Skip to Content

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تأکید کرد:

کمپ های ترک اعتیاد یزد نیازمند کار علمی و تحقیقاتی


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد انجام کار تحقیقاتی میدانی و علمی را راجع به کمپ های ترک اعتیاد خواستار شد و تصریح کرد: باید با یک کار علمی دقیق بصورت میدانی از تمامی کمپ های ترک اعتیاد و بررسی کلیه پارامترهای آن یک شیوه نامه کامل طراحی و در اختیار سایر کمپ ها قرار گیرد.


کمپ های ترک اعتیاد نیازمند هنر مدیریت
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گفت: اداره یک کمپ ترک اعتیاد به علت شرایط ویژه حاکم بر آن نیازمند هنر مدیریت است .
سید علی اصغر رفاهی در جلسه با چند تن از مسئولان کمپ های ترک اعتیاد یزد افزود: التزام به قانون و حرکت بر اساس موازین قانونی مدیران و مسئولین کمپ های ترک اعتیاد را از هر حاشیه ای دور نگه خواهد داشت.
وی فعالیت و تلاش کمپ های ترک اعتیاد را فعالیتی سخت و طاقت فرسا دانست و بیان داشت: این کار یک فعالیت خداپسندانه است و در صورت موفقیت تأثیر بسزائی در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی دارد.
این مقام قضائی با اشاره فرمایش رهبر فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: نجات یک معتاد ، نجات یک جامعه است ، جمله معمار کبیر انقلاب اسلامی است که نشان از آثار و تبعات اجتماعی اعتیاد در جامعه دارد.
وی بر بحث آموزش کارکنان کمپ های ترک اعتیاد تأکید کرد و ابراز داشت : شرایط حاکم بر کمپ ها شرایط خاص و ویژه ای است ، فرد معتاد به مواد مخدر سنتی با عوارض جسمی و درد روبروست و معتاد به مواد مخدر روانگردان گرفتار توهم است که در این چنین شرایطی بهتر است کارکنان با اصول اولیه روانشاسی ، جامعه شناسی و پاره ای از علوم انسانی آشنا باشند تا یک جر و بحث مختصر به یک بحران در کمپ تبدیل نگردد.
رفاهی انجام کار تحقیقاتی میدانی و علمی را راجع به کمپ های ترک اعتیاد خواستار شد و تصریح کرد: باید با یک کار علمی دقیق بصورت میدانی از تمامی کمپ های ترک اعتیاد و بررسی کلیه پارامترهای آن یک شیوه نامه کامل  طراحی و در اختیار سایر کمپ ها قرار گیرد.
معاون اجتماعی دادگستری به یکسری از انتقادات و پیشنهادات مرتبط با کمپ های ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت: پس از بررسی دقیق انتقادات و پیشنهادات طرح شده در اولین فرصت ممکن این پیشنهادات به ادارات و نهادهای مرتبط منعکس خواهد شد.
در ابتدای این جلسه کارشناس اداره پیشگیری های وضعی امنیتی معاونت اجتماعی دادگستری نیز گفت: اکثر مسئولین کمپ های ترک اعتیاد خود سابقه اعتیاد را دارند که اکنون با رهایی که از بند اعتیاد ضمن ادامه تحصیل در رشته های روانشناسی ، مددکاری و مدیریت در مقاطع عالی با دایر نمودن کمپ های ترک اعتیاد سعی در حل مشکل دیگران دارند .
محمد علی زارع افزود: ماده 16 قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب سال 1376 و اصلاحیه آن در سال 89 مرتبط با موضوع وجود مراکز ترک اعتیاد و نگهداری معتادان پر خطر و آسیب رسان می باشد که به دلایلی هنوز اجرائی نشده است.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری