Skip to Content

گزارش مشروح/ استاندار یزد درجشنواره مطبوعات؛

قلم خبرنگاران باید مردم را شاد وخلاق کند


استاندار یزد درجشنواره استانی ومنطقه ای مطبوعات یزد گفت: هر کلمه و حرف و حدیثی که از قلم ما جاری می شود، باید دارای پیامی مؤثر، شاد و خلاق و با هدف زایش و رویش فکری برای مردم باشد.

به گزارش خبرنگار یزد بانو، سیدمحمد میرمحمدی در آیین برگزاری سومین جشنواره استانی ودومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات یزد، اظهارکرد: نقش رسانه‌ها به نقش کسانی که در رسانه فعالیت می‌کنند، بر می‌گردد و خبرنگاران، عکاسان، دبیران، مسئولان و دیگر فعالان عرصه رسانه مسئولیت مهمی بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه همه ما امانتداری را دوست داریم، افزود: رسانه‌ها باید امانتدار بوده و در تعامل با مسئولان، حقایق را بیان کنند و در اطلاع‌رسانی به موضوع مهم امانتداری توجه ویژه نشان دهند.
استاندار یزد با بیان این مطلب که اطلاع‌ رسانی به صورت مطلوب از نیازهای ضروری جوامع امروز و آینده است، خاطرنشان کرد: توسعه فناوری اطلاعات این نقش را روز به روز مهم‌تر می‌کند.
میرمحمدی ادامه داد: برداشت من این است که در مجموع اصحاب رسانه استان یزد به وظیفه سنگینی که بر عهده دارند به خوبی عمل کرده‌اند و موارد ضروری را به اطلاع مردم رسانده‌اند.
وی بیان کرد: مقاصد شخصی و گروهی شاید برای یک طیف خاص و معدودی از افراد، مؤثر باشد و مورد پسند آنها واقع شود اما رسانه‌ها باید اساس را، عموم مردم قرار دهند.
میرمحمدی با تأکید بر اینکه قلم نباید در راه غیراز خیر صرف شود، عنوان کرد: انتظاراتی که جامعه دارد باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد و برای جامعه قلم زده شود.
وی با بیان این که هر کلمه و حرف و حدیثی که از قلم ما جاری می شود، باید دارای پیامی مؤثر، سازنده و تحول آفرین برای مردم باشد، گفت: باید مردم را شاد و خلاق کند تا زایش و رویش فکری داشته باشند.
وی تأکید کرد: پل ارتباطی میان مردم و مسئولان باید بالانس شود تا هم دولت بتواند در زمینه انتظارات مردم گام مؤثری بردارد وهم مردم بتوانند در امور مختلف مشارکت و همراهی داشته باشند
میرمحمدی با بیان این که اصحاب رسانه می توانند نقش دانشگاه عمومی را داشته باشند گفت: اصحاب رسانه باید مسائل مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را به مردم منتقل کنند و با آنها در تعامل قرار ‌گیرند.
وی وی با بیان این که اصحاب رسانه واسطه‌ای هستند که پیام‌های مردم را به دولت و دستگاه‌های حکومتی منتقل می‌کنند گفت: باید از طرف دیگراصحاب رسانه مسائل مربوط به دولت را برای مردم بیان کنند.
استاندار یزد با بیان اینکه هیچ کسی در کشور بدون ارتباط با دولت نیست، تصریح کرد: ما علاقه‌مند هستیم که با همه اصحاب رسانه در تعامل باشیم و با نگاه مردمی به همه امور، فعالیت‌های خود را پیش بریم.
میرمحمدی افزود: در دولت تدبیر و امید، مسئولیت به معنای خدمت، تلاش، کار و کوشش است و ما این آمادگی را داریم که در هر موضوعی که نقص و ایرادی دیده می‌شود، به صراحت بیان شود.
وی عنوان کرد: به دنبال راه‌هایی هستیم که بتوانیم از همه رسانه‌ها پیشتیبانی کنیم تا همه مردم رشد و پیشرفت خودشان را ناشی از آنها و مطالبشان ببینند.

 

انتهای پیام/ ص




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری