Skip to Content


نقش موثر زنان در تحقق و عملی شدن فرمان اقتصاد مقاومتی


با توجه به توانمندی‌های زنان در بخش‌های مختلف، زنان می‌توانند در تحقق و عملی شدن شعار اقتصاد مقاومتی در جامعه نقش موثری ایفا کنند.

به گزارش یزدبانو به نقل از فارس، سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده و همه باید برای تحقق و عملی شدن این شعار تمامی سعی و تلاش خود را به کار بگیریم.

زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه از گذشته تاکنون همواره نقش موثر و مستقیمی بر بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد داشته‌اند.

زنان را در واقع می‌توان خط مقدم اقتصاد مقاومتی دانست زیرا اگر آنها بتوانند با نگرش و تفکر درست خود اقتصاد خانواده را به صورتی مطلوب و اصولی مدیریت کنند، اقتصاد جامعه نیز مدیریت شده و اصلاح می‌شود.

نقش زنان در این حوزه (اقتصادی) نقشی اساسی، مهم و بی‌بدیل است چونکه زنان به عنوان رکن اصلی خانواده می‌توانند نقش مهمی در جامعه ایفا کنند.

با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مهم زنان در بخش‌های مختلف می‌توان دریافت زنان ما توانمندی‌های زیادی دارند که با شناسایی و استفاده درست از آنها می‌توان گامی موثر در راستای تولید و ایجاد اشتغال برداشت.

البته باید توجه داشت که استفاده و عملی کردن این توانمندی‌ها نیازمند توجه و حمایت همه مسوولان است و اگر چنین کاری صورت گیرد بی‌شک زنان ما می‌توانند در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی نقش موثری ایفا کنند.

تجربه نشان داده است حضور زنان در همه عرصه‌ها از گذشته تاکنون ثابت کرده که این قشر دارای شایستگی‌ها و ظرفیت‌های بالایی بوده و می‌توانند در همه حوزه‌ها به خصوص اقتصاد مقاومتی که از موضوعات مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری است نیز به خوبی نقش‌آفرینی کرده و موثر باشند.

امروزه اغلب زنان شاغل و حتی نان‌آور خانواده هستند که نیاز است با تلاش و همکاری همه مسوولان زمینه کار و اشتغال در فضایی سالم برای بانوان فراهم شود تا بتوانند به دور از هرگونه مشکل یا آسیبی شایستگی‌های خود را به بهترین شکل به نمایش بگذارند.

هر چند تاکنون در این زمینه اقداماتی مانند برگزاری نمایشگاه یا راه‌اندازی بازارچه انجام شده است اما برای توسعه فعالیت بانوان نیاز است که کارهای بیشتری انجام شود.

باید توجه داشت که تلاش برای اقتصاد مقاومتی خود عامل تلاش برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در هر جامعه خواهد بود و نیاز است که این موضوع را به خوبی مورد توجه قرار دهیم.

حتی می‌توان این موضوع (اقتصاد مقاومتی) را مرتبط با دیگر موارد دانست و گفت: توسعه و تحق اقتصاد مقاومتی در کاهش موضوعاتی مانند آسیب‌های اجتماعی، طلاق یا اعتیاد نیز موثر است.

در هر صورت نباید نقش موثر زنان و بانوان در این حوزه نادیده گرفته شود بلکه با استفاده و به کارگیری توانمندی‌های این قشر می‌توان گامی موثر در راستای ایجاد اشتغال و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در جامعه برداشت.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری