Skip to Content

گفتگوی تفصیلی/ مشاور امور بانوان صدا و سیمای یزد تأکید کرد؛

نهادینه سازی اصلاح پوشش و حجاب بانوان از مهمترین برنامه های صدا و سیمای یزد


مشاور امور بانوان صدا و سیما یزد در یک گفتگوی تفصیلی نقش صدا و سیما را در نرویج فرهنگ عفاف و حجاب مهم خواند و مهمترین اقدامات صدا و سیمای یزد را در این زمینه برشمرد.

به گزارش خبرنگاریزدبانو، اسماء طهرانی در گفتگو با خبرنگار یزدبانو در پاسخ به این سؤال که صدا و سیمای یزد تا کنون چه اقداماتی را در گسترش فرهنگ عفا ف و حجاب در استان داشته است اظهار کرد : وظایف و مسؤولیتهای گوناگونی برای ساختن  صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برشمرده شده است .



طهرانی،  آموزش احکام حجاب  و روابط زن  و مرد با بهره گیری از کارشناسان توانمند را یکی از فعالیتهای انجام گرفته ازسوی صدا وسیما برشمرد و اظهار داشت : تبیین فلسفه و چرایی عفاف و حجاب و ترویج و نهادینه سازی  در زمینه اصلاح پوشش یکی دیگر از این فعالیتهاست.

وی تصریح کرد : اصلاح پوشش نامناسب با ارائه راه حل مؤثر و فوری از طریق تولید برنامه های کارشناسی ، گفتمان، تولید فیلم و سریالهای تلویزیونی و..از جمله کارهای فرهنگی صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران در نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب است.

مشاور امور بانوان صدا وسیمای یزد  به تهیه برنامه هایی با فرهنگ حجاب وعفاف برای کودکان  اشاره کرد و گفت : به تصویر کشیدن ابعاد شخصیت های الهی اسلام چون حضرت زهرا(س)، حضرت زینب (س) و زنان نمونه از صدر اسلام تا دوران معاصر در مناسبت های مذهبی و ملی بخشی از مهمترین اقدامات صدا وسیما است.

طهرانی، به برگزاری مناظرات علمی و فرهنگی و تصویر کشیدن چهره بانوان محجبه هم پرداخت واظهار داشت :  در زمینه های فرهنگی و هنری، اجتماعی و سیاسی  و علمی از طریق برنامه های تلویزیونی  و به تصویر کشیدن زنان موفق با حجاب اسلامی  درصدا وسیما کار شده است.

وی به برنامه های مختلف صدا وسیما در پرداختن به علل آسیب های اجتماعی  و انحرافات اشاره کرد و گفت : موضوع زنان بی سرپرست، کودکان خیابانی، طلاق، اعتیاد و..  و نشان دادن نقش عدم رعایت عفاف وحجاب در بروز انحرافات و آسیب های اجتماعی یکی از مهمترین برنامه های صدا وسیما است.

طهرانی گفت : استفاده از مجریان زن با پوشش حجاب برتر با  توجه به منویات رهبری مبنی بر اینکه چادر بهترین نوع حجاب و نشانه ملی ماست یکی دیگر از برنامه های مؤثر صدا و سیما در زمینه گسترش فرهنگ عفاف وحجاب در جامعه به شمار می رود.

مشاور امور بانوان و خانواده صدا و سیمای یزد اظهار کرد : در خصوص دغدغه های فرهنگی و اهتمام به مسأله فرهنگ از دیدگاه مقام معظم رهبری اگر نگرش به فرهنگ ناشی از حساسیت شخصی باشد ارزش و اهمیتی ندارد  و آنچه مهم است این است که ما ببینیم واقعا فرهنگ چه تأثیری در سرنوشت کشور دارد .

طهرانی افزود : پرداختن به مسأله فرهنگ و حساسیت بر آن برای آینده ای که همه ما به آن علاقه مندیم و برای آن کارمی کنیم چقدرمی تواند نقش ایفا کند؟

وی با اشاره به توجه به موضوعیت فرهنگ سازی خصوصا در توسعه فرهنگ عفاف  و حجاب در سالهای اخیرخاطرنشان کرد :  طرح ها و قطعنامه های گوناگونی در زمینه گسترش و نهادینه کردن فرهنگ عفاف وحجاب در ایران  تهیه  و صادر شده است.

مشاور امور بانوان صدا وسیما یزد، 17 دی سالروزننگین کشف رضاخانی را یادآور شد و گفت: طرح ها و قطعنامه ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر شوراهای زیر مجموعه در مورد گسترش عفا و حجاب تدوین و تصویب شده است که از جمله آنها تدوین راه کار اجرایی در این زمینه در31 بند است. 
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری