Skip to Content


چند راه حل ساده براي نابودي جوش‌هاي سر سياه!!


راه‌هاي گوناگوني براي درمان جوش‌هاي سرسياه وجود دارند. ولي نبايد اين نکته مهم را فراموش کرد که هيچ درماني يک شبه حاصل نمي‌شود و براي از بين رفتن جوش‌هاي سرسياه هم‌زمان و استمرار لازم است.

به گزارش یزدبانو به نقل از بانونیوز؛ راه‌هاي گوناگوني براي درمان جوش‌هاي سرسياه وجود دارند.ولي نبايد اين نکته مهم را فراموش کرد که هيچ درماني یک‌شبه حاصل نمی‌شود و براي از بين رفتن جوش‌های سرسياه هم‌زمان و استمرار لازم است در اينجا قصد داريم به چند راه‌حل ساده براي درمان جوش‌های سرسیاه در منزل اشاره کنيم اميدوارم مفيد باشد.

عسل

از ترکيب عسل و دارچين استفاده کنيد

عسل يک آنتی‌بیوتیک طبيعي است و براي خارج کردن آلودگي‌ها از منافذ باز پوست بسيار مفيد است. يک قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق چای‌خوری دارچين مخلوط کنيد و بر پوست صورتتان، درحالي‌که خشک است، بماليد. به مدت 3 دقيقه ترکيب را بر پوستتان ماساژ دهيد سپس با آب گرم بشوييد.

استفاده از آب‌لیمو ترش و نمک

خاصيت پاک‌کنندگی لیموترش و سايندگي نمک باعث مي‌شود پوست‌هاي مرده از صورت شما جدا شوند و منافذ باز پوستتان عمیقاً پاک شوند.

مقداري آب‌لیمو را با يک قاشق غذاخوري ماست، يک قاشق غذا‌خوري نمک و مقداري عسل مخلوط کنيد و بر روي جوش‌ها بماليد. ترکيب را به مدت 2 الي 3 دقيقه با انگشتان خود بر روي پوست بماليد و نهایتاً با آب گرم بشوييد.

جوش شيرين

جوش‌شیرین را فراموش نکنيد

جوش‌شیرین يکي از آن ماده‌هاي جادويي است که کاربردهاي زيادي در زندگي روزمره دارد. علاوه بر خاصيت پاک‌کنندگی، جوش‌شیرین به لايه‌برداري سلول‌هاي مرده نيز کمک مي‌کند. مقداري جوش‌شیرین را با کمي آب مخلوط کنيد تا يک خمير حاصل شود. سپس به‌آرامی و به حالت چرخش وار آن را بر روي پوستتان بماليد و اجازه دهيد 5 الي 10 دقيقه بر روي پوست بماند تا کاملاً خشک شود. سپس آن را با آب بشوييد.

سفيده تخم مرغ

ماسکي از سفيده تخم‌مرغ تهيه کنید

سفيده تخم‌مرغ موجب تنگ شدن منافذ باز پوست مي‌شود و آلودگي موجود در آن‌ها را نيز از بين برده و پوست را پاک و تميز مي‌کند. زرده دو عدد تخم‌مرغ را از آن‌ها جدا کنيد و سفيده باقی‌مانده را بر روي پوستتان بماليد. اجازه دهيد سفيده‌ها خشک شوند سپس یک‌لایه ديگر از سفيده باقی‌مانده را بر پوستتان بماليد. اجازه دهيد اين ماسک دولایه به مدت 10 الي 15 دقيقه بر پوست صورتتان بماند و خشک شود. سپس با استفاده از آب گرم ماسک را بشوييد.

انتهای پیام/ش




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری