Skip to Content

گفتگو/دبیر ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی:

مردم با قیام عاشورایی خود بساط فتنه را جمع کردند/اعلام برنامه های بزرگداشت یوم الله 9 دی


دبیر ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی استان یزد گفت: حماسه 9 دی نشان داد که مردم به عنوان سرمایه های عظیم اجتماعی و عمق راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که توانستند با قیام عاشورایی خود بساط فتنه را جمع کنند.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و دبیر ستاد بزرگداشت نهم و 12 دی استان یزد در گفتگو ی تفصیلی با خبرنگار یزد بانو اظهار داشت: حقیقتا حماسه 9 دی حرکتی الهی بود که از ایمان قلبی و حضور آگاهانه مردم نشأت گرفته بود و از جنس راهپیماییهای زمان انقلاب بود.

سعید زارع شعار ستاد بزرگداشت 9 دی امسال را " یوم الله 9دی، پیروزی بصیرت مردم ایران بر فتنه آمریکا" اعلام کرد و هدف از برگزاری برنامه های این روز را بصیرت افزایی در راستای تبیین بسترها و زمینه های خلق حماسه 9 دی، تأکید بر نقش مردم به عنوان سرمایه های اصلی نظام اسلامی در شکلگیری این حماسه و توجه به نقش رسانه های بیگانه و مداخله گر و برخی گروهها و جریانهای داخلی در شکلگیری و تشدید فتنه 88 برشمرد.

زارع تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص 9 دی بر دو موضوع تأکید دارند یکی پرهیز از جنبه های شعاری و کارهای کمی و دوم توجه به عمق شعارهای اصلی و خواسته ملت ایران در 9 دی با رویکرد تبیینی ونه تبلیغی است.

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد نقش تفکر عاشورایی را در حماسه 9 دی و آشکار شدن ماهیت فتنه 88 را مهم خواند و افزود: تفکر عاشورایی ممیز حق و باطل بود و نقش بسیار تعیین کننده ای داشت و جریان فتنه را عریان کرد و مردم با قیام عاشورایی خود بساط فتنه را جمع کردند.

وی تصریح کرد: این حماسه نشان داد که نظام اسلامی از یک سرمایه عظیم اجتماعی و مردمی برخوردار است و یک عمق راهبردی به نام مردم دارد.

*جنگ نرم دشمن در هر مرحله ای پیچیده تر می شود

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد اظهار داشت: بزرگداشت این حماسه در سال جاری در حالی برگزار می شود که پس از برگزاری انتخابات امسال ریاست جمهوری که همه به سلامت آن اذعان داشتند؛ این حقیقت اثبات شد که ساز وکار انتخابات در ایران امکان هر گونه تقلب را نفی می کند و اتهام تقلب که به دروغ به نظام زده شد محلی از اعراب ندارد و نظام معتمد ملت است.

زارع تصریح کرد: جنگ نرم دشمن در هر مرحله ای پیچیده تر و متفاوت تر می شود و در فتنه 88 بخش های مختلف دچار غفلت شده و دشمن از این آسیب پذیری های داخلی بهره برد و در حوزه نخبگان "قدرت طلبی" بستر سوء استفاده دشمن شد.

وی افزود: باید پیام حرکت مردم را به نخبگان جامعه منتقل کنیم و رأفت اسلامی نظام نسبت به فتنه گران و حامیان آنها مورد تأکید قرار گیرد.

دبیر ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی استان یزد در خصوص سطح بندی برنامه های گرامیداشت این روز گفت: برنامه های گرامیداشت 9 دی در دو سطح نخبگان و عموم جامعه برگزار می شود که در حوزه ترویجی: بیان مصادیق و پاسخ به سؤالات مورد تأکید است  و 130 عنوان کتاب در مورد حماسه 9 دی تدوین شده است که می تواند در  مسابقه کتابخوانی با هدف  بصیرت افزایی عموم مردم و نخبگان استفاده شود.

زارع  بر تولید مستندات تصویری، بهره گیری از ظرفیت وعاظ و روحانیون با توجه به تقارن دهه آخر صفربا همکاری نهادهای مذهبی، حوزه علمیه و تبلغیات اسلامی  وسپاه، صدا و سیما و نقش تعیین کننده آن، لزوم تبیین حماسه 9 دی در دانشگاهها، تولیدات هنری توسط اداره کل ارشاد ، برگزاری همایش های تبیینی در سطح استان به عنوان محور برنامه های 9 دی است تأکید کرد.

وی اهم برنامه های پیشنهادی خود را ویژه کمیته ها شامل برگزاری محفل انس با قرآن در تمام شهرستانها و بخش ها، برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی و هنری، برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع فتنه و استکبار ستیزی، برپایی جلسات پرسش و پاسخ در مدارس و دانشگاهها و مساجد با حضور اساتید، جوانان و برنامه های مختلف،استفاده از ظرفیت حلقه های صالحین، تبلیغات شهری، کرسی آزاد اندیشی در دانشگاهها و ... ارائه کرد.

وی کمیته های ستاد بزرگداشت حماسه 9 دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را شامل کمیته های فرهنگی هنری ، دانش آموزی و فرهنگیان، برگزاری مراسم، فضاسازی، بسیج، روحانیون و کمیته بسیج و کارگروههای دیگر از جمله بانوان برشمرد.

 *اعلام برنامه های ستاد بزرگداشت یوم اله حماسه 9 دی

دبیر ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی با تأکید بر این مطلب که برنامه های 9 دی با رویکرد تبیینی و تحلیلی خواهد بود اهم برنامه های این مناسبت را در صدا و سیما شامل حضور رییس ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی کشور در برنامه زنده شبهای شبکه تابان که به مدت سه شب با حضور کارشناسان ادامه خواهد داشت عنوان کرد.

زارع برنامه شاخص کمیته دانش آموزی و فرهنگیان را همایش دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان در صبح هشتم دی ماه با حضور دکتر نایینی رییس ستاد بزرگداشت 9 دی کشور اعلام کرد و افزود: مراسم صبحگاه دانش آموزی به منظور گرامیداشت سالروز حماسه یوم الله 9 دی در مدارس یزد برگزار خواهد شد.

وی از افتتاح نمایشگاه بصیرت در امامزاده جعفر(ع) یزد همزمان با شامگاه هشتم دی در امامزاده جعفر(ع) خبر داد و دیگر برنامه شاخص کمیته های ستاد بزرگداشت یوم الله 9 دی را برگزاری میزگردهای دانشجویی، تبیین حماسه 9 دی و ابعاد آن در حلقه های صالحین بسیج، برپایی نمایشگاههای مختلف توسط گروههای فرهنگی در نقاط مختلف شهر و فضا سازی شهر به مناسبت این روز برشمرد.

وی برنامه ویژه عموم مردم دارالعباده استان را که با انتشار اطلاعیه و دعوت عمومی از طریق رسانه ها به اطلاع مردم می رسد برگزاری مراسم تبیینی و تحلیلی در تربیت معلم شهید پاکنژاد یزد همزمان با هشتم دی ساعت 8 صبح با حضور دکتر علیمحمد نایینی رییس ستاد بزرگداشت یوم الله حماسه 9 دی اعلام کرد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری