Skip to Content

گفتگو/ جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد

مردم استان یزد یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به حرمین امامین عسکریین اهدا کردند +جزئیات


جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: مردم استان یزد برای ساخت پنجره های حرمین امامین عسکریین و دوخت و دوز روپوش های قبور مطهر واقع در سامرا، یک میلیارد و 300 میلیون ریال وجه نقد اهدا کردند.

به گزارش یزدبانو، کاظم مشهدی بافان در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار یزدبانو در مورد پروژه های انجام شده اهدایی مردم یزد به حرمین امامین عسکرین ( علیهم السلام ) اظهار داشت: کار دو پروژه ساخت و ساز پنجره های چوبی رواق ها و دوخت و دوز روپوش های قبور مطهر واقع در سامرا از یکسال گذشته توسط هنرمندان یزدی آغاز شد.
مشهدی بافان درباره ساخت و ساز پنجره ها گفت: پس از طراحی طرح و ارسال به سامرا از سوی تولیت آستان مقدس حرمین امامین عسکریین مورد پذیرش واقع شد و کا رآماده سازی و رنگ آمیزی هشت پنجره چوبی توسط هنرمند یزدی انجام شد.
وی هزینه ساخت و آماده سازی هر پنجره را ۱۲ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در مجموع برای ساخت هشت پنجره مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

*اهدای ۳۰ میلیون تومان از سوی مردم بهاباد به سامرا
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد گفت: پروژه دوم، تهیه ترمه و طلاکاری روپوش های قبور مطهر واقع در حرمین امامین عسکریین است که با اهدای ۳۰۰ میلیون ریال از سوی مردم بهاباد انجام شد.
مشهدی بافان افزود: این روپوش ها متعلق به قبور مطهر امام هادی(ع)، امام حسن عسکری(ع)، نرجس خاتون و حکیمه خاتون مادر و عمه بزرگوار امام زمان (عج) خواهد بود.
وی  در مورد جزئیات بیشتر این طرح گفت: در مجموع بر روی ترمه این روپوش ها میزان ۶۸۹ مثقال میله طلا و ۲۰ مثقال منجوق مروارید به کار رفته است.
این مقام مسؤول در ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: برای هر روپوش ۹۴ روز توسط هنرمندان یزد و اصفهان وقت صرف شده و تمام مراحل آن به همت معاونت خواهران ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد انجام شده است.
مشهدی بافان گفت: با پایان کار این دو پروژه مراسم رونمایی از آن شامگاه امشب ۱۹ خرداد با حضور مردم یزد همراه با نماز مغرب و عشا به امامت آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد و سخنرانی آقا میری از تهران برگزار می شود.
 

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری