Skip to Content

کارشناس اجتماعی مطرح کرد

فضای مجازی یک محیط بدون مرز است/ ضرورت الگوپذیری دختران از سیره حضرت معصومه(س)


کارشناس تربیتی واجتماعی در جمع دختران هراتی گفت: دختران، حضرت معصومه(س) را بهترین الگوی خود قرار دهند.

به گزارش یزدبانو؛ کارشناس تربیتی واجتماعی در جمع دختران هراتی با اشاره به تهدیدات دوران نوجوانی، اظهار داشت: در دوره نوجوانی، ژنتیک، صفات شخصیتی، اختلالات روانی، نگرش مثبت به مواد، موقعیت هاي مخاطره آمیز مهمترین عوامل فردي هستند و در این  دوره انتقال از کودکی به بزرگسالی و کسب هویت فردي و اجتماعی است که میل به استقلال و مخالفت با والدین به اوج خود می رسد و نوجوان براي اثبات بلوغ و فردیت خود ارزش هاي خانواده را زیر سوال می برد و سعی در ایجاد و تحلیل ارزش هاي جدید خود دارد.

مرضیه سلیم پور گفت: استقلال‌طلبی، افزایش توجه به خود و ظاهر و تمایل به جنس مخالف مواردی است که در سنین نوجوانی بروز می‌کند.

وی افزود:خانواده‌ها باید به حساسیت این دوره واقف بوده و به تغییر و تحولات این دوره سنی آگاهی داشته باشند.

کارشناس تربیتی در ادامه با اشاره به آسیب های فضای مجازی در دوره نوجوانی اشاره و اظهار داشت: فضای مجازی یک محیط بدون مرز است و به عنوان ابزار ارتباطی نوین همچون تیغ دو لبه ای عمل میکند بنابراین برای ایمن بودن از خطرات آن باید هوشیار بود و آمادگی مقابله با آن را داشت.

سلیم پوردر ادامه با تبریک ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها)ایشان را یک الگوی کامل برای تمام دختران در هر عصر و زمانی معرفی و اظهار داشت: ما اگر الگوهای اسلامی و دینی خود را بشناسیم دیگر تحت تاثیر الگوهای غلط غربی قرار نمی‌گیریم.

وی افزود: اخلاص، پاكدامني، ايثار و فداكاري از جمله خصوصيات حضرت فاطمه معصومه(س) بوده است كه امروزه بايد مورد توجه دختران ما قرار گيرد.

طنین خاتم انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری