Skip to Content

گفتگوی اختصاصی با بانوان وبلاگ نویس یزدی

وبلاگ برای نوشتن خاطرات نیست بلکه ابزاری برای تولید محتوا و مبارزه با جنگ نرم است


دو بانوی برگزیده دومین جشنواره وبلاگ نویسی تبلیغات اسلامی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزد بانو، وبلاگ نویسی را گذشته از نوشتن خاطرات راهی برای گسترش علم، مبارزه با جنگ نرم و استفاده زنان خانه دار از اوقات فراغت خود برای انتشار تجربیات برشمردند.

به گزارش خبرنگار یزد بانو، از بین پنج برگزیده دومین جشنواره وبلاگ نویسی تبلیغات اسلامی استان یزد دو وبلاگ به بانوان یزدی اختصاص داشت که خبرنگار ما در حاشیه این جشنواره با این دو بانو گفتگوهای جداگانه ای انجام داده است.

زینب دهقان بنادکی که مقام اول این جشنواره را با ایجاد وبلاگ http://taliehzohur.blogfa.com/ با موضوع سبک زندگی اسلامی به دست آورد در گفتگو با خبرنگار ما در باره نحوه آشنایی خود با فضای مجازی گفت: به شغل خانه داری و تربیت فرزندان مشغول است و ابتدا همسرش یک وبلاگ شخصی غدیر را ایجاد کرده است و سپس او توانسته با کمک همسرش این وبلاگ را با موضوعات گوناگون مرتبط با سبک زندگی از جمله :بانوی اسلامی وایرانی،راز های زندگی شاد،موفقیت های زندگی،ویژه های مناسبتی،سبک زندگی شهدا،تربیت فرزندان،دانشکده زندگی و... راه اندازی کند و در جشنواره شرکت کند.

وی بااشاره به اینکه سعی می کند روزانه وبلاگش را به روز رسانی کند در تعریف وبلاگ چنین گفت:  وبلاگ فقط برای نوشتن خاطرات نیست بلکه یک نشریه مجازی برای بیان عقاید و نظرات و تحلیل‌ها و آموزش‌ها در فضای مجازی به شمار می رود و با وجود وبلاگ می‌توانیم به فرموده رهبر معظم انقلاب، برای  مبارزه با جنگ نرم در فضای مجازی استفاده کنیم.

*ضرورت تولید محتوا برای بانوان در فضای مجازی

مقام اول جشنواره وبلاگ نویسی تبلیغات اسلامی در ادامه در پاسخ به این سؤال که فضای مجازی برای بانوان چقدر اهمیت دارد گفت: آمار نشان می دهد حضور بانوان در فضای مجازی بیشتر از آقایان است پس داشتن فضاهای بیشتری که احساس امنیت بشود برای بانوان لازم و ضروری است و تولید محتوای مفید فارسی در مورد مسائل مرتبط با زنان در فضای مجازی بهترین راه برای اینکه بانوان بتوانند از این ابزار استفاده بهینه ببرند .

دهقان بنادکی افزود: با توجه به اینکه وبلاگ نیازمند حداقل امکانات در فضای اینترنت است می تواند بهترین ابزار برای استفاده  از اوقات فراغت زنان و انتشار تجربیات خانه داری و ... برای دیگر کاربران اینترنت باشد.

* گفتگو با ندا بیات مقام دوم جشنواره

مقام دوم جشنواره وبلاگ نویسی را ندا بیات دانشجوی صنایع دستی و عضو انجمن ام ابیها با ایجاد وبلاگ دخترانه http://sadafnor1.blogfa.com/ به دست آورد که در گفتگو با خبرنگار ما گفت: از سوم دبیرستان با شرکت در یک دوره آموزشی وبلاگ نویسی وارد این عرصه شده است و یک وبلاگ شخصی درباره امام رضا(ع) ایجاد کرده است و سپس با تحصیل در رشته دانشگاهی صنایع دستی و نیاز به تحقیقات علمی پژوهشی بیشتر از گذشته وارد فضای اینترنت شده است.

وی افزود: وقتی برای دسترسی به منابع علمی وبلاگ های متعددی را بازدید می کردم علاقه مند به ایجاد وبلاگ دیگری با موضوع هنر شدم و سپس با دیدن فراخوان جشنواره به صورت حرفه ای تر وبلاگ صدف نور با موضوع حجاب و عفاف راایجاد کردم.

وی یکی از مزایای مثبت فضای مجازی و ایجاد وبلاگ ها را توسعه علم و تحقیقات علمی دانست.

گفتگو: زهراصبوحی




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری