Skip to Content

گزارش مشروح/ رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در یزد

ولایت فقیه و جمهوری اسلامی از ارکان حماسه 9 دی است


رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در مراسم یوم الله 9 دی در یزد، خواسته های مردم در روزحماسه 9 دی را «انقلاب و جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه و رهبرشان » برشمرد و خاطرنشان کرد : خواهران و برادران یادتان باشد در همه زندگی دو چیز باید حاکم باشد قانون و ولایت فقیه و سومی ندارد و این همان چیزی است که رسول مکرم اسلام به عنوان دو امانت سنگین از آن یاد کرد .

به گزارش خبرنگاریزدبانو، حجةالاسلام سید رضا اکرمی در مراسم بزرگداشت حماسه 9دی که امروز صبح درمسجد حظیره یزد برگزار شده بود با اشاره به آیة « فذکرهم با یام الله » اظهار داشت : ایام پیش رو و رویدادهای آن ازجمله پنجمین سالگرد 9 دی88، سالگرد مسافرت رهبر عزیز جمهوری اسلامی و فقیه عالیقدرآیت الله العظمی خامنه ای می تواند ایام الله باشد .
اکرمی به ورود میهمانان ارزشمند و گرانقدر یعنی شهدای هشت سال دفاع مقدس به  یزد و نیز شب شهادت امام یازدهم والد گرانقدر مهدی آل محمد اشاره کرد و گفت : آیا این چند رویداد را که کنار هم بگذاریم مصداق فذکرهم  بایام الله نمی باشد؟ و معنی آن این است که روزهای خدا را یادآوری کنید .

رئیس شورای فرهنگی نهاد فرهنگی ریاست جمهوری در این  زمینه  تصریح کرد : امام باقر(ع) می فرمایند :« ایام الله نعماء ه و ضراء ه روزهای خدا هم روزهای شیرین وهم روزهای تلخ  است و ذیل آیه می خوانیم «ان فی ذلک لایات لکل صبار شکور قطعا این یادآوری صبر وشکر را به دنبال دارد» وایام الله  که آیاتند  یعنی نشانه، علامت، عبرت و درس آموزند.

اکرمی با توصیه به خواهران و براداران نسبت به بها دادن به تقویم تاریخ  افزود : امروز 9 دی است چند سال قبل چه حادثه ای رخ داد؟ در22 خرداد 88 مردم  در انتخابات شیرین  و ارزشمندی  با  مشارکت 40 میلیونی کردند یعنی 85% مردم پای صندوق رأی رفتند و این یک فرصت طلایی بود که به دنیا بگوییم مردم ما بیدار و درصحنه اند و درانتخاباتی بعد ازفروردین 58 باشکوهترین حضور خود را اعلام کردند.

وی با اذعان به وجود مشکلاتی که هر زمانی در کشور وجود داشته است  گفت : هم اکنون هم مشکلاتی چون بیکاری، عدم اشتغال جامع، اعتیاد و..داریم ولی دستاوردهای عظیم، عزیز، مجید و مقتدر هم داریم .

وی خاطرنشان کرد : ما انقلاب اسلامی داریم که در بین تمام انقلابهای دنیا چون اکتبر شوروی، کبیر فرانسه، الجزایر و..تنها انقلابی است که مثلث مکتب محمدی دارد و بعد از مکتب نبوی امامت امام خمینی و امام خامنه ای و مردمی محمدی دارد .

خطیب این مراسم با اشاره به پیوند سه گانه مکتب،امت وامامت  در این انقلاب  تصریح کرد : 36 سال از این انقلاب می گذرد و خدا می داند هر سال این نظام محکم تر، عمیق تر، مقتدر تر و پایداتر می شود  و این تفسیراین آیه قرآن است که « الم ترکیف ضرب الله مثلا کلمة طیبة کشجرة طیبة ..» انقلاب ما کلمه و شجره طیبه است و در آن  خدا و قرآن و پیامبر و اهل بیت مطرح است .

رئیس شورای فرهنگی نهاد فرهنگی ریاست جمهوری در ادامه افزود : انقلاب ما عاشورا و انتظار مهدی آل محمد و شعار استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی دارد و آقا بالا سرچه ازشرقی و چه ازغربی اش نمی خواهد و انقلاب ما آزادی بیان و قلم و اظهار نظر دارد و بر اساس جمهوری اسلامی است یعنی مردم همه جا و در همه حال درآن نقش دارند و اسلامی اش همان «ان الدین عندالله الاسلا م» و« الیوم اکملت لکم دینکم » و « ومن یبتغ غیر الاسلام دینا فلن یقبل منه » است .

اکرمی در تبیین جریان فتنه 88 تصریح کرد : انتخابات شیرین 22 خرداد 88 با تأسف بعد مناظره و روز ولادت حضرت زهرا (س) به بهانه جشن ولادت با رفتار ناروا ناراحتی ایجاد کردند و با حمله به کوی دانشگاه قلب رهبر را به درد آوردند و به کوی منازل نمایندگان حمله شد و روز  عاشورای حسینی به اوج رسید.

وی با بیان خاطره تلخ توهین به سید الشهداء در چند خیابان تهران آن را کاری ناروا و زشت خواند و عنوان کرد : در روز شهادت حادثه هتک حرمت بسیار تلخ  و ناگوار بود آنهم عاشورایی که  مورد احترام همه مردم حتی از ارامنه و یهودیان و زرتشتیان بود آنوقت عده ای به خیمه حسینی و شعار ابی عبدالله توهین کنند! که تلخ  و نابخشودنی بود چه برسد بگویند اینان خداجویانند!

وی  با یادآور شدن حادثه  روز قدس  و فتنه گری در آن اظهار داشت : مسأله قدس که سیاست خارجی ما بر آن مبناست و مسجد الاقصی به عنوان قبله نخستین مسلمانان و زادگاه پیامبران بزرگ  مورد احترام ما است و در قرآن تابلوی معراج رسول اکرم را دارد و به دنیا می گوییم اسرائیل غاصب و متجاوز است که 60 سال از تأسیسش می گذرد و روزی نیست که در این سرزمین خیانت وجنایت نکند .

رییس شورای هماهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود : در روز قدس بلند شدیم علیه اسرائیل و تشکیل دهندگان وحامیان این دولت غاصب  از آمریکا و انگلیس و فرانسه و اقمار مرتجع عرب  که عده ای شعار نه غزه و نه لبنان سر دادند این یعنی چه؟! بسیار جای تأسف دارد که بعد 22 خرداد و قبل ازآن  درجریان  مناظره برخی دست به دست هم دادند و دملی چرکین ساختند که البته در9 دی ماه و چند روز بعد عاشورای حسینی یک مرتبه امت خداجو در تهران  و سراسر کشور با همت و ارادتشان به صحنه آمدند و پالایش کردند.

سخنران این مراسم خواسته های مردم را در روزحماسه 9 دی «انقلاب  و جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه  و رهبرشان » برشمرد و خاطرنشان کرد : خواهران و برادران یادتان باشد در همه زندگی دو چیز باید حاکم باشد قانون  و ولایت فقیه و سومی ندارد و این همان چیزی است  که رسول مکرم  اسلام به عنوان دو امانت سنگین از آن یاد کرد «کتاب الله وعترتی» .

وی کتاب الله را در جمهوری اسلامی در قانون اساسی عملیاتی دانست  و گفت : خدا می داند که فقها و خبرگانی که قانون اساسی را درسال 58 تدوین و به رأی مردم گذاشتند و شهید صدوقی (ره) یکی از آنها بود و در سفری به یزد در خدمتشان رسیدم و گفتم : دستتان درد نکند بخشی از این قانون را با خط سرخ چاپ کنید تا تاریخ بداند انقلاب ما مدیون خون شهداست .

اکرمی با تقدیرازمیزبانی نیکوی مردم یزد ازشهدای گمنام  اظهار داشت : ما مدیون خانواده های شهدا هستیم همانان که «عند ربهم یرزقون و ناظر اعمال ما هستند .

وی با تأکید بر بصیرت و مطالعه و دقت درعوامل شکل گیری این جریان  وشیوه برخورد با آن  اضافه کرد : نسبت به حوادث تاریخی حساس باشیم  که پیامبر هم  فرمودند : کسی که تاریخ را برای مؤمن  بیان کند  او را زنده کرده است واین بزرگداشت ها درس آموزند.

وی به سفر مقام معظم رهبری به یزد اشاره کرد و گفت : بزرگداشت سفر رهبر (دام عزه) یکی دیگر ازایام الله است  و بدانیم که دراین 25 سال پس ازرحلت امام خمینی (ره)  هرچه فکر کنیم ازکیاست ، فقاهت ، درایت و مدیریت رهبر انقلاب  می توانیم شاکر نعمت خداوند باشیم.

اکرمی تصریح کرد : 24 ساعت از رحلت امام گذشته بود که دنیا دید خبرگان، رهبری را با سابقه درخشان علمی ، مفسر، مبلغ، مدیر   مورخ  و مورد تأیید و امضا و پذیرش همه مراجع  و نیزنخبگان برای این امت  برگزیده است  و مردم هم شکر گزار خدا بودند.

وی با بیان برخی دیگر ازامتیازات بالای رهبری معظم انقلاب  از جمله حضور در صحنه های مدیریتی چون ریاست جمهوری و دفاع مقدس و شورای انقلاب پرداخت  و تأکید کرد : به اعتراف عقل، تجربه، انصاف  باید بگوییم همانند ایشان رهبری نیست و این مطلب روشن است و باید قدردان این نعمت باشیم  و به  بچه هایمان در این سالگردها خصوصا این عظمت ها را منتقل کنیم .

اکرمی دربخش دیگری ازسخنانش دین را پیوند تولی و تبری با هم دانست  و خاطرنشان کرد : تولی یعنی اینکه ما با همه دوستداران این نظام اسلامی هرکس و در هر لباسی باشد دوستیم و با دشمنا ن این نظام در هر لباسی باشد دشمنیم  و مگر می شود این همه ایثار در این نظام  و قانون اساسی و رهبری را نادیده گرفت .

رئیس نهاد فرهنگی ریاست جمهوری به بازی خوردگان و غافلان و اهل غرور هشدار داد : استکبار جهانی ازآمریکا وفرانسه وانگلیس جریان فتنه را رهبری کردند وبازی خوردگان بدانند ما به حقایقی که مربوط به تولی و تبری است بها می دهیم.

وی درادامه ابراز داشت : بزرگان  مجلس بیایند بگویند « یا ابانا استغفر لنا انا کنا خاطئین » ورهبری بگوید :« سوف استغفر ربی ..» والا نمی شود نه حافظه ملت  نه  مکتوبات  نه  اسناد اجازه می دهد جمهوری را ازاسلامی جدا کرد این یعنی ریشه کنی اساس انقلاب اینهمه شهید دادیم که درعراق اگر سلیمانی نبود الان چه وضعی داشت ؟ که نخست وزیر عراق در چند جا بیان کرد: ایران بدون تردید ومنت به ما کمک کرد .

وی افزود : خون داده شده است  و جمهوری اسلامی ازهم جدا نمی شود وشوخی هم نیست ما با بچه خودمان هم در این مورد نباید شوخی کنیم انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی است قانون و ولایت فقیه دارد که به آن رأی داده شده است و رهبری داریم که  با علم وعرفان وعقل و درایت است پای انقلاب ایستاده است و ما هم پایش می ایستیم .

گفتنی است: درآغاز این مراسم روضه شب شهادت امام حسن عسکری (ع) توسط مداح اهل بیت خوانده شد و سینه زنان به عزاداری پرداختند و پس ازآن اشعاری حماسی در گرامیداشت حماسه 9 دی  خوانده شد و در پایان این مراسم هم کلیپی پرشوردرمیثاق با رهبری پخش شد و سخنران این برنامه در پایان سخنش به ذکر مصیبت شهادت امام حسن عسکری (ع) پرداخت.

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری