Skip to Content


وقف، نقش مکمل دولت برای خدمت به جامعه را ایفا می کند


معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در جمع مدیران و مسئولین اداره کل اوقاف استان یزد گفت: وقف نقش مکمل دولت برای خدمت به جامعه را ایفا می کند.

به گزارش خبرنگاریزدبانو به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، دکتر محمد علی طالبی معاون سیاسی امنیتی استاندار صبح امروز در نشست شورای اداری اوقاف و امور خیریه استان یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: کارکرد های نهاد وقف هم تمثیلی از یک دولت است که در رفع نیاز های  و کاهش آسیب های جامعه تلاش می کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار در جمع مدیران ستادی اداره کل اوقاف و روسای ادارات شهرستان ها و جمعی از مدیران امامزادگان و موقوفات شاخص افزود: نقش مکملی وقف در کنار دولت برای خدمت به اجتماع قابل لمس می باشد و در حقیقت اهداف کارکردی که از وقف وجود دارد کاملاً منطبق با اهداف دولت است.
وی کارکرد های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وقف در جامعه را یادآور شد و اظهار داشت: امروزه دولت به دنبال مبارزه با فقر و کاهش آسیب های اجتماعی است و همانطور که مشاهده می گردد همین اهداف در وقف هم دنبال می گردد.
وی از تولید و ایجاد اشتغال، توزیع ثروت و رفع فقر و کاهش تصدی گری دولت در بسیاری از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به عنوان کارکرد های مشترک بین دولت و وقف نام برد و افزود: فرهنگ وقف نیز می تواند به توسعه امکانات فرهنگی ، تفریحی و حتی ورزشی در مناطق کمتر برخوردار استان کمک کند.

دکتر طالبی همچنین وقف مشارکتی برای ساخت مراکز درمانی مجهز، درمانگاه ها و مدارس و دیگر نیاز های روز جامعه را از موارد مهم و ضروری برشمرد و افزود: استان یزد پایه های لازم جهت توسعه و ترویج فرهنگ وقف را دارد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد توجه به مخاطب در برنامه را بسیار ضروری ارزیابی کرد و تاکید کرد: مخاطب شناسی و تدوین برنامه ها باید متناسب با نیاز های مخاطبین قرار گیرد.
وی در پایان خواستار تعامل بیش از پیش نهاد ها با امور مرتبط با وقف شد و از برنامه های موثر فرهنگی اداره کل اوقاف تقدیر و تشکر نمود.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری