Skip to Content

گزارش مشروح/ امام جمعه موقت یزد :

مطالبات رهبری درمتن زندگی مردم پیاده شود / ضرورت حرکت دولت و ملت به سوی آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی


امام جمعه موقت یزد گفت : دولت و ملت باید شعارها و مطالبات رهبری را باورکنند و آن را در منش و اعمال خود پیاده سازند.

به گزارش خبرنگاریزدبانو، حجةالاسلام محمد حسن معزالدینی درخطبه های این هفته شهریزد که دراولین جمعه ازسال جدید درمسجد ملا اسمائیل یزد برگزارشد ضمن سفارش خود و دیگران به تقوای الهی  و تذکر به نظارت خداوند براعمال انسان گفت : درحوزه تحولات سیاسی، مذاکرات هسته ای درحال لنجام است که به حمد الهی تیم هسته ای با تبعیت ازفرامین رهبری انقلاب درچهارچوب تدوین شده حرکت می کنند.


معزالدینی دراین زمینه افزود : تاکنون نتایج مذاکرات خوب بوده است و انشاء الله با تصمیم درست تیم مذاکره کننده ایران، پایان خوبی هم خواهد داشت.
 

وی عصبانیت اسرائیلی ها ازمذاکرات را نشان دهنده رعایت چهارچوب ها ازسوی فرزندان ایران دانست و اظهارامیدواری کرد: آنچه خیرانقلاب اسلامی و این مردم است دراین مذاکرات رقم بخورد و ما  برای هیئت ایرانی دعای سربلندی می کنیم.

* دست پلید اسرائیل دربحران یمن آشکاراست
 

خطیب نمازجمعه یزد با اظهار نگرانی از تحولات یمن و دخالت عربستان تصریح کرد : آنان برای یمن تجزیه را کلید زده اند و با حمله نظامی می خواهند منطقه را درگیرجنگ کنند که امیدواریم هرچه سریع تراین حمله خاموش شود و گرنه دست های پلید دشمن درپشت پرده برنامه های درازمدت دارد!
 

وی دست اسرائیل را در پشت قضیه حمله به یمن دخیل دانست و خاطرنشان کرد: چون مذاکرات به نفع ایران پیش می رود، دشمنان خواستند اذهان دنیا را به منطقه ای دیگرمنصرف کنند تا پای ایران به منازعات باز شود و در نتیجه روی نتیجه مذاکرات اثر منفی بگذارند.

* موضع ایران دربحران یمن عدم مداخله بیگانگان است

معزالدینی به موضع عاقلانه سردمداران دیپلماسی ایران اشاره کرد و گفت : تاکنون دشمن دررسیدن به اهدافش موفق نبوده است و وزارت خارجه اعلام کرده است که بحران داخلی یمن باید با گفتگو میان کسانی که درجریان معادلات منطقه هستند و نیز با تدابیرمسئولین آنجا بدون مداخله کشورهای بیگانه حل و فصل شود درغیراین صورت آتش اختلافات شعله ورتر شده وکل منطقه ناخواسته درگیرجنگ می شود.

* مردم یزد ازحماسه سازان دهم فروردین تجلیل کنند
 

امام جمعه موقت یزد ازدهم فروردین 57 با عنوان قیام و انقلاب مردم  یزد  یاد کرد وگفت : با اعلامیه آیت الله شهید صدوقی (ره) مردم یزد برای گرامیداشت چهلم شهدای تبریزدرمسجد حظیره تجمع کردند که دراین جریان چهارشهید تقدیم انقلاب شد که مردم موظفند ازحماسه آفرینان این روزتجلیل کنند . 

* پیام 12 فروردین حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی با تمام قوت است


وی 12 فروردین را روزرسمی برچیده شدن طومارنظام شاهنشاهی و بنیانگذاری حکومت اسلامی دانست وخاطرنشان کرد : چند سال ازاین تجربه بزرگ می گذرد که نیاز به بازخوانی دارد که خواست مردم ازاین انقلاب چه بود وهردستاوردی را که به آن رسیده ایم محکم نگه داریم  و هرچه را هم که  به آن نرسیده ایم برای رسیدن به آن تلاش کنیم.
 

وی 13 فروردین را به عنوان روز طبیعت و به منظور تفریح و تفکردرآیات آفاقی الهی نیکو برشمرد و تصریح کرد : باید این روز ازدو آلودگی فکری اعتقاد غلط به نحوست 13 و آلودگی  رفتاری تخریب محیط زیست و ایجاد هزینه برای دولت مبرا شود.


***
حجةالاسلام معزالدینی درخطبه های اول نمازجمعه یزد؛ چرخش طبیعت را موجب گرما و رویش و زایش دانست و خاطرنشان کرد: اصل دراین چرخش محاسبه سود و زیان یک سال است و بهار با ایجاد طراوت و خرمی و تحولی که به رخ می کشاند این پیام را برای انسانها دارد که شما هم تحول پیدا کنید همانطورکه جهان بزرگ متحول می شود همانطورکه عارفان جهان را انسان و انسان را جهانی می دانند !

* همه حرکت ها به سمت آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی باشد


معزالدینی به نام گذاری سال جدید ازسوی مقام معظم رهبری اشاره کرد وگفت : همه منش ها و حرکت ها باید به سمت همدلی وهم زبانی  بین دولت و ملت  و نیزحرکت به سوی آرمانهای اصیل انقلاب اسلامی برود .


امام جمعه موقت یزد  دراین زمینه افزود : کمک  به هم ذاتی بشر است و همه مردم درکنارهم  و برای یکدیگر به حل مشکلاتشان و نفع رسانی به هم بپردازند واین پیام رهبری دارای جایگاه بزرگی درمعارف دینی است .

* خیرخواهی برای یکدیگر راهگشای تمام مشکلات است
 

وی با بیان این مطلب که انسانها هرکدام  با تواناییها و کاستی هایی که دارند می توانند یاریگر و کامل کننده هم درزندگی باشند اذعان کرد : سر پیام رهبری درسال جدید این است که باید باورکنیم اگرخیر برای هم نخواهیم راه پیش نمی بریم و قافیه را باخته ایم زیرا همدلی و هم زبانی یک اصل شرعی و عقلی است که درروایات وادبیات ما هم جایگاه خاصی دارد .

* وظیفه تمام ارگانها عمل به مطالبات رهبری به دورازشعاراست
 

معزالدینی با تأکید برپیاده کردن مطالبات رهبری درمتن زندگی مردم  خاطرنشان کرد : این شعارها را باید باورکنیم نه اینکه در و دیوار را ازآن پرکنیم زیرا اگرهزینه برنباشد لزومی ندارد و اگرهزینه بر باشد دارای اشکال است و این عین فرمایش رهبری است .

 

وی افزود : دولت و ملت دراعمال و منش خود مطالبات رهبری را اعمال کنند تا فایده رسانی ایجاد شود .

* مردم درولایت مداری و معرفت به اهل بیت سنگ تمام گذاشتند
 

وی با قدردانی ازمردم ولایت مدار و با معرفت ایران و نیزشهریزد درحفظ حرمت ایام سوگواری حضرت زهرای مرضیه (س)، فراموش نکردن مصائب ایشان ضمن دید و بازدیدها و برگزاری  با جدیت مراسم عزاداری درمنازل و مساجد و تکایا اظهارامید واری کرد : با توجه به تقارن بهار فاطمی و بهار طبیعت؛ انشاء الله به برکت کوثراهل بیت سالی پراز نزول خیرات و برکات داشته باشیم و خداوند ازخزانه غیبش به ما اجربدهد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری