Skip to Content

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد:

همه باید درزمینهٔ مقابله با آسیب‌های اجتماعی احساس مسئولیت کنند


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به ضرورت همکاری همه دستگاه‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، گفت: همه باید درزمینهٔ مقابله با آسیب‌های اجتماعی احساس مسئولیت کنند.

به گزارش یزدبانو به نقل از فارس، محمدحسین رحیمی‌زاده در جلسه با برخی از مدیران شهری یزد با اشاره به اینکه موضوع ضرب‌وجرح عمدی طی چند سال اخیر اولین اتهام استان بر اساس شکایت وارده به دادسرا بوده است، گفت: این موضوع به معنای افزایش خشونت در جامعه نیست؛ چراکه ۷۵ درصد از این شکایت‌ها منجر به محکومیت نمی‌شود.

 وی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم از مهم‌ترین اولویت‌های قوه قضاییه در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی است، گفت: بدون شک این مهم تنها با همکاری گسترده همه دستگاه‌های متولی با دستگاه قضایی میسّر می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد تأکید کرد: با توجه به گستردگی زمینه‌های علمی و نیاز روزافزون به تبادل‌نظر، تعمیق و گستردگی مباحث علمی به‌ویژه اندیشه‌های نو در حوزه آسیب‌های اجتماعی و جرائم و پیشگیری از جرائم اولویت‌دار استان اقدام به تحلیل جرائم با همکاری دستگاه‌های مرتبط امری ضروری است.

این مسئول تصریح کرد: برای تحلیل دقیق و جامع از یک جرم نیاز به یک سیستم یکپارچه است تا از این طریق بتوان برای تحلیل و تهیه نقشه از یک جرم به‌ویژه جرائم مربوط به خشونت اقدام کرد.

رحیمی‌زاده تصریح کرد: امید است اجرای این برنامه منجر به ارائه راهکارهای پیشگیرانه در جهت کاهش جرم ضرب‌وجرح عمدی که یکی از جرائم اولویت‌دار در استان یزد است شود.

این مسئول در پایان اظهار داشت: باید درزمینهٔ مقابله با آسیب‌های اجتماعی در استان عزمی استانی به وجود آید؛ چراکه برای داشتن یک راهبرد مشخص و عملی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید همه احساس مسئولیت کرده و وارد میدان شوند.

انتهای پیام/۹۰۰۰۸




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری