Skip to Content

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس:

کودتا برای به دست گرفتن قدرت در هر کشوری محکوم است/بررسی توافق FATF در دستور کار کمیسیون امنیت ملی


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کودتا در همه کشورها برای به دست گرفتن قدرت محکوم است و اصول دموکراسی آن را نمی پذیرد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا با بیان اینکه کودتا در همه کشورها برای به دست گیری قدرت محکوم است، اظهار کرد: اگر کسی از طریق کودتا بخواهد قدرت را در دست گیرد مردم و اصول دموکراسی آن را نمی پذیرد.

کمال دهقانی فیروآبادی افزود: تغییر قدرت باید بر اساس قانون اساسی کشورها و موازین قانونی به دور از خشونت و بی احترامی به رای و نظر مردم صورت گیرد.

وی امنیت و آرامش کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران را مهم دانست و گفت: کشوری مانند ترکیه که نظام آن مردم سالار می باشد که با رای مردم سر کار آمده است و دارای ساختار دموکراسی می باشد، آرامش و امنیت آن در زمینه های اجتماعی، اقتصادی و غیره برای ایران حائز اهمیت است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اذعان کرد: امنیت کشورهای همسایه پاکستان، افغانستان، عراق و ترکیه که نظام مردم سالار در آنها حاکمیت دارد می تواند در امنیت کشورهای هماسیه آنها تاثیر گذار باشد.

وی در خصوص قرارداد اخیر بانک مرکزی با کارگروه ویژه اقدام مالی سازمان بین‌المللی مبارزه با پولشویی با سازمان "FATF" افزود: این موضوع در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار گرفته است و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ه

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری