Skip to Content

گزارش مشروح/ نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه یزد:

نخبگان نتیجه کارشان را با تحقق اقتصاد مقاومتی ارزیابی کنند


نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه یزد گفت : نخبگان برای ارزیابی پیشرفت کارشان بررسی کنند که چقدر در مسیر اقتصاد مقاومتی برای نوآوری در صنعت و قطع وابستگی حرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگاریزدبانو، آیت الله محمد رضا ناصری درخطبه های این هفته نمازجمعه شهر یزد با گرامیداشت هفته منابع طبیعی تصریح کرد : منابع طبیعی همان نعمتهایی ارزانی شده ازسوی خداوند برای ما است که اگردرست ازآن استفاده نکنیم طبیعتا ازدست ما می روند و برخی ازآنها نیزبه خاطرگناهان ما وعدم لیاقت دربرخورداری ازآنها ازما گرفته می شود.


آیت الله ناصری افزود : آب، خاک، هوا، نور و..ازجمله منبع طبیعی هستند که به خاطرگناهان، قدرناشناسی و بهره نادرست ازآن محروم می شویم و این محرومیت اثروضعی کارهای ناپسند است همانگونه که اعمال صالح درنزول برکات الهی مؤثراست.


وی خاطرنشان کرد : با انجام اعمال نیک برای دنیا و آخرت خود و جامعه و نسل های آینده برکات و خیرات را رقم بزنیم البته مسؤلین هم موظفند برای حفظ منابع طبیعی برنامه ریزی و تلاش کنند.


* تأکیدات رهبری را دراقتصاد و فرهنگ عملی کنید

ناصری با توصیه به فرستاندن جوانان به اروی راهیان نور اظهار کرد : خصوصا جوانانی را که تا به حال به این سفر معنوی نرفته اند به این مناطق بفرستید که خیلی دربیمه کردن آنان درزمانه امروزمؤثر است.
 

امام جمعه شهر یزد با تصریح به تأکیدات رهبرمعظم انقلاب نسبت به اقتصاد مقاومتی و فرهنگ با مدیریت جهادی اذعان کرد : اینها توصیه های مهم رهبر انقلاب است؛ نکند برخی با بی توجهی نسبت به این موارد خود و جامعه را به عقبگرد بکشانند یا تعاریف دیگری ازاینها داشته باشند .


وی با هشدار نسبت به گذر زمان وعملی نشدن این توصیه ها تصریح کرد : فرهنگ اصلی مردم همان فرهنگ الهی اسلام است و وحفظ وحدت بین همه اقشارجامعه به دورازسیاست زدگی و حزب بازی امروزیک ضرورت است.

*دشمن به دنبال برداشتن تحریم ها نیست

ناصری افزود : دشمن نمی خواهد تحریم ها را بردارد؛ مراقب باشیم با سوژه گیری های این حزب و آن حزب ازهمدیگرودعواهای حزبی مردم را به فرعیات مشغول نکنیم که دشمن درکمین ماست! او درحال طراحی و برنامه ریزی وتحلیل های سیاسی ازکارهای ماست پس چرا ما نشخوارکننده آنان باشیم!

* نخبگان درنوآوری صنعت و قطع وابستگی بکوشند
 
وی با اشاره به آیه «وتعاونوا علی البر و التقوی ..»تأکید کرد: همگی خصوصا نخبگان برای رونق صنعت به طورجدی کارکنند و برای ارزیابی پیشرفت کارشان بررسی کنند که چقدردرمسیراقتصاد مقاومتی برای نوآوری درصنعت و قطع وابستگی حرکت کرده اند که به فرموده امام خمینی (ره) هرنوع قطع وابستگی شرعا واجب است .
 

ناصری به هدفمندی یارانه ها پرداخت و گفت : هدفمندی یارانه ها خیلی خوب است به شرطی که برخی مشکلات آن ازجمله دریافت ثروتمندان ازآن حذف شود و هرچه زودترتدبیر کنند.

* ازشعارهیهات منالذله دست برنمی داریم
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه یزد به نقشه های دشمنان درجریان مذاکرات هسته ای اشاره کرد و تصریح نمود : توافق بشود یا نشود خدا می داند که عربستان چقدرپول به جیب سناتورهای آمریکایی دراین جریان ریخته است! واینگونه ایران را مشغول کرده اند ولی ما باید بایستیم و کوتاه نیاییم مگرمی توانیم ازمکتب اهل بیت علیهم السلام دست بکشیم یا شعارهیهات منا الذله را رها کنیم ؟!


وی افزود : راه تحقق این شعاراصولی که درراستای همان سیاست قرآن مبنی بر اراده خدا برعزت مؤمنین است مقاومت و نهراسیدن ازجولان دشمن است وهمه باید کمرهمت را ببندیم  و به دورازدنیاطلبی؛ برای احیای دین خدا و اصلاح اموربندگانش تلاش کنیم.

****

آیت الله ناصری درخطبه اول نمازجمعه یزد با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد : هرچه داریم ازخداست و همواره به او نیازداریم پس شاکرنعمتهایش باشیم و درمسیربندگی او که همان اصلاح سبک زندگی براساس تقوا و سیره پیامبر وائمه است حرکت نماییم.
 

ناصری داشتن برنامه ریزی درست، تفکر وعاقبت اندیشی درزندگی را موجب عدم سوء استفاده دشمنان دانست و تصریح کرد : دشمن تنها ازبی برنامگی و بی فکری ما درزندگی می تواند علیه ما بهره ببرد و بسیاری ازضررهایی هم که می کنیم ازهمین عدم عاقبت اندیشی درکارهاست.
 

خطیب نمازجمعه یزد؛ عاقبت اندیشی را همان تفکردرنتیجه کارها برشمرد و افزود : طبق توصیه پیامبر هرتصمیم باید دارای تدبر درعاقبت باشد که اگررشد درآن بود به دنبال آن برویم وگرنه درآن مسیرنرویم .
 

ناصری با بیان بخشی ازنامه امیرمؤمنین خطاب به فرزندشان امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد : ایشان دراین نامه به فرزندشان توصیه می کنند که وقتی نفست به انجام کاری بر تو فشار وارد می کند او را آگاه کن و دگرگونی تاریخ را به یادش بیاورکه ازگذشتگان جزآثارخانه هایشان نمانده است و ما هم به دنبال آنان حرکت می کنیم .


وی مراقبت ازگفتار، بیم ازحرکت درجاده ای که ازگمراهی آن می هراسیم، نترسیدن ازملامت دیگران درمسیرحق، صبرومقاومت درمسیرالهی، توکل برخداوند، دین شناسی برای کمال، خدا را با اخلاص خواندن وعادت دادن خود به تحمل سختی ها را ازجمله توصیه های حضرت امیر به فرزندشان برشمرد.
 

وی با توصیه جوانان به پرهیزازرفاقت های خطرناک ؛ برای زندگی به سبک علوی ازدرگاه خدا برای همگان طلب توفیق کرد.

انتهای پیام/س
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری