Skip to Content

رئیس قوه قضاییه در جمع روحانیون گلستان:

مقام معظم رهبری در بداخلاقی‌های اخیر بنده را توصیه به صبر کردند


رئیس قوه قضاییه گفت: در بداخلاقی‌هایی که اخیراً در کشور رخ داد رهبر معظم انقلاب بنده را به صبر توصیه کردند.

به گزارش خبرنگار یزد بانو به نقل از فارس، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه پیش از ظهر امروز در جمع روحانیون، ائمه جمعه و جماعت استان گلستان با اشاره به این مطلب افزود: روحانیت وظیفه سنگینی به عهده دارد و اینها ناشی از وظیفه اصلی در رساندن پیام دین و به لحاظ اسلامی بودن ساختار نظام جمهوری اسلامی دارد.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی براساس بنیان قویم ولایت فقیه شکل گرفته پس به این ترتیب روحانیت باید برای بقای نظام مجاهدت کند.

آملی لاریجانی با اشاره به این نکته که نسبت به وظیفه اول که همانا رساندن پیام دین است و ما مسئولیت بزرگی داریم گفت: ما در جهانی به سر می‌بریم که به خاطر گسترش ارتباطات چالش‌های بزرگی فرا روی جوانان ما وجود دارد.

رئیس قوه قضاییه گفت: امروزه شبهات بسیار زیادی در جهان و بین جوانان ما پراکنده شده و باید نسبت به پاسخی دقیق به این شبهات کار ویژه‌ای انجام دهیم.

آملی لاریجانی گفت: در فضایی که امروز در آن قرار گرفته‌ایم تفاوتی بنیادین نسبت به 50 سال قبل و کارهایی که در آن دوره انجام می‌شده دارد.

وی در توضیح این موضوع گفت: برای مثال اگر در آن زمان شیخ طوسی‌ها و علامه حلی‌ها در حوزه‌های علمیه کار محتوایی انجام می‌دادند و کتابهای مفصلی می‌نوشتند امروز دیگر آن شکل کار، پاسخگوی نیاز ما نیست و باید بر اساس علم امروز و پیشرفت‌های امروز پاسخ شبهات جوانان را به دست بیاوریم.

آملی لاریجانی گفت: جوانان ما امروز در دانشگاه‌ها و  غیردانشگاه‌ها سؤالات بسیار بزرگی برایشان پیش آمده و نکته قابل توجه این است که نمی‌توانیم به آنها بگوییم پاسخی برای پرسش شما نداریم بلکه باید روحانیون مسلح به سلاح دین و پاسخگوی شبهات جوانان باشند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگر سخنان خود به حکومت اسلامی و ویژگی‌های خاص آن اشاره کرد و گفت: نظام ما یک نظام سیاسی ویژه است که بر پایه اصل ولایت فقیه بنیان شده که این نظریه براساس فکر امام خمینی(ره) بود.

وی گفت: این نظام خاص دینی و سیاسی نیاز به تأسیس علمی و عملی دارد گفت: ما موظفیم برای حفظ نظام به شبهات پاسخ دهیم هر چند که متأسفانه کار لازم هنوز به طور کامل انجام نشده است.

وی به کمبود قاضی در دستگاه قضایی و مشکلات مرتبط با این کمبودها اشاره کرد و گفت: یک روزی در خدمت یکی از عالمان دینی بودیم و از ایشان نسبت به کمبودها دستگاه قضایی ایراداتی گرفتند که بنده به ایشان گفتم خود شما برای دستگاه قضایی چه کردید.

وی گفت: ما چقدر دروس مرتبط با قضاوت را در حوزه‌های علمیه تدریس کردیم؟

وی به فتنه 88 و حضور رهبر معظم انقلاب در میدان بصیرت‌افزایی اشاره کرد و گفت: آیا ما به همان اندازه‌ای که رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با این فتنه ورود پیدا کرد حوزه‌های علمیه هم ورود پیدا کردند یا خیر. آیا ما به وظایفمان همانطور که مسئول بودیم عمل کردیم؟

آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود به بداخلاقی‌های اخیر رخ داده در کشور اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این اتفاقات به بنده توصیه کردند که من صبر کنم و صحبت نکنم.

وی افزود: حق من بود که بخواهم از خودم دفاع کنم اما زمانی که ایشان به من دستور سکوت دادند من هم سکوت را بهتر دیده و به توصیه ایشان صبر کردم.



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری