Skip to Content

گزارش/ مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان يزد

نقش زنان یزدی درپس انداز سرمایه های ملی و شکوفایی اقتصادی ممتاز است


علی اسلامی گفت: چون عمده مصارف درخانه است نقش زنان دراقتصاد جامعه در زمینه بهره بری، راندمان و پس انداز سرمایه های ملی و شکوفایی اقتصادی ممتاز است.

به گزارش خبرنگار یزدبانو، گردهمایی بانوان با موضوع نقش زنان در مدیریت مصرف آب به همت فرمانداری و درشرکت آب منطقه ای استان یزد برگزارشد.


عضو اصلي هيأت مديره و مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان يزد ضمن تبریک دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع، از دست اندر کاران این همایش قدردانی کرد و خواستار گسترش و استمرار بیشتراین جلسات  شد و اظهارداشت : دلیل دعوت از بانوان در این گردهمایی نحوه مدیریت اقتصاد خانواده توسط زنان است که طبیعتا اگرآنان با نحوه مدیریت هزینه ها و نقش مؤثرخود در انتخاب روش مدیریت هزینه های زندگی آشنا شوند به ایفای نقش حیاتی خود خواهند پرداخت.

*فرزندان روش صحیح مصرف را از مادران می آموزند
مهندس اسلامی تربیت اقتصادی فرزندان را وظیفه بانوان دانست و خاطر نشان ساخت : اگر فرزندان با امکانات و کمبودها آشنا شوند و روش مصرف صحیح انرژی را ازمادر بیاموزند قطعا در آینده انسانهایی با بهره بری بالا و پرهیزاز اسراف خواهیم داشت.

 

*نقش زنان در اقتصاد جامعه مهم است
وی، نقش زنان را در اقتصاد جامعه ممتازخواند و گفت : چون عمده مصارف در یزد خانگی است مدیریت زن خانه درمصرف انرژی موجب بهره بری، راندمان وپس اندازسرمایه های ملی وشکوفایی اقتصادی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب گفت: آب یکی ازحیاتی ترین نیازهای بشردرهمه دنیا، تمدن ها وبین تمام اقوام و درهمه دنیا محدود است.

*36 درصد سهم آب شیرین دنیا به ایران تعلق دارد
اسلامی، با اشاره به تفاوت محدودیت آب در ایران نسبت به دنیا اذعان داشت : کشور ما در منطقه گرم و خشک واقع شده  و میزان بارندگی در آن یک سوم میانگین بارش جهانی و بطورغیر یکنواخت است و با اینکه بیشتر ازی یک درصد جمعیت جهان در کشور ما هستند؛ 36 سهم درصد آب شیرین جهان به ما تعلق گرفته است.
وی درتأیید این مطلب به مقایسه تفاوت بارش درنواحی مختلف کشوراشاره کرد وگفت: درگیلان 1300 میلیمتردرسال، درانزلی 200 میلیمتر و در استان یزد 100 میلیمترکه این میزان درخود شهریزد 60 میلیمتردریکسال است .

 

*آبرسانی سیار به بیش از 400 روستای یزد
مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان يزد با اظهار تأسف از آب رسانی سیار بیش از400 روستای یزد عنوان داشت : دلیل این معضل برداشت بی رویه و هدر رفت آب در بخش کشاورزی، خانگی و صنعتی است و اگر الگوی مصرف در این زمینه رعایت نشود تا 20 سال دیگر شهر یزد هم با  این مشکلات روبرو خواهدشد.

*سرانه مصرف خانگی ایرانیان استاندارد نیست
اسلامی، عمیق ترشدن چاه ها از عمق 40 در1330 و رسیدن در سالهای اخیر به عمق 300 را نتیجه عدم مصرف بهینه آب دانست و گفت: این معضل باعث بد کیفیت شدن آب خواهد شد.
وی افزود: سرانه مصرف خانگی درکشورما 40 تا 70 درصد بیش ازحد مورد نیاز واستاندارد های تعریف شده است .

کمتر از 10 سال آینده 50 کشور با بحران آب مواجه می شوند
وی به آب مجازی که درتولیدات صنعتی و خوراکی مصرف می شود اشاره کرد و ابرازداشت : هر فرد به طور متوسط روزانه 3400 لیتر به صورت مستقیم وغیرمستقیم آب مصرف می کند که طبق محاسبات پیش بینی می شود در سال 2025 پنجاه کشور با بیش از یک میلیارد جمعیت با  بحران آب مواجه شوند.

*40 درصد مردم دنیا از آب سالم بی بهره اند
مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان يزد، با بیان این مطلب که 40 درصد مردم دنیا امروزازآب سالم بی بهره اند وروزانه 30000 نفر به خاطربیماریهای آب می میرند اظهار داشت : خدایی که عالم را خلق کرده میزان بارش برف  وباران را هرسال یکسان قرارداده و قرار نیست با افزایش جمعیت و عدم اصلاح الگوی مصرف بیشتر شود و این ماییم که باید با بهره بری صحیح  وعدم اسراف کمبود آب شیرین را جبران کنیم.
وی جایگاه مسرفان را طبق بیان قرآن دورازمحبت وجوارخدا دانست وخاطرنشان ساخت:  با توجه به وضعیت آب درایران نمی توانیم مصارف غیرمتعارف داشته باشیم .
اسلامی با توجه به اینکه 75درصد جمعیت درشهرها هستند ونیاززندگی شهری به آب وانرژی بیشتراست گفت: امکان زندگی به شکل گذشته نیست ولی امکان صرفه جویی داریم.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری