Skip to Content


ماهواره‌ و شبکه‌های اجتماعی؛ دو عامل تغییر سبک زندگی مردم


مسئول بسیج طلاب استان یزد گفت: برنامه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی را می توان دو عامل تغییر سبک زندگی اسلامی مردم نامید.

به گزارش یزدبانو؛ حجت‌الاسلام مجتبی داوودی در گفتگو با  خبرگزاری «حوزه» از یزد، بابیان اینکه مهم‌ترین بخش خانواده زن و مرد و رابطه میان آن دو است، گفت: تحکیم هر چه بیشتر این دو باعث رشد و تعالی جامعه خواهد شد.
مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان یزد با تأکید بر اینکه آسیب خانواده سبب آسیب مستقیم جامعه می‌شود، تصریح کرد: خانواده باید در مسیر حل مشکلات و رسیدن به سعادت و آرامش گام بردارد که این خود یک جهاد و ارزش محسوب می‌شود.
وی بابیان اینکه درگذشته تمام اعضای خانواده به‌نوعی با فعالیت‌های خود درزمینهٔ کسب درآمد و گذران زندگی سهیم بودند، افزود: در قدیم باوجوداینکه بُعد افزایش جمعیت در خانواده‌ها مطرح بود و شاهد کار کردن خانم‌ها در منازل مانند قالی‌بافی و ... برای کمک به معیشت خانواده بودیم.
حجت الاسلام داوودی خاطرنشان کرد: درگذشته کارها به صورتی بود که تمام اعضای خانواده باکارهای خود به ورزش نیز می‌پرداختند و به‌گونه‌ای کارهایی که انجام می‌دادند ورزش نیز محسوب می‌شد و با این عمل، دچار بیمارها و مشکلاتی که امروزه با آن درگیر هستیم نمی‌شدند.
مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان یزد با اظهار تأسف از اینکه امروزه به خروج ارز کشور به‌وسیله خرید و استفاده از تلفن‌های همراه و شبکه‌های مجازی کمک می‌کنیم، اضافه کرد: متأسفانه امروزه به‌گونه‌ای شده است که هرکدام از اعضای خانواده یک یا دو تلفن همراه دارد وزندگی روزمره خود را با برنامه‌های بیهوده سپری می‌کنند و با مشغولیتی که برای خود ایجاد کرده‌اند در اکثر مواقع تا ساعت‌های دیروقت بیدار بوده و درنهایت نمازهای صبح خود را قضا کرده و نسبت به این امر مهم الهی بی‌توجه شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه درگذشته مردم به اعتقادات خود پایبند بودند، یادآور شد: مردم قدیم برای وضو گرفتن یخ‌های حوض را می‌شکستند تا بتوانند به انجام نماز که یکی از واجبات دینی  است بپردازند و تمام سختی‌ها را دراین‌ راستا تحمل می کردند، اما متأسفانه الآن باوجود امکانات بسیار خوبی که در اختیار مردم قرارگرفته است شاهد حضور کم‌رنگ مردم در مساجد و حسینیه‌ها هستیم.
مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان یزد در پایان گفت: دشمن با برنامه‌های ماهواره‌ای درصدد  تغییر سبک زندگی اسلامی مردم است که متأسفانه به این مسئله دست‌یافته که در این رابطه روحانیت باید با تلاش و کوشش خود و ارتباط خوبی که با مردم‌دارند سعی کنند تا مزیت‌های زندگی اسلامی و گذشتگان را بیان کنند و در مقابل این تحرکات دشمن بایستند.


انتهای پیام/ص




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری