Skip to Content

اولادقباد مطرح کرد

کسب مدال‌های رنگین بانوان در جاکارتا سندی بر شایستگی زنان ورزشکار/وزارت ورزش اعتبارات ورزش بانوان را افزایش دهد


رییس فراکسیون زنان مجلس ضمن تبریک قهرمانی تیم کبدی بانوان در مسابقات آسیایی جاکارتا، گفت: ورزش بانوان به توجه ویژه نیاز دارد، درخشش و کسب مدال‌های رنگین در مسابقات آسیایی نیز شاهدی بر این ادعا است.

 

به گزارش یزدبانو؛ فریده اولادقباد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن تبریک قهرمانی تیم کبدی بانوان در مسابقات آسیایی جاکارتا، گفت: درخشش بانوان ایرانی در بازی‌های آسیایی 2018 نشانه توانمندی و پتانسیل بالای این قشر در ورزش است بنابراین بایستی زمینه حضور و فعالیت زنان در همه حوزه‌ها به ویژه ورزش فراهم شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم با نگاه ویژه به جوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی انقلاب اسلامی بتوان زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های ورزشی را برای آنان فراهم کرد؛ در همین راستا توجه به حوزه ورزش بانوان می‌تواند باعث بالا بردن سطح سلامت، نشاط اجتماعی و کیفیت سلامت شود.

 وزارت ورزش اعتبارات ورزش بانوان را افزایش دهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه وزارت ورزش باید با توجه به توانایی و پتانسیل زنان در ورزش اعتبارت ورزش بانوان را افزایش دهد، خاطرنشان کرد: ورزش بانوان به توجه ویژه نیاز دارد، درخشش و کسب مدال‌های رنگین در مسابقات آسیایی نیز دلیلی بر این ادعا است برهمین اساس باید با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مناسب، راه را برای ادامه موفقیت‌ها در آینده برای زنان هموار کرد.

رییس فراکسیون زنان مجلس  با بیان اینکه قهرمانی و کسب مدال‌های متعدد توسط زنان در بازی‌های جاکارتا تلنگری است که به ایجاد تعادل و توازن در توزیع زیرساخت‌های ورزشی در حوزه زنان توجه ویژه شود، اظهار کرد: وزارت ورزش باید برای تامین تجهیزات استاندارد در حوزه ورزش بانوان، دانش‌آموزی و دانشجویی تمام تلاش خود را به کار برد.

 

وی بیان کرد: ضعف نظام باشگاه‌داری و نبود نظام ورزشی حرفه‌ای مانع استفاده از ظرفیت زنان در مسابقات فراملی شده است، فقدان فرصت‌های بهینه و برابر اجتماعی برای رشد و بالندگی نشان از ضرورت توجه مسئولان به ایجاد زیرساخت‌های ورزش در کشور دارد.

 ایجاد زیرساخت‌های ورزشی برای بانوان به توسعه پایدار کشور کمک می‌کند

اولادقباد با بیان اینکه باید تحول ساختاری در بخش جوانان وزارت ورزش صورت گیرد و فضای مناسب برای ورزش بانوان در داخل و خراج فراهم شود، تاکید کرد: ایجاد زیرساخت‌های ورزشی برای بانوان به توسعه پایدار کشور کمک می‌کند.

 ورزش باعث ارتقا نشاط اجتماعی است

رییس فراکسیون زنان مجلس عنوان کرد: از آنجایی که ورزش باعث ارتقا نشاط اجتماعی است مجلس و دولت باید حمایت از بانوان ورزشکار را یکی از اولویت‌های خود قرار دهند؛ در برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده است 0.27 درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه زیرساخت‌های ورزش همگانی ورزش، ورزش مدارس و ورزش بانوان اختصاص دهد که این نشان از اهمیت توجه به ورزش زنان است.

پایان پیام/

 

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری