Skip to Content

گزارش/معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد

قریب 150 مسجد استان یزد میزبان معتکفین/ بانوان، 70 درصد معتکفین را تشکیل می دهند


معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد گفت:امسال قریب به 150 مسجد در سراسر استان یزد میزبان معتکفین هستند و بیشترین آمار شرکت کنندگان به بانوان اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، حجت الاسلام علی کارگر درگردهمایی خادمان مراسم معنوی اعتکاف که قبل از برگزاری این مراسم معنوی در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد تشکیل شده بود ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) ­­­­وتقدیر از خادمان معتکفان اظهارداشت: کارشما مثل کار حضرت ابراهیم واسماعیل است پس بیایید جزو کسانی باشیم که خدمتگذارند.

وی در خصوص آمار سال گذشته مراسم اعتکاف استان یزد گفت: قریب به 10 هزار نفر در سال 1392 در 130 مسجد استان یزد معتکف شدند که بیشترین آمار به بانوان اختصاص داشته است.

این مقام مسؤول در سازمان تبلیغات اسلامی درباره آمار معتکفین سال جاری نیز گفت: تعداد مساجد استان یزد امسال به 149 مسجد افزایش یافته است و به دلیل اینکه در کل استان به صورت اینترنتی نبوده است و در برخی نقاط به صورت آمار دستی ثبت نام شده است آمار اصلی پس از برگزاری مراسم اعتکاف اعلام خواهد شد.

کارگر تصریح کرد: آمار شرکت کنندگان تقریبا در کل کشور به صورت 70 درصد بانوان و30 درصد برادران هستند.

*هدف اصلی اعتکاف خودسازی و ذکر خداست

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات در بخش دیگری از سخنان خود با ببان اینکه "گرچه اعتکاف یک عبادت فردی و جمعی است ولی جنبه فردی اش از اهمیت بیشتری برخوردار است ­­"با اشاره به بستر سازی نظام اسلامی برای این عمل عبادی تصریح کرد:با زمینه سازی بهتر استقبال بیشتر خواهد شد و مردم خواهند توانست از فضای معنوی اعتکاف که هدف اصلی اش خودسازی و عبودیت با فراغت از دنیا و پرداختن به ذکر خداست استفاده کنند.

حجت الاسلام کارگر با بیان روایتی که استجابت دعا در غذای حلال قرار داده شده است خاطر نشان ساخت: یکی از راه های استجابت دعا لقمه حلال است  ولی برخی از مردم استجابت را در دعای زیاد می دانند در صورتی که اگر انسان لقمه اش حلال باشد دعایش مستجاب می شود.

وی با بیان این نکته که نباید دعا را دست کم گرفت افزود:گاهی یک نگاه و یک لحظه دعا در فرصت معنوی اعتکاف با خودسازی و رسیدن و کمال معنوی قبول می شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان با تاکید به دست اندرکاران اعتکاف برای ایجاد زمینه تضرع و تدبر در معتکفان اظهار داشت :کاری کنید که افراد بتوانند حداکثر بهره برداری را از این فضا داشته باشند.

کارگر با اشاره به برنامه های امسال معتکفین افزود: امسال قرار است در کنار برنامه های عبادی و فرهنگی ترتیل خوانی جمعی(زلال قرآن) را نیزداشته باشیم.

وی با تأکید به این مطلب که مسؤولان برنامه اعتکاف باید از هنر خود برای تحول معتکفان استفاده کنند خاطر نشان ساخت: هدف از برنامه اعتکاف ارائه آمار و ارقام نیست بلکه میزان سازندگی و تأثیر گذاری فردی و اجتماعی بر زندگی معتکفان مهم است.

وی در پایان سخنانش از خادمان خواست با کم کردن آسیب های اعتکاف و استفاده از خلاقیت و پشت کار این برنامه عبادی در مسیر و هدف اصلیش قرار بدهیم.

****

به گزارش خبرنگار یزدبانو فرح طالعی در جمع خادمان معتکفین ومبلغان بابر شمردن عبادات جمع شده در اعتکاف همچون: نماز،روزه، تهجد، جماعت،تفکرخاطر نشان ساخت که هرکدام از این عبادات که به تنهایی موجب کمال انسان است در عبادتی بنام اعتکاف جمع شده است

وی به بیان تذکرات لازم برای بهتر برگزارشدن برنامه های عبادی و فرهنگی وتبلیغی اعتکاف برای مبلغان و خادمان پرداخت.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری