند گریزی را انتخاب بکند.

حجت السلام واعظی با اشاره به افرادی که فکر می کنند رزق و روزی فرزندانشان به دست خودشان است یاد آور کرد: این خانواده ها سخت در اشتباه هستند در قرآن نیزدو مرتبه به این مسئله تصریح شده است که دو چیز را فرد نمی تواند درآن دخالت داشته باشد یکی ازدواج و دیگری در فرزند آوردن است.

وی ادامه داد: اگر ان دسته از افراد به خاطر فقر می ترسند وازدواج نمی کنند باید بدانند رزق و روزی زن و شوهر را خدا  می دهد که با ازدواج در کنار هم قرار بگیرند تا بتوانند فعالیت داشته باشند .

وی با ذکر اینکه چون بعضی از خانواده ها ازلحاظ  اعتقادی ضعیف فکر می کنند گفت: متاسفانه این گونه افراد به خاطر رزق روزی فرزند، خود از آوردن آن دریغ می کنند.

انتهای پیام/ش




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری