Skip to Content


کودکان سلیاکی یزد دارای درمانگاه اختصاصی می شوند


بزودی درمانگاه تخصصی کنترل بیمری سلیاک ویژه بیماران سیلیاکی به ویژه کودکان یزدی در از سوی دانشگاه علوم پزشکی یزد راه اندازی می شود.

به گزارش یزدبانو به نقل از  روابط عمومی علوم پژشکی یزد، مجید افلاطونیان با اعلام این خبر افزود: بیماری ارثی سلیاک نوعی آلرژی به گلوتن موجود در گندم و جو است که موجب اختلال در دستگاه گوارش می شود و علائم آن شامل اسهال، یبوست، شکم درد، کم خونی، اختلال رشد قد، مشکلات استخوانی،دندانی، پوستی و بیماری کبدی می باشد.

*آغاز بیماری ا زمان شروع غذاخوردن کودک
وی تصریح کرد: این بیماری ارثی، معمولا از زمان شروع غذا برای کودک، ایجاد شده و در حال حاضر حدود یک درصد جمعیت کشور به سلیاک مبتلا هستند.

این فوق تخصص گوارش کودکان در ادامه از ارائه خدمات به بیماران cf دراین درمانگاه خبر داد و گفت: این بیماری ژنتیکی که در اثر ازدواج فامیلی در کودک بروز می کند، موجب تغلیظ در ترشحات بدن می شود و نوعی بیماری مزمن همراه با آسیب به بافت ریه و ایجاد عفونت ریه در کودکان می شود.

مهمترین مشکل بیماران مبتلا به cf، اشکالات تنفسی به علت آلودگی های مکرر ریه ها است .
درمان فیزیکی ، تمرین های مخصوص ودرمان های پزشکی جهت کاهش انسداد مجاری تنفسی توسط مخاط دراین مورد استفاده می شود.

در این درمانگاه خدمات تشخیصی، درمانی، مشاوره ای و حمایتی با حضور متخصص  گوارش، ریه، تغذیه و همچنین روانشناس وروانپزشک به بیماران ارائه می شود.مراسم افتتاح درمانگاه سلیاک و cf، ساعت 9 تا 11 صبح هفتم مرداد ماه در درمانگاه بقایی پور بیمارستان شهید صدوقی برگزار می شود.


انتهای پیام/ص




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


ویژه زنان ویژه زنان

نکات خانه داری نکات خانه داری