Skip to Content

راز خوشبختی؛

وظیفه مشترک زن و مرد در ارتباط عاطفی


زندگی زناشویی قوام، تحکیم و استمرارش به محبت، دوستی، تفاهم، احترام متقابل و به رسمیت شناختن و رعایت حقوق یکدیگر است.

یزدبانو؛ وظایف مشترک زن وشوهر نسبت به یکدیگر موضوعی مهم است. هرچند این موضوع دامنه وسیعی دارد اما در این نوشتار به اختصار به برخی از موارد آن اشاره می‌کنیم.
     
۱:کنترل زبان در زندگی از اهمیت بسیاری برخوردار است و بار عاطفی و روانی آن می‌تواند زمینه بسیاری از خوشی‌ها وناراحتي‌ها باشد.

۲:برای ایجاد رشد عاطفی در زندگی باید پیام‌های خشم را بفهمیم تا بتوانیم برآن فائق آییم.

۳: ابراز احساسات يکي از رموز موفقیت زوج‌های جوان است ولی هرجایی رفتار خاص خودش را می طلبد ؛ توجه داشته باشید در جمع خانواده واجتماع، احترام و تکریم شما همان ابراز احساسات شماست پس زوج فخیم ابراز احساسات را با لودگی مخلوط نمي‌کند.

۴: آنچه اسلام می پسندد ، رفتار سنگین بیرون منزل ورفتار صمیمانه تر برای داخل منزل است که باعث امنیت و شادابی زوجین مي‌شود.

۵:  بهترین رابطه را در خلوت خود داشته‌ باشید که این عالی ترین مرحله پیوند وابراز احساس است.

۶:اگر می‌خواهید همیشه بانشاط باشيد، روزهای خوش زندگی را فراموش نکنید و نگذارید همسرتان نیز فراموش کند مثل سالگرد ازدواج و تولد و... در این روزها هدیه ای مناسب تهیه کرده وبا ابراز احساس به او تقدیم کنید و بگوئید برایتان مهم است که اورا شاد ببینید.

۷: از شاخصه‌های یک همسر خوب، فهمیده و وفادار این است که در غیاب همسرش از صفات خوب او بگويد وکمال رضایت خود را از ازدواج با او اعلام کند. این نکته را به یاد داشته باشيد که یک همسر فهمیده از خوبی‌ها و یک همسر ناآگاه از همه چیز شوهرش می‌گوید.

۸: ارزش تلاش و فعالیت هر فرد را محیط آن تعیین نمی‌کند بلکه انگیزه های انساني، اخلاقی و اجتماعی و نتیجه عملی آن است که به آن ارزش می‌دهد.

۹: هرگز نگذارید زندگی شما یکنواخت و کسل کننده شود؛ برای شادابی خود و همسرتان برخی از شرایط حاکم بر خانواده را تغییر دهید و برنامه های متنوعی جایگزین آن کنید مثل تغییر دکوراسيون تا تغییر رفتار خود نسبت به همسر اطرافیان و حتی مسافرت.

انتهای پیام/ش
 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری