Skip to Content


هدفم فرهنگ سازی دوچرخه سواری در شهر دوچرخه ها بود


کارگردان فیلم تردمیل گفت: هدفم برای ساخت فیلم تردمیل و شرکت در جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش فرهنگ سازی دوچرخه سواری در شهردوچرخه ها بوده است.

به گزارش یزدبانو به نقل از روابط عمومی ورزش و جوانان؛ بنفشه جاهد یکی از شرکت کنندگان جشنواره سه دقیقه با ورزش است که فیلم داستانی وی با نام تردمیل جزو فیلم های داستانی حرفه ای است و به بخش نهایی راه یافته است.


گفتگوی کوتاهی با وی داشتیم که در ادامه آمده است:
بیوگرافی از خود بگویید و اینکه چگونه وارد فیلمسازی شده اید.
بنفشه جاهد هستم دارای مدرک کارشناسی مهندسی نساجی پوشاک و دانشجوی کارشناسی ارشد طراحی لباس و پارچه همچنین در حوزه مطبوعات نیز فعالیت می کنم.
شروع کار هنری من بجز پاره ای از فعالیت های دانشجویی مثل نمایشنامه خوانی، اجرا و ساخت کلیپ، به طور جدی از سال 93  با ورود من به انجمن سینمای جوان یزد بود.  در کنار فیلمسازى در برخی کلاس های بازیگری شرکت کرده و در تیاتر نیز شروع به فعالیت کرده ام.


اولین بار چگونه از برگزاری جشنواره سه دقیقه با ورزش مطلع شدید؟
از طریق مطبوعات و اخباری که پیرامون این جشنواره درج شده بود مطلع شدم و از همان موقع اخبار جشنواره را دنبال می کردم.


ساخت فیلم تردمیل چه مراحلی داشت؟
در ابتدا چند ایده برای این جشنواره در ذهن خود داشتم اما چون مسئول کمیته فرهنگی هیات دوچرخه سواری هستم، یکی از اهدافم ساخت فیلمی برای فرهنگسازی دوچرخه سواری بود و این موضوع موجب شد تردمیل را انتخاب کنم تا برای یزد، شهر دوچرخه ها فیلمی با محوریت دوچرخه بسازم.
در ابتدا رایرنی هایی با دکتر ریاحی رییس هییت دوچرخه سواری یزد داشتم و سپس چند ماه روی ایده وقت گذاشتم. سعی کردم موضوعات مد نظر را ادغام کنم و فیلمنامه ای با موضوعات ورزش و دوچرخه، دیابت و سلامتی، یزد، اخلاق در ورزش و ... بنویسم. در پایان با مشاوره اساتیدی همچون مرزبان کرامت یزدانی و مهدی مرعشی به فیلمنامه و دکوپاژ مورد نظر دست یافتم.


از طرح اولیه داستان تردمیل بگویید.
داستان تردمیل داستان زندگی یک پیرمرد و پیرزن است. آنها به دلیل بیماری دیابت پیرزن و توصیه های پزشک به دنبال راهی برای ورزش و بدست آوردن سلامتی پیرزن هستند ...

سطح فیلم های ارایه شده به جشنواره را چگونه دیدید؟
سطح فیلم های مستند بهتر از داستانی بود. فیلمهای ارسال شده از شهرهای دیگر کیفیت بالاتری داشت. متاسفانه فیلمهای بخش داستانی ضعیف بودند.  فیلمهای خوب انگشت شمار بودند.
یکی از موارد قابل توجه در فیلمهای فیلمسازان یزدی حضور تیاتری ها بود و جای خالی فیلمسازان حس می شد. بیشتر فیلمهای ارسال شده ساخته افرادی بود که در حوزه تئاتر فعالیت می کنند. این موضوع باید بررسی شود که چرا فیلمسازان یزدی شرکت نکرده اند. در صورت حضور پررنگ تر یزدی ها کیفیت جشنواره خیلی بیشتر از این می شد.


کلام آخر...
ایده جشنواره ای با موضوع سه دقیقه با ورزش بسیار ناب است و در صورتی که ادامه پیدا کند می تواند نتایج بسیار خوبی داشته باشد که مهمترین آن فرهنگسازی در بخش ورزش است. امید است این جشنواره در سالهای آینده پربارتر و گسترده تر برگزار شود.
در پایان از عوامل ساخت فیلم تردمیل تشکر می کنم که حضور آنها و دوستانه کار کردنشان فیلم تردمیل را ساخت؛ از مرکز دیابت یزد و هییت دوچرخه سواری استان یزد نیز بابت حمایتهایشان سپاسگزارم.

انتهای پیام / ص
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری